Hallo, Mijn zoontje is afgelopen maandag geboren na 'n zwangerschap van 37 weken dmv 'n keizersnede. Hij had direct opstartproblemen, Vocht in longen en snelle hartslag + ademhaling. Opgenomen op de kinderafdeling Hij ligt nu nog aan de monitor, maar hart en ademhaling gaan goed. Zuurstof ook 'T enige probleem is nog het eten. Uit 'n fles wil wel maar hij spuugt dan alles weer uit Sondevoeding spuugde hij ook van. Nu krijgt hij continue sondevoeding... Ook dat gaat moeizaam. Herkent iemand dit? Wil graag ervaringen lezen... Hoop zo dat 't snel beter gaat...
Dat met het spugen herken ik niet, maar wel het prematuurgedrag..... Onze zoon is met 38 weken geboren door middel van priemen en hij dronk dus heel slecht uit de fles, werd ook echt prematuurgedrag genoemd. Hij dronk een aantal slokjes en dan moest hij weer stoppen om adem te halen, hij kon dat nog niet combineren. We hebben toen een dokter brown fles gekocht en daar dronk hij toen wat beter uit.
Mijn vriendin haar zoontje spuugde ook alles uit. Ook met een sonde. Zijn maagklepje oud bleek vernauwd. Duurde bijna 2 weken toen ze hier achter kwamen. Hij kwam ook niet aan.. Het heeft een naam met een P en komt vooral bij jongens voor. Met ern echo kunnen ze dit zien. Als hij blijft spugen zou ik voor de zekerheid een echo vragen!
ik ken ook een jongetje dat dat had. Maar dan spugen ze echt elke voeding alles met een enorme boog er uit. En komen niet aan in gewicht. Na de operatie ging het heel snel weer beter met dat kindje. Ts nu valt je kindje sowieso nog wat af, pas over een paar dagen kan je zien of er weer wat gewicht bij komt. Vraag het anders gewoon aan de kinderarts waar hun aan denken en of het iets van reflux is of dat het een verdikking bij de slokdarm(het moeilijke p woord) kan zijn. Kinderarts kan je het verschil uitleggen.
He ts, ik zie dat je zoontje nu 4 dagen is? Mijn zoontje is ook precies met 37 weken geboren met exact dezelfde opstartproblemen. Nadat hij in de couveuse heeft gelegen 2dagen is hij op de kinderafdeling gebleven tot hij goed kon drinken en dat heeft bij elkaar bijna 2 weken geduurd. In het begin kan het langzaam gaan maar het kan "ineens" snel gaan, zo duurde het hier 9 dagen voor hij echt goed dronk. geef het de tijd, als hij net als mijn zoontje een randprematuurtje is, dan duurt het opstarten wat langer, maar dan komt het echt wel weer goed. (hier trouwens ook vanaf het begin veel spugen, ook met sonde en nu nog steeds en aan de volledige sondevoeding) , maar hij groeit goed en we zien er niks meer van .. Ik weet hoe moeilijk het is, maar geef hem even de tijd om op te starten, kan ineens snel gaan!