Buikdrager baby

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Liekje81, May 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,173
    23,253
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik denk dat ik ga voor een Mei tai, of Hop-tye. Combi van zak en doek. Ik maak het mezelf graag makkelijk :D

2. Arya

Arya Bekend lid

Jun 26, 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel plezier met kiezen :)

(Mijn zoon vond de hoptye overigens niks, dus vandaar dat de huurtip wel een goede is)

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Idd, ik zou ook eerst kijken of je kunt huren of lenen. Wij hadden bij onze eerste een baby bjorn (we wisten niets over dat die niet ergonomisch waren, we kenden genoeg mensen die er veel plezier van hadden). Daar mogen ze vanaf 6 weken in, maar het was echt heel lastig om op die leeftijd mijn zoon erin te krijgen. Dit geldt bij sommige kinderen ook voor de wel ergonomische oplossingen, een goede vriendin van mij wilde heel graag dragen en had meerdere draagdoeken, maar doordat ze meteen na de bevalling een blinde darmontsteking had, mocht ze een aantal weken niet dragen en daarna werd het een gevecht om hem erin te krijgen en heeft ze uiteindelijk niet veel gedragen. Wil natuurlijk niet zeggen dat je jouw meisje er niet in gaat krijgen, maar zou het dus eerst uitproberen, want anders is het echt zonde van je geld.

Ik ga nu dus een draagzak (waarschijnlijk de bondolino) kopen waar deze baby al in de kraamweek in kan zodat ze eraan gewend is voor de tegenstribbeltijd.

4. nmv

nmv Fanatiek lid

Jan 7, 2013
    3,964
    270
    83
    Oost-NL
    Er bestaat zoiets als een doekenbieb waar je doeken en zakken kunt lenen/huren om ze uit te proberen!

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,173
    23,253
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Heb daar een hop tye gehuurd. Komt dinsdag binnen. Ik ben benieuwd!

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Je snapt de functie van aanhalingstekens niet en ziet niet wanneer iets in overdrachtelijke zin gebruikt wordt?

7. Skippy87

Skippy87 Actief lid

Mar 22, 2013
    438
    1
    0
    Tula baby carrier is ook fijn.. of de hop tye..

8. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    De amazonas smart carrier is niet warm hoor. Mijn rekbare draagdoek is veeeeel warmer. De zijkanten van de draagzak zijn open en de stof is heerlijk dun. Verder zit er een slaapkapje aan vast zodat het hoofdje goed ondersteund wordt. Ben heel benieuwd wat je van je gehuurde draagzak gaat vinden.
    Ik heb net vandaag mijn eerste geweven draagdoek besteld. Spannend :cool:

9. Arya

Arya Bekend lid

Jun 26, 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laat maar zitten, dat lijkt me voor beide partijen het beste.

10. VSC

VSC Niet meer actief

Wat een domme reactie. Dus ik vind de heupjes en het ruggetje van mijn dochter niet belangrijk? Wow wat een perfecte moeder ben jij vergeleken met anderen.. Ga lekker een eind weg, zweverig type

11. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    2,822
    94
    48
    Female
    Zuid-Holland
    'Zweverig type'? Wat een lullige opmerking zeg!

Maar goed, on topic. Ik heb zelf gekozen voor een tula baby carrier en ik moet zeggen dat hij elke euro dubbel en dwars waard is.
    Er zijn overigens duidelijke voorbeelden (plaatjes) te vinden die het verschil tussen ergonomisch- en niet-ergonomisch dragen goed laten zien. Ik zou zelf dan persoonlijk liever wat meer geld uit geven aan een ergonomische draagzak, zeker als je van plan bent hem met regelmaat te gebruiken.

12. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

Apr 22, 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een tula, geweldig ding! Mijn dochter zit er al maanden dagelijks in als ik naar de winkel ga, het bos, de speeltuin, de kinderboerderij en noem maar op. Ze vindt het veel fijner dan de kinderwagen en het is z'n geld dubbel en dwars waard.

De opmerking hiervoor over zweverig type vind ik wel een beetje misplaatst. Als je eenmaal weet dat bepaalde draagzakken beter voor kindjes zijn dan anderen, is het toch logisch dat je dat vertelt? Kennis is er om te delen. Ik ben zelf heel blij dat ik erop werd gewezen toen ik een draagzak kreeg die niet ergonomisch was. Wat je er vervolgens mee doet is je eigen zaak. Maar iemand die een opmerking plaatst uit de beste intenties uitmaken voor zweverig, snap ik niet helemaal.

En dat iets in een winkel ligt er daarmee dus is bewezen dat het goed is voor je kind, vind ik naïef. Er ligt ontzettend veel in winkels dat niet goed is voor je kind of voor jezelf.

13. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Aan je reactie te lezen heb je voor jezelf al uitgemaakt dat wat jij doet het beste is. Prima hoor. Je staat niet open voor andere ervaringen en informatie. Dat komt mij de vraag op waarom je dan wel op een forum leest.
    Het juist zo fijn dat als je als consument wordt misleid, dat er mensen zijn die je kunnen vertellen wat een betere keuze voor jou en je kindje is. En je portemonnee.
    Ik kan me niet voorstellen dat je daar negatief tegenover kunt staan. Toch?

14. VSC

VSC Niet meer actief

Ik sta ook niet negatief tegenover andere meningen, er hebben ook genoeg mensen gewoon normaal gereageerd (o.a jij) :) maar kan me wel kwaad maken om types die denken dat ze met hun biologische eten en ergonomische dingetjes een betere moeder zijn dan een ander. En zo kwam degene waarop ik reageerde op mij over dus vandaar.
    Mijn dochtertje zal over een paar jaar heus niet met vergroeide heupen of een scheve rug rondlopen omdat ik de "verkeerde keuze" heb gemaakt en dat laat ik me ook niet aanpraten. Ik vertrouw liever op de experts en artsen die zon product ontwerpen dan op een andere "gewone moeder" met een mening. Uiteindelijk is t allemaal maar wat die weer van anderen gehoord hebben en op internet hebben gelezen en t word van kwaad tot erger. Maargoed ik kaap iemands topic :D

15. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Fijn dat je dit zo sportief opvat!
    Het punt is dat het dragen van je baby altijd een fijne keuze is. Je kindje dichtbij je, daar gaat het om. Of je nu wel of niet voor een babybjorn/stokke/chicco kiest dat is aan jezelf.

Maar als je nu eens alle onderzoeken, meningen, betweters en verkopers vergeet en je doet dit: Je tilt je babytje op, hij trekt als vanzelf zijn knietjes omhoog en bolt zijn ruggetje. Is het dan niet heel gek om een kindje te dragen in iets wat die houding tegen gaat?

En nu hou ik ook op. :cool:

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,173
    23,253
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gisteren is mn Hop Tye binnen gekomen. Heb m vandaag meteen uitgeprobeerd. Het knopen valt me mee gelukkig. Dafne was er na een kwartier al wel klaar mee. Zou ze er nog aan moeten wennen?

17. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Mijn zoontje wurmde zich er eerst uit en werd super boos. Maar na een paar keer werd dit zijn lievelingsplek en viel hij direct in slaap :)

Maar vanaf 4 maanden vindt ie het weer niks:D

18. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Dat herken ik ook wel. Soms hielp bij ons niks als zl onrustig was. Zelfs het dragen niet. Het klinkt een beetje heftig, maar als ik zag en wist dat hij heeel moe was, deed ik hem er juist in, ging wandelen buiten en deed het slaapkapje omhoog. Vouwde mijn armen om zijn onrustige lijfje en zo moest hij zich wel overgeven aan de slaap. Dat lukte dan ook vaak op deze manier.
    Leuker is blije lachende baby's die rustig wegsoezen in de drager, maar bij ons werkte dat niet zo.

Nu wel trouwens :) Laatst zat hij op mijn rug toen ik de hond uit liet. Meneertje wilde met alle geweld niet naar bed. Dus moest hij mee. (Ja ik ben zon moeder die met een een lang afstands babyfoon de hond uit laat :D). Ik dacht goh wat is ie rustig. Ik een selfie maken, was hij in slaap gevallen.

Net weer een paar weken draagstaking achter de rug. Komt omdat hij graag wilde lopen. Logisch. Maar nu merkt ie dat lopen ook heel vermoeiend is en dan wil hij wel weer. Rozijntjes en crackertjes doen ook wonderen om tijd te rekken. De buggy vindt ie helemaal niks.

Veel draagplezier! Als je het een beetje rustig opbouwt, dan gaat het vast goed. Een kwartiertje is toch al mooi?!

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,173
    23,253
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @Samarinde: ik vond een kwartier zo kort. Maar ik begrijp dat ze eraan moeten wennen. Tot nu toe niet meer van gekomen hem nog een keer te gebruiken, maar ga volgende week expres een paar keer op pad, naar Intratuin, Prenatal. Mocht ze het dan niks vinden, ben ik zo weer een winkel uit. De mensen op de parkeerplaats zullen wel raar opkijken, aangezien het omdoen nog niet soepel gaat, haha.

20. channe

channe Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    1,147
    70
    48
    NULL
    Hier een bondolino...ze kon er al vrij snel erin.
    Mijn dochtertje was een meisje die ik niet echt weg kon leggen of ze begon te huilen. Slapen overdags (en avond) was er haast niet bij, het huishouden schoot er vaak bij in.. Toen kwam de bondolino en het was gewoon een verademing!

Wat en me afvraag he? Waarom zou je voor af en toe dragen genoegen nemen met een mindere draagzak en als je meer zou dragen wel een ergonomische?

Share This Page