Buikdrager

Discussion in 'De babyuitzet' started by Mamavyas, Aug 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Beste Dames,

Ik moet nog een buikdrager kopen, wie kan mij adviseren welke merk buikdrager het beste is.

Alvast bedankt voor de tips! :D

2. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij vonden de babybjorn active het fijnst. Heeft een goede ondersteuning in de rug.

Heel marktplaats.nl staat er vol mee. We hebben 'm dus voor minder dan de helft van de prijs. Hij was nog nieuw in de doos met gebruiksaanwijzing.

Pim

3. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik had een buikdrager, maar was daar niet zo tevreden over, uiteindelijk heb ik dan maar gekozen voor een draagdoek (tricot-slen) en die bevalt mij stukken beter. Is ook beter voor de baby. Bij een buikdrager, moet de baby voor een groot deel z'n eigen gewicht dragen, en dat is niet goed voor z'n ruggetje. In een draagdoek wordt het gewicht mooi verdeeld en is niet belastend voor het ruggetje van de baby. Ook voor diegene die de baby draagt is het minder belastend voor de rug dan bij een buikdrager.
    Veel succes met je keuze.

4. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Is het niet beter om met beeb en al naar de winkel te gaan en er een paar te passen?

Ik vind de babybjorn er wel heel leuk uitzien (die zwarte city geloof ik) maar ja of ze lekker zitten :oops: geen idee...

5. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Senseemillia, in principe past elke beeb in de buikdrager (Babybjorn Active). Je kunt 'm heel goed op maat stellen, zowel voor jou als de beeb.

Mijn zus heeft de buikdrager ook veel gebruikt met booschappen doen. In de auto in de maxicosi en daarna in de winkel in de buikdrager. Hoeft je niet zo te hannessen met je maxicosie in de winkelwagen.

Pim

6. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0
    mijn nicht heeft ook de babybjorn... ik hoop em te kunnen lenen als zij hem straks niet meer gebruikt ;)

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wij hebben de Elite cruiser... zat mij beter en ze heeft er heel lang in gezeten.

8. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ok dat is mooi om te horen! De babybjorn kan dan op de verlanglijst van spullen die we nog nodig hebben.
    Het lijkt ons ook zo handig. Wat je zegt met boodschappen doen, maar ook wanneer je de stad ingaat.
    Met zo'n wagen in de bus is ook niet alles. Wij wonen vlakbij het centrum en kunnen dus zo lopen en die buikdrager lijkt me dan geweldig. Ook beter dan met je wagen op zaterdag tussen de mensen door.

9. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Het voordeel van de wagen is weer dat je de zware boodschappen onderin kunt leggen :)

10. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    ook hier zijn wij heel tevreden over de babybjorn active. Mijn man heeft snel last van zijn rug maar deze buikdrager was de enige die hem de goede steun gaf.

11. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Bednakt voor de tips!! Ik heb nog geen keuze gemaakt, maar ga deze weekend even rondje buikdragers doen :D

12. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja daar heb je gelijk in... Maar neem de man mee!!!!

13. Suusje03

Suusje03 Actief lid

Feb 11, 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Ik heb zelf de Babybjorn Active. Prima ding, totdat de ene band het begaf, was uit het plastic houdertje tussen je schouderbladen geschoten, en kon nog net m'n dochter vastpakken. Anders had ze op de grond gevallen! Ik terug naar Prenatal en daar hebben ze hem opgestuurd naar de fabrikant. Was dat ding ruim 2 maanden kwijt :x maar kreeg uiteindelijk m'n drager terug. Ze hadden extra lusjes op het plastic houdertje gemaakt, mocht ie het weer begeven dat die lusjes dan de boel bij elkaar zou houden. Ook zouden alle draagzakken in de winkels terug genomen worden en ook worden voorzien van die extra constructie. Weer een maand later kreeg ik het definitieve vernieuwde model thuis gestuurd, gratis en voor niks! :D Alleen was m'n dochter er toen te zwaar voor en heb em nog maar 2 of 3 keer gebruikt. :( Maar soms zie ik dus in de winkel gewoon het oude model nog hangen, zonder die lusjes, en schrik daar dan best wel van. Dus mijn tip: Let op die extra constructie als je de draagzak wil aanschaffen!!!

Groetjes Suus

14. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht

15. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Ik wacht met er 1 kopen want je hoord toch ook van andere dat ze hemhelemaal niet gebruiken en ik koop er tegen die tijd misschien wel 1 van internet of via familie, misschien koop ik hem bij 1 van mijn broers die hebben beide een tassenzaak en verkopen kipling en die hebben ook draagzakken.

16. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Nou dat vind ik dus echt een hele goede tip! Ik ga er wanneer wij er een kopen zeker op letten.

17. Suusje03

Suusje03 Actief lid

Feb 11, 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Slingding,

Ik zou idd pas een draagzak kopen als je kindje een paar weken oud is zodat je ook diverse modellen kan proberen en dan kan kijken welke je het comfortabelst vindt. ;)

Groetjes Suus

Share This Page