Ik denk dat ik eerst ben 1 april... tenzij er meer op deze datum zijn uitgerekend.. Wij gaan trakteren met een oranjekoek in baby sfeer. de bakker gaat dit maken als de kleine er is. Mijn man moet op de zaak trakteren en daar werken 30 man ongeveer, hij gaat ECHT geen beschuiten smeren ha ha Ook voor thuis willen we dit gaan doen, lekker makkelijk... Un: jij begint nu ook te groeien! wees maar blij met een bescheiden buikje. Heerlijk na de bevalling weer helemaal plat ! Vriendin van mij had ook altijd (4x!) een bescheiden buikje, die is nu nog zo strak... Kan de laatste weken nog wel veel veranderen. Mijn omtrek ging in wk 36 in eens 4 cm omhoog terwijl ik al week of 4 stil stond ! Zal binnenkort ook weer eens een foto maken.
@ Hip: Mooie buik! En een streep! @ Rozerood: De kleine drukt heel veel! Voelt heel apart, meer als een soort geschraap, mijn man krijg er kippenvel van.. En mooi die foto buiten! Is dat truitje van de H&M? (volgens mij had ik die namelijk bijna gekocht ) Op de andere fotos lijkt je buik inderdaad verschillend! @ BabyFG: Schitterende fotos! Ik vind zelf lichte fotos mooi, maar op canvas zou ik kiezen met je man! Toch zo bijzonder, ook hoe hij je buik vasthoudt? En leuk gedaan met die kanten top! @ Spannendetijden: Hoe heb je die foto gemaakt? Echt leuk/goed idee dat hij zo toch nog even met je kon showen! #slim# Lief hondje ook En die fotos buiten: MOOOOI! Wast niet te koud?? @ Rara: Kan me voorstellen dat je, je jaloers voelt hoor! Ook al wil je dat niet, tis toch een beetje oneerlijk Mijn schoonzusje en ik hebben ook een wedstrijdje we verschillen 2 dagen!! En het wordt eerste kleinkind van opa & oma. Lijkt me heel apart als ze eerder is, gewoon. Denk dat ik dan ook wel even moet slikken.. (ook al is ze 2 dagen langer). Gaat wel voorbij als je eigen wondertje er is joh! @ Username: RECHTOP! Haha, mooi! Leuk jurkje ook Bevalling: Daar moet ik echt niet teveel aan denken! Zie er echt tegenop. Als ik maar uit de stresscirkel blijf heh? Vind het zon venederende toestand, met je benen wijd, pijn, bleg! #nietaandenken# Traktatie: Ik zat te denken aan zon kartonnen wiegje met snoepjes erin: Wiegje "Lilalabeltje blauw" (uitgeknipt) - Traktatiecorner zoiets alleen dan zelfgemaakt en andere kleuren. Creme ofzo. [FONT="]Maandag bij de VK geweest, kindje kon nog maar beetje bewegen (heb dus al behoorlijk wat pijnlijke indalingsweeen gehad), is al behoorlijk ingedaald. Verder ben ik echt bek en bek af! Niet normaal meer!! Kan niet normaal wat doen zonder het te bekopen. En het voelt nog te vroeg om achter over te gaan leunen. S Nachts veel buikpijn, en kramp in mn kuiten en pijnlijke dijbenen. BLEG! En dan sommige dagen zo vroeg uit bed,.. nee het wordt er niet makkelijker op [/FONT]
Valien: Dat jullie maar twee dagen verschillen ! Knap werk ha ha Ik zou dat ook erg moeilijk vinden ha ha ben nu al jaloers laat staan in zo'n situatie.. Vandaag controle gehad. Afscheiding was normaal, geen vruchtwater. Zat nog wel wat vruchtwater in de bm dus dat was prima. Bloeddruk was ook goed . Kindje lag wel al heel laag konden bijna niks meer van het hoofdje vinden op de echo. Volgende week don weer afspr, als het er dan nog niet is gaat ze voelen. Ik hoop toch echt dat ik dat niet ga halen....
