Spannende tijden dankjewel!! heb idd nog geen striemen, maar dat kan nog komen natuurlijk. al hoop ik van niet. bloemmm mooi buikje hoor! kun je trots op zijn. ik weet eigelijk niet of iedereen een groeiecho krijgt, volgensmij niet. hier bij de verlos is het in ieder geval normaal. had bij de intake ook een overzicht gehad wat er allemaal gaat gebeuren tot aan de bevalling..rond de 36 weken ook nog een liggingsecho. Hebben jullie het ook al vaker benauwd? ik heb sommige dagen echt het idee alsof ik bij aan het komen ben van de 500m sprint of zo. dan ligt mijn meisje echt hoog met haar billen. heb dan ook continu maagzuur. doen jullie een zwangerschapscursus? ik ben nu al 4x bij de zwangerschapsyoga geweest..ik vind het lekker ontspannend en dsommige tips zijn echt handig. donderdag ben ik 31 weken dan plaats ik weer een foto heb dan ook de groeiecho, ben benieuwd!
St: schoppen is wel leuk, maar kan soms flink zeer doen! Had vlak voor kerst al last van mijn rib (volgens huisarts, ik denk middenrif) Nu de kleine hoger komt raakt ie ook steeds vaker de pijnlijke plekken !!! Vind het dus niet altijd gezellig, dat draaien heb ik geen last van maar die schoppen zijn minder prettig! Hij of zij heeft ook vaak de hik. Die van julie ook ?? Zo grappig... Rozerood: Fijn he... ik verveel me dood zo vroeg in de ochtend (klinkt minder erg als midden in de nacht) Er is niks op t.v en de krant heb ik meestal al gelezen... Ik kan ook maar heel weinig eten, zelfs na 1 koekje word ik al misselijk en boer ik alles weer bijna op (sorry) Honger heb ik minder last van... Met drinken hetzelfde trouwens, komt me met een paar slokken weer opzetten. Vandaag cola gedronken (dronk ik nooit) kleine slokjes tegen de misselijkheid en ik moet zeggen... beviel best goed... Bloemm: Mooi buikje hoor!! Zal ook weer eens een foto maken... Tori: Bij mij ligt hij/zij al met hoofdje naar beneden, kont links en benen rechts, als er getrapt word heb ik twee bulten ha ha een kont en een been ! Ik heb ook geen groei echo gehad, ze keek alleen of alles goed klonk en hoe het nu lag. Wij moeten 15 feb weer, daarna zal ik wel weer wat vaker moeten komen. Hier eerste trimester om de drie weken daarna om de vier weken, nu weer om de drie en vanaf wk 36 denk ik om de week controle. Ik hoop dat ons beebje niet te groot word, vind 6 pond mooi genoeg! Vandaag o.a vergadering gehad met mijn baas. 4 Mrt ga ik met verlof, dat is 4 weken voor de uitgerekende datum. Ik wil toch proberen deze paar weken nog uit te zingen. Dan heb ik nog zo lang mogelijk na de bevalling, lijkt mij heerlijk ! Nu ga ik stoppen, ben echt moe...
Rara, ja die van mij heeft ook vaak de hik ; dat voel ik dan vooral aan de onderkant van m'n bm. Zal ze wel met haar hoofdje heen en weer gaan door de hik. Hier ook vaak een harde bobbel van een kont/rug aan een kant en dan voetjes aan de andere kant. Maar heb nu het idee dat er een voet ofzo in het midden zit, aan de bovenkant van m'n navel. 6 pond is idd een mooi gewicht! Heb net de zwangerschapskaart van de vk erbij gepakt en zie dat er voor week 36 een echo HL staat. Dat zal wel de liggingsecho zijn toch? Bij 30 weken, de controle die ik morgen heb, staat geen echo dus zullen ze wel niet doen. Hip, hier nu ook vaker last van maagzuur, vooral als de kleine zich omhoog wurmt (met de billen idd). Bloemm, jaaa ziet er mooi uit die buik van jou!! Rozerood, jammer dat je geen leuke foto van het hoofdje hebt gekregen ... maar wel fijn dat alles goed is!
Hè dames Heb ff bijgelezen,maar is te laat om uitgebreid te reageren,morgen komt t wel goed Wekker gaat om 6 uur dus nu zo naar m'n bedje
Rara, wat vervelend die afscheiding. En een actief kindje J. Bloem, mooi buikje. Hip, hier nog niet gesproken over een groeiecho. Maar gyn kan soms ineens met iets komen dus J. Een zwangerschapcursus volg ik niet maar heb wel bij de kinesist een aantal beurten opstaan waarvan ook 1 a 2 beurten ademhaling oefeningen zullen zijn. Zal nog eens een recentere foto proberen hier te krijgen J.
Bloemmm wat ben je mooi! En wat een heerlijke buik zo.. In een paar week niet gekotst en vanmorgen was het weer eens mis... BAH! Denk je dat je ervan af bent. Ik voel me nu ook echt zwaar worden, hebben jullie dat ook? Dat je echt merkt al dat gewicht en die buik? Kan nog net zelf m'n schoenen aan en uit doen..
Aha idd rozerood ik vroeg me al af hoe ik em moest houden had zo'n gekke vorm, maar omgedraaid is het een heel mooie buik!
