Dit doe ik dus blijkbaar. Want snachts word ik wakker na een tijdje van een oncomfortabel gevoel. Kan het kwaad? Ik doe het niet bewust. Vanochtend vroeg betrapte ik mezelf er weer op toen ik halfslapend weer op mijn buik wilde gaan liggen. Herkent iemand dit?
Lig je echt plat op je buik? Ik doe dat zelf ook (en ook bij mijn vorige zwangerschappen toen ik al verder was), maar draai dan een been op zijn waardoor mijn buik eigenlijk toch een beetje zijwaarts ligt. Ik ga er eigenlijk van uit in het algemeen dat je lichaam het aangeeft als het niet prettig is Overigens is van echt plat op je rug aangetoond dat het tussen zes en negen maanden zwangerschap leidt tot meer miskramen/stil geboortes!
Oh dat wist ik niet! Ik lig het meeste op mijn zij en als ik op mijn buik lig trek ik ook 1 been meestal omhoog idd. Maar zodra ik t merk ga ik altijd weer op mijn zij liggen. Op mijn rug lig ik nauwelijks..
Ik lig ook vaak half op mn buik! Ik lig indd met 1 been omhoog, dan wordt je buik wel aardig ontzien. Ik geloof niet dat dit echt kwaad kan..
Je kan gewoon op je buik liggen hoor! Heb dat toen ook nagevraagd bij de VK. Op een gegeven moment ging het alleen echt niet meer, o.a. omdat de kleine dan begon te protesteren .
In principe kan het geen kwaad. De verloskundige gaf aan dat je op een moment toch niet meer op je buik kunt rollen. Ik vond het zelf akelig dus ben gaan slapen met een voedingskussen. Lag ik nog op mijn buik maar met één opgetrokken been op het kussen en mijn zij tegen het kussen. Hierdoor was er meer 'ruimte' voor baby dacht ik. Lag wel erg comfortabel voor een buikslaper . Mijn moeder paste dit 25 jaar geleden ook al toe .
Heel wat weken niet op mijn buik geslapen ondanks dat ik wel een echte buikslaper ben. Sinds kort “uitgevonden” dat als ik mijn been optrek tot bijna aan mijn kin het heerlijk ligt op mijn buik. Zal er vast niet heel charmant uitzien. Maar het ligt wel lekker.
Tja... Toch doe ik t in m'n slaap... Kan k ook niks aan doen toch? Al ben ik wel onrustig dan en als m'n man dan wakker van me wordt geeft hij mij een duwtje haha
Hier ook een buikslaapfan! Laatst gewoon even verdrietig omdat ik het zo graag weer wil (hoe bedoel je hormonen )! Maar ik heb dus vanaf bijna het eerste begin een Voedingskussens gekocht om ook alvast een beetje te wennen, en dat werkt perfect. Lig gewoon soort van half op m’n zij, maar je hebt wel je buik er tegenaan liggen dat het gevoel van buikslapen een beetje nabootst. Inmiddels draai ik ook gewoon met Voedingskussen en al naar m’n andere zij, en ik kan ech niet meer zonder nu. En toch kijk ik zoooooo uit naar het moment dat op m’n buik liggen weer fijn is en ik m’n oude slaahouding dus weer terug heb
Ik zou me er niet te druk om maken. Ze trappen vanzelf terug als ze het onprettig vinden. Ik sliep bijv. heel lang op mijn rug, volgens de VK geen probleem als je beetje dizzy ervan wordt is het vroeg genoeg om je om te draaien. Dat doe je dan vaak al vanzelf omdat het onprettig voelt.