Maar goed, ts vraagt om tips voor een betaalbare ergonomische babydrager. Ik denk dus dat ze al weet dat een baby bjorn en chicco niet ergonomische dragers zijn. AMAZONAS Draagzak Smart Carrier Blueberry Lila | pinkorblue.nl Deze is 60 euro en gelukkig ook nog ergonomisch. 4 jaar geleden zat onze oudste zoon ook in een babybjorn hoor. Toen wisten we dat allemaal nog niet.
Oh, en als ik een fabrikant van babydragers zou zijn zou ik er ook op zetten dat ze ergonomisch zijn.
@vrolijkheid: idd niet dat de kleine naar voren kijkt. Iedereen bedankt! Ik ga jullie adviezen eens op mn gemak bekijken. Hopelijk vindt ze het wat, want ik wil toch ook weleens met haar op pad
O, trouwens, op veel plaatjes van de ergonomische dragers, of draagdoeken, zit baby niet ondersteund bij nek. Maar dat moet wel toch?
Ik heb een beco butterfly 2, die staan ook voor 50 euro op marktplaats. Dat is ook een simpele klik-draagzak met een baby-insert waardoor je hem al vanaf de geboorte kunt gebruiken. Ik vond zelf de babybjorn niet fijn dragen daar bungelen ze echt in en dat voelt voor je rug ook niet echt lekker. Tenminste niet voor de mijne. Ik kan nu gewoon dragen met rugklachten. Ik zou om lekker te kunnen dragen voor moeder en kind echt kijken naar een ergonomische drager. Ik geloof dat de stokke ook een heel eind in de richting kwam tov een ergonomische drager, maar toch ook nog niet helemaal de kikvors-houding had. En ik moet zeggen mijn dochter van 3 draag ik ook nog met gemak in de beco op de rug. Dus je koopt zo'n ding echt voor de lange termijn! En als ik dan kijk naar de prijs van een babybjorn (70 euro) dan zou ik wel voor kwaliteit gaan.
Ja, zonder de maffia uit te willen hangen, maar er wordt heeeeeeel veel slechts verkocht Allerlei ongezonde producten waarmee onze supermarkten gevuld liggen bijvoorbeeld. Allang aangetoond dat suierk heel erg ongezond is, maar verboden wordt het niet Als je af en toe draagt, zal het echt niet zomaar schade veroorzaken. Kinderen die echter gevoelig zijn voor heupdysplasie gaan van deze dragers echter wel degelijk last krijgen en de pest is dat je vooraf vaak niet weet of je kind daar gevoelig voor is of niet. Dat artsen hebben meegewerkt is leuk, maar ik zou liever zien dat die expertise gehaald wordt bij kinderfysio's, die daar een veel betere kijk op hebben Daarnaast is het zeer de vraag in welke mate en hoe precies die artsen betrokken zijn geweest. Vaak is dat meer een marketing-dingetje, (als we dat roepen, verkopen we ons product zeker), en is er in de daadwerkelijke ontwikkelfase echt weinig invloed geweest vanuit echte deskundigen Daarbij zijn ergeonomische dragers meestal gewoon nog goedkoper ook dan Stokke en Babybjorn En ze zien er doorgaans ook mooier uit
Was je al op de diverse draagdoekenmarkten op facebook gewezen? Draagdoekenmarkt, droomdraagdoeken(markt), tweedehands draagdoeken, enz enz?
Storchenwiege heeft mooie dragers (ook niet extreem duur) waar je kindje nu al in kan. En inderdaad je kindje heeft nog wel ondersteuning in de nek nodig maar dat is op te lossen door los twee spuugdoekjes op te rollen en in de nek te leggen of zoals bij de storchenwiege het slaapkapje op te rollen in de nek (kun je alleen dat kapje niet gebruiken op dat moment). Als ze groter zijn en zelf het hoofd goed overeind kunnen houden is dat niet meer nodig. Meld je anders eens aan op draagpraat op Facebook, daar staan heel veel nuttige tips en trucs! (of info op babybij.nl durftedragen.nl etc)
Het probleem met de stokke is dat ie voorgevormd is (dus ruggetje kan niet in de natuurlijke bolling zoals het "hoort"). Datzelfde geldt voor de chicco maar die is ook nog eens niet breed genoeg waardoor je baby erin bungelt. Zie hier een review van de Stokke: Cathelijne » Archive » review Stokke MyCarrier voor baby’s
je kind zal er niet dood in gaan, maar net als met schoenen kopen, daarbij let ik ook op dat ze de voeten goed ondersteunen en er een goed voetbed inzit. Schoenen die dat niet doen worden ook verkocht, voor een enkele keer zal het geen problemen opleveren maar bij regelmatig gebruik zal het op latere leeftijd wel problemen geven. Daarom raden mensen de stokke en Chicco draagzakken af.
Hier sluit ik me bij aan! Ik ben begonnen met een simpele bykay van 50e en via draagdoeken markt dragers gescoord.
En bij draagdoekenmarkt op Facebook kan je ook draagdoeken en draagzakken kopen die wel goed ergonomisch zijn. Je hebt ook een draagdoeken markt met doeken en dragers onder de 200 euro Ik heb 3 draagdoeken en 2 mei-tai s
Sigaretten en drank worden ook verkocht en dat is ook niet goed voor je. Het is nu eenmaal onderzocht en bewezen dat er slechte dingen verkocht worden op de markt. Het is aan de mens zelf wat hij er mee doet. Koop je het slechte product of koop je de goede product. Ik heb gekozen voor bv bij mijn Kids. En voor rapley eten,samen slapen en ergonomisch dragen en ook zo biologisch te eten. Slik alleen medicijnen als het echt nodig is. Iedereen zijn keuze hierin. Maar omdat ik de heupjes en ruggetje van mijn dochter belangrijk vind kies ik voor ergonomisch
Ik denk dat het er echt vanaf hangt waar je m voor gebruikt. Gisteren was ik op een feestje en heeft J van 18-23u in de draagdoek gezeten (geslapen ). Dat zou ik, zowel voor hem als voor mezelf, niet gedaan hebben met onze Stokke. Vooral omdat ik dan het 'harnas' niet comfortabel vindt. Maar een langere wandeling zou ik weer liever wél met de Stokke doen. Die voelt steviger en prettiger voor de drager. En ik vind de houding van J er prima uitzien. Als je hem er goed inzet, tenminste. Maar dat geldt voor mijn doeken ook. En voor iedereen die maar de Chicco's en Stokke's blijft bashen: het komt echt best wel 'maffia' over. Inderdaad net zoals sommigen doen over borstvoeding versus kunstvoeding. Ik krijg daar een zeer onprettig gevoel van...
Waarom leg je haar niet gewoon in de bak tijdens het winkelen, ts? Ff afgezien van alle draagdoeken/zakken etc.
Omdat dat hetzelfde probleem geeft Ik ben er nog niet helemaal uit. Eigenlijk hoop ik dat ze er vanzelf aan went om in de mc of kinderwagen te liggen. Het lijkt me zo'n gedoe met een draagdoek. Hoewel je daar vanzelf wel aan went denk ik. En dan weet ik nog niet hoe zij het zal vinden. Hoewel ik denk wel lekker, want zo gauw ik haar optil uit mc of kinderwagen, is ze stil en kijkt lekker om zich heen, haha. Sorry meiden, ben nogal een twijfelkont. Ik stel jullie reacties wel op prijs en kijk ook al naar verschillende opties.
Dus je vergelijkt de mensen in dit topic die welgemeend advies geven met een organisatie die moord en doodslag op zijn geweten heeft?