het draagzak topic?

Discussion in 'De babyuitzet' started by LiittleOne, Feb 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    ik zie dat er al een draagdoek topic is, maar goed, vind het nu wel tijd worden voor een draagzak topic.

wie heeft welke draagzak en hoe bevalt deze?

2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
  3. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    ik had een draagdoek en vind het niks, ik ga voor een babybjorn draagzak ook al is deze niet ergonomisch, zo lang gebruik ik hem niet, alleen korte stukjes en het is veel makkelijker want die doek vond ik echt niks (ow en ik heb ook een ergonomische draagzak gehad, vond het een onhandig ding, weet ff niet meer hoe die heet.. opgezocht ... beco butterfly).

4. soley

soley Actief lid

Jul 11, 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Sja...dat snap ik dan niet zo. Ook al zijn het korte stukjes, veel korte stukjes is ook veel gebungel, en het is echt niet zo'n beste koop voor je kind.

Ik heb een Bondolino en vind hem ideaal. Draag haar nu nog voor (14 mnd-10kilo) en soms achter, maar dat lukt me nog niet zo goed alleen. Fijne is dat je hem met klittenband en knopen vastmaakt, op een manier die iedere nitwit nog wel voor elkaar krijgt :D Man gebruikt hem ook, dus handig dat je niet iedere keer met gespjes en zo moet gaan verstellen.

5. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Echt? Je bent echt één van de weinigen van wie ik hoor dat ze de BB fijner vindt. Ik heb ze beide gebruikt en nadat ik de Manduca had gekocht, heb ik de BB nog eens gepakt om te vergelijken. Die BB is meteen naar een draagconsulent gegaan voor de hoe-het-niet-hoort-mand.

Maar goed, als we toch aan een nieuw topic gaan beginnen (andere topic is echt wel de moeite waard om even door te spitten, dat scheelt veel dubbel typen. ;)) ik heb dus de Manduca. Een erg fijne drager die ik pas nog met mijn dochter van 2 (op de rug) en een buik van 23 weken heb gebruikt. Het is dat mijn keizersneelitteken pijn ging doen na een tijdje, maar van mijn rug heb ik minder last gehad dan na een huiskamer stofzuigen. Overigens kun je bij Babybij.nl ook een pasconsult doen om diverse SSC's te vergelijken. Op hun site kun je ook een mooi overzicht vinden van de meeste dragers. (Klik op draagzakken)

En serieus, niet omdat ik geen moeite wil doen, maar er staan echt goed elinks en tips in het andere topic. :)

6. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,183
    113
    Brabant
    Wij hebben de boba3g. Heerlijk ding!

Hebben ook de bb gehad, nou, als ik nu foto's terugkijken schiet ik echt in de lach! Babybungel!!!
    En wat had ik altijd rugpijn, schouderpijn enzo met dat ding.
    Met de boba draag ik echt met gemak. Elize is nu dik 10kg, maar nog goed te tillen!
    Voordeel: op de rug!!

Tip: probeer wat dragers uut, ik ben van mening dat de boba niet pd de beste was voor ons, maar ik heb ze dus niet uitgeprobeerd!

7. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    ik lees van jullie allemaal dat de BB niet goed is of niet ergnonomisch!
    jeetje dat wist ik dus niet... ik dacht, goed merk, staat goed aangeschreven, kost wel wat, is een van de bekendste.
    kan niet missen.

als ik dit topic dus niet gestart was had ik mijn kindje in de niet ergnomische draagzak gezet.
    erg dom !

ik heb de draagzak eens gezien bij een meid, ze kon het hoofdje van de baby iets naar voren leggen door die twee bandjes aan de zijkant los te maken aan de voorkant, zag er heel handig uit. zo kon de baby wat meer rondkijken.
    iemand een idee waar ik het over heb? en welke dit nog hebben?
    als het niet duidelijk is, zal ik even een foto plaatsen.

8. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hmm weet zo niet wat je bedoeld..

Ik heb de beco butterfly gehad, mooi ding, maar wel veel gespjes en veel verstellen (want ik niet zo slank als manlief)

Nu heb ik de bondolino, wat een geweldig ding is dat. Heerlijk zacht super makkelijk en draagt (als je hem goed strak knoopt) net zo fijn als een draagdoek. Heb hem pas sinds Mart al wat groter was, maar lijkt me ook heel fijn voor de nieuwe baby straks.

9. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    2,484
    0
    0
    Ik heb de Marsupi: heel fijn!! (en zeker 20 euro goedkoper dan de BB trouwens!)
    Enig nadeel: je kunt er niet mee rugdragen. Destijds was ik nog niet zo goed op de hoogte, later bleek dat ik rugdragen wel heel prettig had gevonden...
    Verder heb ik een rekbare draagdoek, en wil ik nu ook een geweven doek gaan kopen. Ik ben op zich meer een doekenmens namelijk.

Het fijne aan de Marsupi is, dat ie sluit met klittenband, waardoor je hem heel makkelijk kunt afwisselen tussen personen, en hem dus niet op maat hoeft te maken.

Ik snap ook niet zo goed wat je bedoelt bij je tweede vraag, maar als het gaat om met het gezichtje naar voren dragen: nooit doen! Dan is het ruggetje van de baby namelijk hol, terwijl dat bol (met opgetrokken beentjes) hoort te zijn!

10. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    deze bedoel ik

11. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    2,484
    0
    0
    hmmm, dat is natuurlijk maar een klein stukje van de drager, maar iedere (?) drager die je voor hele kleine kindjes kunt gebruiken, heeft een 'flapje', dat je naar beneden kunt doen op het moment dat het nekje sterk genoeg is om zelf rond te kunnen kijken. In het begin kunnen ze heerlijk tegen je aan liggen slapen... Mijn zoontje zat trouwens met 10 dagen voor het eerst in de Marsupi, om de hond uit te laten, en die viel meteen heel lekker in slaap!

12. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Bedoel je dat het kindje op de buik rond kon kijken? Dus dat het kindje met haar rug tegen de buik van de moeder aan zat? Dat wordt namelijk sterk afgeraden. Op die manier trek je de rug van je kleintje in een onmogelijke positie en de beentjes kunnen zo niet gespreid worden. De meeste ergonomische draagzakken hebben ook de mogelijkheid tot rugdragen. Dat vinden de iets grotere baby's vaak leuk, want dan kunnen ze veilig en comfortabel rond kijken :) Ik heb zelf goede ervaringen met de bondolino en de wompat (van wearababy, soft structure carrier gemaakt van girasol draagdoeken, mooi en zo comfortabel!).

13. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0

14. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Share This Page