Hallo dames, Ik ben nu 5 wk. zwanger, maar heb eigenlijk nergens last van. Ik heb wel een beetje zere borsten, maar alleen als ik er regelmatig aan voel om te kijken of ze nog zeer doen. Zodra ze dus een keer minder zeer doen raak ik direct in de stress of het nog wel goed gaat. Ik ben wel met vlagen moe, maar ook zeker niet extreem. Ik merk dat ik zeer onzeker ben over deze zwangerschap, omdat ik me gewoon echt niet zwanger voel en doordat ik zoveel verhalen lees van vrouwen die een miskraam hebben gekregen dat ik mezelf waarschijnlijk (onnodig) ongerust en onzeker maak. Ik heb 2 prachtige kindjes van 8 en 4 en wil heel graag een derde, maar ik had echt niet verwacht zo onzeker te zijn. De vorige zwangerschappen zijn natuurlijk ook wel weer een tijd geleden en ik durf niet te zeggen dat ik het toen ook had. Hebben jullie dat ook? En voel(d)en jullie ook nog weinig met 5 weken? Ik heb soms het gevoel dat ik me fitter voel dan voor de zwangerschap. Met 6 wk en 6 dagen heb ik gelukkig een echo staan, want ik zou gek worden als ik nog tot 12 weken zou moeten wachten ivm mijn onzekerheid. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik voel ook vrij weinig hoor. Alleen mijn onderbuik voelt anders dan anders maar ook lang niet de hele tijd. Slapen doe ik nu wel dieper, voorheen werd ik van elk geluidje wakker maar nu kun je een bom afschieten naast me ik dan heb ik nog steeds niets in de gaten. Kan wel zeggen dat je je niet druk moet maken en moet genieten van de kwaaltjes die je vooral niet hebt. Maar das toch makkelijker gezegd dan gedaan.
ik ben ook 5 weken voel ook nog niet heel veel. Heb ook pijnlijke borsten en heb al zit in lang in een houding last van me onder rug. Ik slaap ook niet goed word een uur of 3 wakker en daarna slaap ik niet meer vast. ben blij als het 29-2 is dan heb ik me eerste echo hoop dat ik dan minder onderzeker ben. voor ons is het ons eerste kindje.
Ik heb inderdaad ook dat ik rond 3 uur wakker wordt en dan gerust tot 4.30 uur wakkeer lig. Ik merk dat ik van binnen heel erg onrustig ben en zo bang ben een mk te krijgen. Ik zeg echt tegen mezelf dat 1 op de 10 zwangerschappen misgaat(tot 35 jaar) de kans dus 10% op een miskraam is maar wel 90% dat het goed gaat en toch begin ik iedere dag weer opnieuw met die onzekerheid die met vlagen minder is. Ik weet ook dat ik mezelf gek maak door heel veel verhalen te gaan lezen op internet etc. En natuurlijk is het zo dat je (bijna altijd) alleen de negatieve verhalen hoort, maar het vele malen vaker goed gaat, maar toch lukt het me niet die knop om te zetten. Als mijn kids thuis zijn lukt het me redelijk goed om me er tegen te verzetten, maar zodra ik alleen thuis ben wordt ik weer zo bang en onzeker.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Nog sterker te vertellen dat ik 5 weken zwanger was wist ik nog helemaal niets en werd ik zelfs gewoon nog ongesteld.. Kwam er ook achter doordat mijn borsten pijn deden en ik bij intensief werken in restaurant wel eens misselijk werd en dacht hmm laat ik voor de zekerheid maar even een test doen.. Daarna heb ik ook helemaal geen kwaaltjes gehad en voelde me ook niet echt zwanger totdat de schopjes regelmatig kwamen en we vaker het hartje hoorde bij de vk.. Ik begrijp je onzekere en bange gevoel maar probeer zo min mogelijk stress te veroorzaken voor jezelf maar ook voor je kindje! Liefs
ik heb precies hetzelfde gehad als jou..belde op een avond zelfs overstuur mijn moeder op..om te vragen of het wel goed is dat ik niks voelde...Nou vanaf week 7 was het afgelopen ik heb dus HG..hyperemesis gravidarum..en dat is extreem veel overgeven en ben er ook echt ziek van..heb al 2 keer in het ziekenhuis gelegen..en ben ondertussen meer als 10 kilo kwijt...maar goed wat ik eigenlijk ermee wil zeggen het kan ook zo ineens omslaan..en dan merk je wel vanalles..echt elke zwangerschap is anders...en ik voelde echt helemaal niks alleen ik had een gevoel dat ik zwanger was voor de rest helemaaaaaal niks..tot de 7e wk...en nu nog steeds overgeven al 11 wk..Wees echt maar blij als je gwn er lekker doorheen gaat met de zwangerschap...een vriendin van ons is ook zwanger en die heeft nog steeds nergens last van en die is alweer 23 wk zwanger... Dikke knuf..en maak je niet te druk geniet maar lekker is heel moeilijk want ik heb hetzelfde gehad..ging het hele forum af en gelukkig waren er veel vrouwen die ook nergens last van hadden.. Liefs
Maak je vooral geen zorgen!! Iedere zwangerschap gaat er heel anders aan toe! bij de zwangerschap van mijn zoontje heb ik nooit 1 kwaaltje gehad in het begin van de zwangerschap alleeen op het einde van de zwangerschap had ik veeel last van het maagzuur! Maar ik was vooral blij en opgelucht dat ik niet met die rotkwaaltjes moest opstaan en slapen gaan!!! Bij deze zwangerschap is dat spijtig genoeg wel even anders
bij mn eerste zwangerschap had ik helemaal nergens last van tot 6 weken. ik dacht dat ik een van de gelukkige was die zonder kwaaltjes de eerste 12 weken door zou hobbelen. vanaf week 6 echter langzaamaan wat misselijker en pijnlijke borsten ineens! ik heb nooit overgegeven. gewoon wat weeig gevoel. ook de ene dag meer dan de andere. het vroeg wakker zijn is trouwens ook een zwangerschapskwaal! kijk maar eens bij het topic 'nachtmama's'.
