Hoi, Ik wilde weten of jullie ervaring hebben met buikdragers? En zo ja van welk merk en hoe bevalt het? Ik zag nl dat de Chicco go in de aanbieding komt, maar ik vind het zo'n groot prijsverschil met andere buikdragers. Ik hoop op een reactie! Groetjes MB2005.
Ja en bij de dirk vd broek hadden ze er een van 15 euro, leek me niet veel bijzonders. Ik had hem bij de prenatal ook gezien voor 30 euro volgens mij van de chicco. maar de babybjorn is volgens mij 80. Ik weet het ook niet...
Hoi! Ikzelf heb de minimonkey van de week binnen gekregen.. een draagdoek/hangmat. Je kunt hem ook in de box spannen. Ze vind het heerlijk! http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... nieuw.html Oh en goedkoop!
Ik heb de Babybjorn Active. Erg handig. Ik heb 'm via Marktplaats voor de helft van de prijs gekocht.
Ik heb ook de babybjorn, maar heb hem eigenlijk heel weinig gebruikt.. Maar de keren dat we hem gebruikt hebben beviel goed. Heel stevig is deze. Alleen kreeg ik heel snel pijn in me rug als ik die buikdrager gebruikte, maar dat ligt aan mij en niet aan dat ding hihi
Hoi, Deze kan alleen op je heupen gedragen worden toch? Ik mag dat niet wegens bekkenproblemen. Groetjes MB2005.
Ik wil hem ook maar af en toe gebruiken. Ik weet echt niet welke ik nu moet nemen. Voor af en toe vind ik 80 euro wel erg veel geld Groetjes MB2005.
nou, je draagt hem op één schouder, maar wel voor de buik hoor. Ik heb geen idee of je er last van hebt als je bekkenproblemen hebt...
nee, echt voor de buik, het is een erg fijn ding... zeker de hangmatoptie is ideaal. Dit is natuurlijk niet mogelijk bij gewone buikdragers. Plus dat je hem kunt gebruiken voor kinderen tot 1 jaar. Ze kunnen met hun kontje alleen dan in de zak zitten.
baby bjorn heb k ook ideaal k heb ook snel last van mijn rug maar het viel me erg mee k heb m op marktplaats voor 30 gekocht en was maar 2x gebruikt
Heb vandaag bij de Prenatal de chicco buikdrager gekocht. Floor vindt het heerlijk.. Hij was in de aanbieding voor 24.99 euro. Mooie prijs vond ik wel. Beter dan die van de babybjorn, leek mij iets te prijzig.
@Ilja: ik ben ook op zoek naar een goede draagdoek. Ben nieuwsgierig wat jij voor informatie hebt? Half april gaat mn vader de marathon van Rotterdam lopen. Ik wil dan niet met een kinderwagen in de drukte dus ben ik op zoek naar een goede draagdoek. Ik heb nu een tricotti maar die bevalt niet zo geweldig. In de komma-houding ligt ze helemaal opgefrummeld. En zittend met haar gezichtje naar mij toe, ligt ze erg wijdbeens. Bovendien heeft ze dan heel weinig steun voor haar hoofd. Heeft iemand hier ervaring met draagdoek.com? Of met de Shelter van Lodger?
Wel geen buikdragers maar draagdoeken: Draagdoeken: De tricotti staat er om bekend dat hij niet altijd even makkelijk aan te passen is aan je kind en aan jezelf en dus liggen ze er vaak niet fijn in. Een tricot wikkeldoek (zoals op draagdoek.nl is voor de eerste maanden ideaal omdat hij veel strakker te knopen of juist op sommige plekken wat losser te trekken is. Na een paar maanden worden de meeste kindjes wat zwaar voor een tricot doek. Deze rekt dan te veel mee waardoor het kind te laag komt te hangen en het dus belastender voor je rug is. Een storchenwiege of een andere niet rekkende wikkeldoek kan dan juist wel heel goed dienst doen. Voordelen en nadelen op een rijtje: lange knoopdoek (al dan niet tricot): niet rekkend: en van tricot: voordelen: Veelzijdig te gebruiken, zowel op je heup, rug als borst en in verschillende houdingen zoals liggend, rechtop, etc. niet rekkende knoopdoeken zijn lang, heel lang te gebruiken, eigenlijk tot je het zelf niet meer kan dragen (3 jaar zou makkelijk kunnen bijvoorbeeld ) Een niet-rekkende doek is heel duurzaam en kan werkelijk overal voor gebruikt worden ((speel)dekentje, omslagdoek op vakantie, handdoek, etc.) Een tricot doek is makkelijk om te houden, je kan je kindje er zo uit halen en er weer in doen en vooral kleine babietjes zitten heerlijk omhuld en stevig tegen mama of papa aan. Grootste voordeel in mijn ogen: je draag symmetrisch (over beide schouders) waardoor je het heel lang vol kan houden. Vooral als je er vanaf het begin aan went. nadelen: het is een aardige lap stof, je propt hem niet zo maar in je handtas. het kan wat warm zijn in de zomer (maar daar kan je wel