Ik ben nu 20 weken zwanger, en heb sinds gisteren iets raars. Gisteravond had ik het al, en nu ineens weer: pijn bovenin mijn buik. Het voelt aan alsof ik bovenin (rondom en boven mijn navel) iets verrekt heb, en alsof ik daar enorme spierpijn heb. Het doet pijn als ik erop druk. Onderin mijn buik heb ik geen pijn. Herkent iemand dit? Is het bandenpijn of zo (dacht altijd dat dat alleen onderin zat...)? Of een harde buik?
Had ik ook bij de 2e, alleen met rustig zitten of liggen was het een aangenamer gevoel. Had t wel rond de 30 weken.
Ik zou me voor kunnen stellen dat het een van je spieren is die uitgerekt wordt? Hier niet echt die pijn gehad die jij omschrijft, maar wel dat ik dagen heb dat ik echt MOET liggen op een gegeven moment, omdat m'n buik anders zo'n pijn gaat doen van het strak staan...
Ik herken het. Heb het ook al een aantal weken. het is een plekje boven op mijn buik. Volgens de vk is het een spier dat klem zit. Bij inspanning begint die ook meer pijn te doen.
Even in de gaten houden, waarschijnlijk idd een verrekte spier. Ik heb hier intensieve fysiotherapie voor gehad (intensief is 2/3x per week) en dat hielp. Waarschijnlijk gaat het met wat rust vanzelf over. Spieren herstellen met rust in ongeveer 10 dagen.