Die eerste weken zijn vaak nog zonder klachten, (echte duidelijke klachten dan), maar dat kan zomaar omslaan en zegt iig weinig over de vraag of het goed of fout zit... Miskraam 1 was ik helemaal niet beroerd en zei mijn zusje nadien: Ik dacht het al. Miskraam 2 was ik wel beroerd en ging het desondanks fout. Nu af en toe een vlaag misselijkheid, en ik kan er dus helemaal niks over zeggen. Blijven ongrijpbare weken, die eerste weken, dus afleiding zoeken en afwachten maar. Want hoe het ook gaat aflopen: door er bang voor te zijn, verander je de uitkomst echt niet ineens...
Bedankt voor jullie lieve reacties, dat doet me goed. In de middag gaan mijn borsten wel wat meer zeer doen en nu heb ik een apart gevoel in mijn onderbuik. Alsof er iemand met een veertje van binnen heen en weer gaat. Geen ongikrampjes, maar een heel apart gevoel. Ik kan me dat (volgens mij) ook van mijn vorige 2 zwangerschappen herinneren dus probeer inderdaad rustig te blijven. Ik heb er toch geen invloed op en als het fout gaat gaat het fout en kan ik daar niets aan veranderen, maar ik hoop natuurlijk dat het goed gaat en ik over 35 weken een prachtig kindje in mijn armen heb.
Gefeliciteerd!! Maar de (hoeveelheid) klachten zegt echt niets over of de zwangerschap goed zit. Mijn eerste zwangerschap verliep vrij soepel met bijna geen klachten. Eigenlijk net zoals jij beschrijft. Daarbij is je hcg nog lang niet op zijn hoogst, is elke zwangerschap en elk lichaam weer anders. Je bent gewoon zwanger hoor! Probeer er maar van te genieten. In het begin voelen maar weinig mensen zich echt zwanger.
ik ben nu 6 week zwanger(van de eerste) en ik ben/was ook heel onzeker,, niet omdat ik niks voel want ik voel wel degelijk wat,, maar meer omdat je al die verhalen leest over een miskraam,, dat probeer ik nu express te vermijden omdat ik daar dan heel onzeker van word.. Maar ik denk (ik weet bijna wel zeker) dat vrouwen die een miskraam hebben het sneller op internet plaatsen om steun te zoeken of om iniedergeval hun verhaal kwijt te kunnen,, waardoor het lijkt dat er veel vrouwen zijn die een miskraam hebben gehad.. maar ik denk dat het over het algemeen wel wat mee valt,, je kan er uiteindelijk wel om gaan lopen stressen etc, maar daar word het niks anders van,, ik denk dat je gewoon positief moet blijven
Ik heb tot nu toe ook niet echt veel last, mijn borsten doen ook wel wat pijn, maar bij lange na niet wat ik bij mijn vorige zwangerschappen had.. Ben wel heel erg moe, de ochtend gaat nog wel maar naarmate de dag vordert stort ik gewoon in
De extreme verhalen lees je idd meer op internet, want (zie mijn onderschrift) behalve emotionele steun hebben aan elkaar, vind je op internet ook een hoop informatie van ervaringsdeskundigen, die hier een hoop extra ellende ws heeft voorkomen. Dus maak je niet te druk inderdaad: het merendeel van de vrouwen (75%) krijgt nooit een miskraam, en van die 25% die ooit wel een keer een miskraam krijgt, krijgt het overgrote deel daarvan slechts maar 1 keer een miskraam. En, ook na een serie miskramen, blijft gelden dat er geen donder verandert door te gaan zitten piekeren en stressen. Met genoeg afleiding lukt het mij tot nog toe behoorlijk goed om niet te veel te stressen...