weer kleding op aanpassen en in de winter is het juist heerlijk dat je kindje toch warm zit zonder dikke skipakken.) het knopen is even wennen. Je leert het heel snel hoor, ik heb Ronja nu binnen een minuut op mijn buik of rug, maar het gaat minder snel dan in een sling. De prijs. Een niet rekkende doek kost nieuw rond de 60 - 70 euro, een tricot doek is wat goedkoper. In mijn ogen totaal het geld waard, want ik gebruik hem vaker dan de kinderwagen en hij gaat hopelijk nog wel een paar kinderen mee. Maar het is een uitgave. Een (ring)sling. Ronja als model Voordelen: Niet zo veel stof, dus makkelijk mee te nemen in je luiertas. Je kind zit er snel in en is er snel weer uit te halen. Ideaal voor korte tripjes naar de supermarkt of om even de hond uit te laten. Goedkoop. Een geknoopte sling is niet meer dan een lap stevige stof van ongeveer 70 cm bij 250. Bij een ringsling komen daar nog de kosten van de speciale ringen bij, maar nog steeds zijn ze niet zo duur als knoopdoeken. Lang te gebruiken als kort vervoersmiddel maar minder geschikt voor lange wandelingen. nadelen: je draagt over één schouder dus als je snel last krijgt van je rug is een sling niet ideaal. Minder draaghoudingen. Liggend als klein babietje en later op je heup. Dan heb je het wel gehad. Mei Tai en aanverwante doeken: Voordelen: Eventueel zelf te maken. Makkelijk en snel te gebruiken op borst, heup of rug. Symmetrisch dragen, dus comfortabel. nadelen: pas na een paar maanden te gebruiken. Het kind kan alleen rechtop zitten, niet liggen. Voorgevormde draagzakken en buidels: makkelijk te kopen, vaak makkelijk om/aan te doen. nadelen: Het kind past zich aan aan de buidel/zak, terwijl bij een doek dit andersom is waardoor je zelf optimale ondersteuning kan bieden op plekken waar het nodig is. In een draagzak zoals de babybjorn zit een kind zo rechtop dat al het gewicht op het kruis en de heupjes komt. Da's niet zo goed voor de rug en de heupen. In een doek zijn de beentjes en het ruggetje licht gebogen waardoor het gewicht verdeeld wordt over de hele rug en bovenbenen. In een voorgevormde buidel zakt het kind vaak wat in elkaar. Na een paar maanden zijn ze niet meer te gebruiken. Wat tips en "regels'' over dragen: Kinderen onder de drie maanden mogen nog niet met de beentjes wijd in de doek. Als ze toch liever rechtop gedragen worden (heel veel kinderen vinden liggen in de doek maar niets), dan de beentjes in de doek vouwen. Dat heet de kikkerhouding en is beter voor de heupjes. Draag zo hoog mogelijk en zo strak mogelijk tegen je aan. Een ideale hoogte is tussen navel en borst. Als je een kusje op het hoofdje kan geven is het goed. Te laag dragen, of te los waardoor ze ver van je af zakken zorgt voor pijn in je rug, nek en schouders. Verdeel het gewicht zo veel mogelijk. Draag waar mogelijk over twee schouders en verdeel stof zo veel mogelijk door deze uit te spreiden over je schouder en rug. Andersom dragen (met het gezicht naar voren) kan wel, voor even, maar is niet zo heel goed voor de rug omdat deze hol staat (volgt de borst van de drager). Alleen maar voor korte stukjes dus en niet als het niet nodig is --------------------------- Ik heb zelf een ringsling, een tricot doek, een storchenwiege, een mei-tai en een manta ( vierkante wollen doek uit guatemala). Als ik iemand een doek aan zou mogen raden dan is het de storchenwiege. maar goed, dan moet je ook wel een beetje het idee hebben dat je je kind wat vaker en langer gaat dragen want het is een hele aanschaf. En anders een tricot knoopdoek, dat draagt ook echt erg prettig de eerste maanden en hij is veel makkelijker en veelzijdiger in gebruik dan een tricotti. De ringsling, mei-tai en manta zijn voor mij echt doeken voor er bij. Bovenstaande info is van een enthousiaste gebruiker die ik ken via het hondenforum.
Ik heb een draagdoek en mijn zoon en ik vinden dat geweldig. Je kunt de draagdoek op verschillende manieren dragen. Klein, opvouwbaar en niet zwaar. Zelfs vanaf dag 1 na de geboorte te gebruiken, zonder problemen voor de kleine. Op dit moment is mijn zoon 10 maanden en hij zit of aan de voorkant (wegkijkend of tegen mij aankijkend) of ik knop de draagdoek zo dat mijn zoon op mijn rug zit.
Ik heb ook de baby Bjorn active. Hij kostte 99 euro maar hij is elke cent waard. Ik gebruik hem heel vaak.