Hallo, Ons meisje is nu 7 1/2 week oud en vanaf het begin een goede slaper geweest, overdag en 's nachts. Sinds een week slaapt ze echter overdag niet altijd even goed meer, wordt al gauw wakker of kan moeilijk in slaap komen. Soms slaapt ze bin elkaar slechts 2 uur op een dag. Dit terwijl ze in de avond en nacht wel heel goed slaapt. Nu zat ik me af te vragen of het misschien beter is de gordijnen ook overdag dicht te doen. Nu hou ik ze nog, op advies van de kraamhulp in de eerste week, open. Wel hou ik luxaflex dicht overdag, maar deze laten nog veel licht door. Als de gordijnen dicht zijn, is het wel heel donker. Ben zo bang dat dag- en nachtritme verstoord zal worden als ik ook overdag de kamer donker maak, of zal dit niet gebeuren als een baby eenmaal een goed dag- en nachtritme heeft?
Hoi hoi, Nee hoor, je hoeft niet bang te zijn dat het dag/nacht ritme weer in de war gaat als je de gordijnen dicht doet. Ze slapen echt veel beter als die dicht zijn. Ook overdag. Er kunnen natuurlijk ook andere dingen aan de hand zijn, zoals honger of pijn. Groetjes Adrienne
Hallo, heb vandaag de gordijnen dicht gedaan en...... inderdaad ze heeft geslapen als een roos! Denk dus dat het daar aan lag. Bedankt voor het antwoord! Groetjes.