Hip: ik wil dat ook  wil weten hoe groot ons pindatje is, en hoe t ligt ! Al krijg ik bij gyn altijd een echo en was de laatste keer ons monstertje 1080gr ofzo. En op de echo zien we natuurlijk precies hoe t ligt! Maar een overzicht met wat wanneer is ook wel leuk. ik vraag me ook af vanaf wanneer ik nu vaker op controle moet (van 1x per 4 naar 3 naar 2 naar wekelijks) . Zuur: hier ook vaker!! Ademnood: ken het maar al te goed. trap 2x op en af en heb t lek! Daarbij heb ik ook vaker hartkloppingen! Vooral als ik schrik van tel ofzo. Cursus: ik zwem al vanaf wk 16 en vond t eerst niet zo leuk! nu vind ik het heerlijk maar mn kaart is bijna vol en dan stop ik. Doe sinds 3 wk ook yoga en zweer erbij!!! Love it!!! daar ga ik zolang mogelijk mee door. Wel was ik nog naar iets opzoek om samen met man te gaan doen laatste 2mnd. Ipv zwemmen, dan betrek ik hem er ook meer bij! (nu kleine meer beweegt en ik dikker wordt is dat wel leuk) Rara: hoe ging je vergadering?!?!?! Hik: dagelijks Valien: vind t derde trimester ook wat zwaarder hor! Good luck meid!!! Nog ff volhouden!!! En beterschap, dat gekots is natuurlijk zwaar vervelend. Rozerood: je hangt op de kop skat! Hahaha Maar .moooooie buik!!! Best bescheiden nog! (of nie?!) Jahknows: NICE!!!! Mooie bol hihi (weet je ook wat t wordt?!) Even een ego bericht! gister onwijs pijn in mn buik gehad. Ik lag lekker op mn zij tv te kijken en toen ik om draaide naar mn rug , .AUW!!!! jeetje wat een ramp! Denk dat de kleine gewoon niet lekker lag ten aanzien van mn ingewanden/spieren! Ik kon amper communiceren met mn man ! (geconcentreerd op pijn) maar die was zoooo lief vroeg wat ie kon doen, of ik asprine wou ofzo en ging thee voor me maken en een warme kruik! Daarna zijn we maar in bed gaan liggen met zn arm om me heen! De lieverd!!! Hij heeft t maar zwaar met zon vrouw! Nu gaat t weer goed. pijn is over en kleine kickt me weer flink denk overigens dat pinda wel aant draaien is, want zo voelde t gister. en voel nu meer gewiebel/trap aan de andere kant. Hier eindelijk weer foto van mij!! Had er zoveel heb er maar een collage van gemaakt hihi
wauw spannende tijden mooie 3D foto's heb je! de foto van de voorkant van je buik daar lijkt het op alsof je al een heel grote buik hebt die erg ver naar voor komt en van de zijkant heb je bescheiden buik...grappig, maar mooi hoor! hier bij de verlos is het vanaf ongeveer 24 weken ga je om de 3 weken en vanaf 30 om de 2 weken vanaf 36 elke week. ik ben nu voor de eerste x om na 2 weken (deze x toevaliig 10 dagen omdat ik de groeiecho al had staan dan hoef ik niet over een paar dagen nog es terug, dus nu voor de echo de controle) wel fijn toch dat je bij de gyn elke x een echo krijgt, dan zal er wel geen speciale groeiecho gemaakt worden. die pijn gister kunnen ook je banden zijn geweest misschien. gelukkig nu weer over! ik moet ook echt in fases draaien en niet te snel zodat de kleine meedraaid ofzo anders voelt het echt niet fijn! nu kan ik ook geen snelle onverwachte beweging meer maken met mijn bekken. jaknows mooie buik meid en al een plop navel wat leuk! ik ben aan het wachten tot mijne gaat ploppen hihi zo nog ff een buikfoto maken plaats ik die straks. en dan op naar de vk voor de controle en de groei echo hopelijk ligt de kleine een beetje gunstig met haar hoofdje dan worden er ook nog 3D foto's gemaakt, want met de 3D echo lag ze met haar gezicht in de placenta dus beetje onduidelijke foto's
Hip: maf is dat he?!?! Hij lijkt idd van de voorkant enorm! Maar zijkant is zo bescheiden! Viel mij ook al op! Ik denk ook dat dit mn laatste 3weken waren. Ik moet maandag voor 30wk controle en denk wk 32 weer dan 34 - 36, 37 38 - 39 - 40 Denk idd niet speciale groei echo , dat houden ze hier al extra in de gaten omdat ik iets onder het gemiddelde zit en 5 dagen op termijn achter loop.  Thanx voor de draai tip!!!! (miss idd mn banden! Pijn zat wel laag!) En thanx voor je compliment! Jij heeel veel succes/plezier bij de vk straks!! Hopelijk mooie 3d cadeau
ST, mooie collage heb je gemaakt! En wat Hip zegt, op die ene foto van voren lijkt je buik echt enorm naar voren te staan ... Hip, ben ook benieuwd naar jouw bezoek bij de vk en de 3D foto's (maar dat had ik al gezegd in 'ons' topic, hihi). Ik heb (gisteren) ook een foto van voren gemaakt (terwijl ik zat), zal deze nu even met jullie delen. En daarna ga ik ff bedenken wat we gaan eten en dan naar de kapper en de super.
ben weer terug van de vk helaas geen mooie 3D foto's, ze lag weer met het gezicht tegen de placenta en ze is al ingedaald! was ik al bang voor, want had de hele week al steken van onder. groei echo was alles goed, ze is wel klein, hoofdje en buikje net boven de onderste lijn en beentjes zijn gemiddeld. ze word nu geschat op 1500 gram. is verder niet erg elk kindje volgt een eigen lijn en zolang ze niet onder de onderste lijn komen en blijven groeien dan is het goed. ook omdat buikje en hoofdje alletwee gelijk lopen als 1tje achter ligt dan is iets niet goed vaak. er was ook genoeg vruchtwater dus helemaal prima zal alleen geen groot kindje zijn met de geboorte. ik was zelf ook nog geen 6 pond dus zal wel in de genen zitten