Flesvoeding baby 11 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Knuffie85, 22 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Mijn kindje krijgt sochtends een fles 180+6
    Smiddags een boterham en dan 90+3 fles maar deze weigert ze steeds vaker.
    Savonds krijgt ze geen fles meer.

Ze eet verder smiddags en savond goed en drinkt tussendoor ook erg goed.

Nou vroeg ik me eigenlijk hoeveel flesvoeding een baby van 11 maanden eigenlijk moet krijgen?

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    als ze verder goed eet lijkt het me prima. Volgens mijner 300ml zuivel aangeraden dus met een ochtendgloren van 200ml zit je er zo op (met boter, kaas, yoghurt).

3. Knuffie85

Ze krijgt ook elke avond een toetje.
    Dus dan denk ik dat ik ut gewoon zo laat.
    Krijg het er toch ook niet in. Haha

4. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Met 11 maanden is dat geen probleem zolang er verder goed gegeten/gedronken word. 300 ml melk is voldoende op deze leeftijd en met je toetje kom je daar denk wel aan. Je zou misschien al eens halfvolle melk kunnen proberen? Hier drinkt ze dat ook vanaf 11 maanden al,op advies van CB,ze is nu 13 mnd en het gaat prima! ;)

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.724
    113
    Ja gewoon normale melk uit een bekertje geven 😊

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    300 ml zuivel is inderdaad voldoende. Hier krijgt mn zoontje nog 2x 150+5 en soms een toetje. Maar durf de laatste fles nog niet weg te laten omdat hij ook nog niet door slaapt. Hij krijgt zijn ochtendfles al rond 5.00 ipv bij zn ontbijt :p

7. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Gisteren ben ik met mijn dochter bij het CB geweest en daar heb ik jouw vraag ook even aangekaart. Mijn dochter drinkt namelijk ook alleen een fles in de ochtend van +/- 200cc en in de avond eet ze nog een bord pap van +/- 100cc. Daarnaast boter op brood en een bakje yoghurt als toetje. Ik vroeg me af wanneer ik de pap weg kon laten, want die wordt ook steeds vaker een strijd. Maar daar gaven ze inderdaad ook aan dat het laatste bordje pap prima kan vervallen, omdat ze gedurende de dag al 300cc melk krijgt, wat aanbevolen wordt vanaf 1 jaar.
    Dus als ze inderdaad de ochtendfles nog krijgt en een toetje, dan zit je al aan de 300cc en kun je de middagfles prima laten vervallen.

8. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Mag ik trouwens even inbreken op je vraag betreffende het melk.... Hier wordt ook aangegeven dat er al overgestapt kan worden op halfvolle melk, maar geven jullie dit dan in de ochtend bij het brood of gewoon nog uit een fles? Mijn dochter krijgt namelijk de fles (opvolgmelk 3) nog in bed als ze wakker wordt, maar vervang je deze fles dan gewoon voor halfvolle melk of moet dat dat ook echt uitgebreid worden met brood e.d. Want de fles die ze nu krijgt is nog echt haar ontbijt, iets van 2 uur laten krijgt ze dan fruit. Maar ik neem aan dat alleen een fles halfvolle melk niet volstaat als ontbijt of zie ik dat verkeerd?

9. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    wij geven hier idd nog nutrilon als ontbijt in fles. een broodje wil ze echt niet en vaak gaat ze na dr fles nog even naar bed. halfvolle melk lijkt me inderdaad niet echt een ontbijt vandaar onze keus voor opvolgmelk nog omdat ik vind dat ze wel moet ontbijten als ze wakker is. maar als die van jou lekker een broodje met een beker melk wil als ontbijt is dat prima lijkt me toch?

10. Knuffie85

Dank jullie wel dames.

Mijn kindje krijgt sochtends idd ook nog een fles in bed bij mij om 07.00 (vind ik nog te vroeg om op te staan en mijn kindje gaat daarna ook nog naar bed)

Maar zal volgende week eens half volle melk proberen na har boterham smiddags. Heeft ze toch gedronken en misschien wil ze dat wel.

11. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Bedoelde ook meer dat halfvolle melk alleen als ontbijt me zo weinig lijkt in tegenstelling tot de opvolgmelk. Dochter is in de ochtend ook niet zo'n wakker meisje, gaat idd vaak naar haar fles nog even terug naar bed. En de keren dat ik wel eens in de ochtend een broodje probeerde was dat niet zo'n succes (terwijl ze bij de lunch dol op haar boterham is). Maar dan hou ik het voorlopig voor de ochtend gewoon bij opvolgmelk en een flesje in bed als ze wakker wordt. Die boterham en beker melk komt dan later wel weer ;)

12. Knuffie85

Zo ga ik ut ook doen denk ik.

13. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    precies daarom geven wij ook nog opvolgmelk als ontbijt :)

14. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Hier krijgt ze smorgens brood met zo 150cc melk(halfvolle melk),koud of warm net wat ff uitkomt
    tussen de middag bij het brood iets van thee of melk en met haar avond eten doet ze het tot de volgende morgen. Maar mijn dochtertje is nu 13 maanden,kijk het even aan hoe de kleintjes het erop doen,succes!

Deel Deze Pagina