Wie herkent dit...?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 26 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mn zoontje slaapt op de dag meestal 2 x 2-2,5 uur en 1 keer 3 kwartier.
    Maar vandaag wil hij pertinent niet slapen! Maar op een gegeven moment is hij toch behoorlijk moe en wordt ie jengelig, vervelend, huilerig, oogjes wrijven etc dus toch naar bed. En eenmaal in bed: krijsen!!!! Speen helpt niet, knuffeltje en muziekdoosje helpen niet, terwijl normaal gesproken leg ik m neer en is hij vaak na zn ritueeltje binnen een minuut vertrokken...Nu dus eerst een half uur hartverscheurend huilen en dan eindelijk in slaap... voor krap 3 kwartier en dan is het weer krijsen... echt gillen! Dat gillen ken ik ook helemaal niet van hem. Als hij er eenmaal uit is, is hij overigens wel vrolijk en lacht en speelt dus hij lijkt niet ergens heel veel pijn te hebben? Wel is hij (logisch ook) na een uur weer huilerig en vermoeid, dus naar bed en begint het hele gedoe weer opnieuw. :( Ben er heel de dag druk mee..
    Eten ging trouwens ook minder goed vandaag terwijl hij normaal zo'n vuilnisbak is...
    Het irriteert me behoorlijk omdat ik alles doe en niks goed lijkt te zijn. Maar maak me ook wel een beetje zorgen: zie ik iets over het hoofd?
    En zal het vannacht wel goed gaan? Ben nu al gesloopt van de hele dag...

Wie herkent dit?

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Een tandje misschien? Toen die hier doorkwamen, was zijn slaapritme ook even ver te zoeken. Inderdaad keihard krijsen en vervolgens (in zijn geval) max een half uur slapen. Na zo'n 4 a 5 dagen ellende piepte er opeens een tandje en toen was het ook voorbij.

3. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Nou was hier precies hetzelfde vandaag!
    Alleen maar huilen,slecht eten en slapen. super vermoeiend...pff!
    Zal morgen eens gaan voelen!

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, zou het een tandje zijn? Ik heb er ook al aan zitten denken maar zie niks in zn tandvlees en voel ook geen harde bobbel ofzo...
    En kan het idd 4/5 dagen duren?? ...oefffff...
    Maar goed, als dat het is, weet ik ook dat het einde in beeld is!
    Natuurlijk heb ik ook weer niks in huis tegen doorkomende tandjes en is het weekend.... maandag dan maar even langs de drogist!

Maar verder geen "bekende vieze luiers"... hoort dat er ook niet bij? Of hoeft dat niet?
    Anderen ook zulke heftige ervaring bij het tandjes doorkomen?
    Hier ligt ie trouwens goddank al 2 uur achter elkaar te slapen! Denk dat de nacht wel gaat lukken dus, was al bang dat hij het korte slaapritme zou aanhouden....

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ druif78: bij ons waren de problemen toen ook vooral overdags, alhoewel we er 's nachts ook wel wat vaker uit moesten voor de speen (maar sliep dan wel door). En hij had verder geen andere symptomen, echt alleen dat slapen.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nou inderdaad! ook al sinds 2 dagen dat hij ineens snachts huilt en dan ga je kijken maar ligt hij eigenlijk gewoon met zn ogen dicht te slapen..? Ik dacht dat ie eng droomde of aan het verwerken was maar dat heeft hij anders eigenlijk nooit! Maar dat komt echt helemaal overeen met jouw ervaring! En vandaag dan voor het eerst overdag aan het spoken.
    "Hopen" dat dat het is...
    Heeft die van jou het bij elk tandje zo heftig gehad? (Dan staat me nog wat te wachten ;))

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha nou hij heeft er pas 2 en die 2 kwamen direct na elkaar ;) Dus heb nog geen ervaring met een volgende!

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier nog veel heftiger drama's rondom de tandjes... ze heeft toen 1 nacht enkel geslapen van 0.00-2.00 en van 4.00-5.30 en overdag lukte het helemaal niet.
    Hier duurde het in totaal toen ook 5 en 7 weken (bij tand 3 en 4). De eerste twee tandjes duurden korter, een week of 2 geloof ik.
    Tand 5 en 6 waren er zonder al te grote drama's...

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    O jeeee.... ik word er bang van! Haha!
    Nou, vannacht ging het eigenlijk heel goed! Gewoon doorgeslapen en vanmorgen wel weer gillen toen hij op de fles wachtte, maar verder geen hysterische taferelen. Hij lijkt ietwat meer prikkelbaar.
    Ben benieuwd hoe het slapen vandaag gaat! En ik voel en zie nog altijd niks in zn kaakje... ben ook benieuwd of het daadwerkelijk de tandjes zijn!

10. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hoi :)

Tirza krijgt ook tandjes!!! De 2 onderste en dan is de rechter het meest zichtbaar. Of nou meest zichtbaar....als ze je af en toe een split second gunt dan zie je net een opgezwollen bobbeltje waarachter een tandje lijkt te zitten (schijnt wat door).... Wij hebben de druppels van VSM gehaald. Vanmiddag moest ze ook huilen in haar bedje..paar druppeltjes en ze was stil. Maar kan ook toeval zijn...

Ben benieuwd Druif of het tandjes zijn!

x K

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Idd tandjes! Thije had dit laatst ook, als ie al ging slapen overdag, was ie binnen no time weer wakker. Ik snapte er al niks van.. en voila ineens was daar tand nr 3!

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hoe lang duurde dit bij hem?

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    OK! Eindelijk dan! :) Welke druppels van VSM gebruik jij? Ik ga morgen ook maar wat halen! Maar ik zie hier nog altijd niks hoor... kan dat zo lang duren dan?
    Hoop echt dat dat het is, want hij is redelijk prikkelbaar en zn slaapritme is ver te zoeken. Voorheen 2 uur, nu al 2 dagen maar steeds 3 kwartier....:( Als het daadwerkelijk tandjes zijn kan ik tenminste wat van die druppels gebruiken.
    Heb ook van Dentinox gehoord, is dat ook wat? Zit wel echt geneesmiddel in, dus liever niet, maar als het helpt...?

14. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Dentinox ken ik niet. Die druppels van VSM..tjsa, zul je altijd zien die liggen nu op haar kamer... zijn speciaal tegen tandenpijn en oorpijn (staat op de verpakking omschreven en als je het vraagt 'VSM tegen tandenpijn' dan weten ze t bij de drogist ook wel). Maar of het echt helpt???? Laat ik je nog weten!

En ja, volgens mij kan het lang duren hoor echter is Tirza pas sinds een paar dagen een klein beetje uit dr hum, bijna niet noemenswaardig alleen nu dus meer moeite met slapen gaan overdag.

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik weet t echt niet hoor.... nog steeds niks te zien! En gisteren en vandaag in de morgen is hij weer helemaal "de ouwe" en slaapt ie hooguit een beetje korter. Maar dan gaandeweg de dag steeds slechter (korter) slapen en meer piepen, s avonds ook weer om niks aan het huilen en dan ook erbij gillen, niet normaal meer, alsof hij vreselijk pijn heeft. Dit kan overigens ineens weer omslaan. Hij at gisteren ook goed.
    Ook geen zure luiers.... snap er niks van.
    Gisteren al om 19 uur op bed (was er zelf ook goed moe van!). Vanmorgen was hij super lief dus dus ben benieuwd wat de dag gaat brengen.
    Maar wat zou het anders kunnen zijn???

16. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nou, dag later: nog geen verandering!
    Hij blijft veel aandacht vragen, snel huilerig en maar 3 kwartier slaap per keer. En 's avonds om 19 uur uitgeput naar bed...
    gisteren wel voor de zekerheid tandendruppels van VSM gekocht en gebruikt zonder resultaat. Denk dus niet dat het tandjes zijn?
    Iemand anders nog ideeen?

17. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Poeh... misschien ander slaapritme proberen?

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dentinox hielp hier ook niet :) Zou nog steeds wellicht een tandje kunnen zijn, maar weet het natuurlijk niet zeker. Voel je nog steeds geen bobbel?

19. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nee, nog steeds geen bobbel te voelen, denk dus niet dat dat het is helaas...
    Wel issie iets beter gemutst en heeft ie gisteren maar liefst 2 x 1 uur en een kwartier geslapen! Een hele vooruitgang! Misschien toch een fase naar een andere slaapritme?
    Het CB gaf ook advies omdat ik aangaf dat hij zichzelf ook maar moeilijk kan vermaken en snel huilerig wordt als hij op de grond ligt. Hij wil alleen maar (met mijn hulp) staan en zitten. Het CB vertelde dat dat voor die kleintjes ook heel intensief kan zijn en dat ze daar dusdanig van geprikkeld kunnen zijn en daardoor hazeslaapjes maken?! :( Wel ja, je kan me alles wijsmaken. Maar probeer er maar wel rekening mee te houden dat ik dat dus niet meer doe voor het slapen gaan en toch maar wat langer zichzelf proberen te vermaken...

Deel Deze Pagina