hey meiden, wat vervelend Valien en hip dat het nu zo zwaar wordt. Ik voel me relatief fit eigenlijk, echt maf. Hoewel het ook wel drukt in mn buik en mn rug ook wel af en toe pijn doet. Die ween heb ik ook snachts en soms overdag. SOmmige doen inderdaad meer pijn he rara. Wil niet weten wat ons nog te wachten staat. Inderdaad niet teveel aan denken :S UN: Lief buikje heb. die zal nog wel meer gaan groeien nu! oh ja dat geschraap herken ik ook haha. is heel maf. verder was ik vandaag bij de gyn: moedermond is nog dicht. Baarmoederhals is al korte 1,5-2 cm geloof ik. Kindje is goed gegroeid (zelf best groot geloof ik) een geschatte 3300 gramm. Ze kon het hoofdje niet meer goed meten omdat hij al is ingedaald. Buikje is normaal ontwikkeld. Vruchtwater is ook nog in orde....maar.....de placenta begint te verkalken en ziet er zo uit als normaal met 40 weken of later. Nu moet ik volgende week woensdag naar het ziekenhuis om te laten controleren of het kindje nog genoeg zuurstof en voeding krijgt en de vruchtwater hoeveelheid goed blijft. Ben best een beetje ongerust. Anderzijds denk ik ook weer, dat het past bij mijn gevoel dat hij eerder zou kunnen komen. Kindje is klaar en de placenta is er kennelijk ook bijna klaar mee. Hoop heel erg dat ze me niet moeten gaan inleiden!! de VK zei, dat het ook normaal is dat de placenta op het eind gaat verkalken...en dat het ook een teken kan zijn dat het kindje eerder komt. Hij ligt ook iets voor op schema en voorheen lag ie altijd precies op de doorsnee. Afwachten dus!
valien wat jammer dat je bang bent voor de bevalling, mss kun je juist veel filmpjes van bevallingen kijken dan lijkt het benen wijd gebeuren mss minder ongemakkelijk voor je. door het mmm proces ben ik er al helemaal aan gewend om met de benen wijd te gaan haha, maar idd de eerste x bij de gyn was wel ongemakkelijk, maar daar ben je echt zo overheen. met een bevalling helemaal denk ik. heb je al verlof of werk je door tot 36 weken? mss voel je je wat fitter met iets meer rust. rara dus toch gewoon afscheiding, ben benieuwd of je de volgende controle gaat halen. word je dan gestript? rozerood spannend hoor mss komt de kleine wel al heel snel nu. hopelijk vanzelf inleiden lijkt me ook niks. ik vind het nog niet zo zwaar hoor, voel me ook niet hoogzwanger ofzo. alleen die rottige bekkeninstabiliteit die er voor zorgt dat ik amper iets kan is wel shit. maar verder heb ik nergens last van. buik zit niet in de weg kan nog gemakkelijk zelf mijn schoenen ofzo aandoen. hou nu wel wat vocht vast in mijn benen enkels en voeten, maar niet superveel. vandaag controle gehad bij de gyn. kleine ligt helemaal vast in het bekken, de flow van de navelstreng was goed en er zit nog voldoende vruchtwater. ik heb geen idee of mijn bmhals al korter is. rozerood heb jij al inwendig onderzoek gehad dan? hij heeft ook nog niks gezegd over inwendig onderzoek of strippen ofzo. volgende week donderdag weer terug. ben benieuwd mijn vriend roept al maanden dat ze de 27ste komt dat is volgende week woensdag. ik heb vandaag ook weer een buikfoto gemaakt volgensmij is die echt een stuk gegroeid. kreeg vandaag mijn jas ook niet meer dicht en een paar dagen terug wel nog. ff kijken of mijn vriend de foto's al op de laptop heeft gezet dan plaats ik die ff anders doe ik dat morgen. ik ben nu 11 kg bijgekomen en de omtrek is 106cm
Z, flink gekletst hier Ook weer leuke foto's met mooie buiken voorbij zien komen! Tot rust komen in verlof? Nou weet niet hoor, lijk met de dag moeier te worden ofzo! Wil ook merendeel van de dag alleen maar slapen Maar doe ik niet, ja doe een middagdutje als t kan hihi @rara, kan me voorstellen hoor je gevoel, zou ik ook hebben hihi Hier ook al last van t voorbereidende werk, maar echt bang voor de bevalling ben ik niet. @valien, ik heb dat ook dat met die benen wijd en iedereen die naar je doos zit te kijken, hoeft voor mij ook niet, ik hou me maar voor dat t me op dat moment echt niks interesseert en t enige wat ik denk dan zal zijn 'ze moet eruit, en wel nu! En kan me niet schelen hoe!' A staat er 20 man naast mn bed.... Maar idd misschien is inlezen nog niet zo'n gek idee... Ik zie zelf erg op tegen de dgelijkse controles van de kraamzorg.....mjaah heeft ook wel met verleden te maken, en iedereen verzekert me dat t hooguit 5 minuutjes duurt.... Moet er maar ff doorheen he...
zo mijn buik van gisteren precies 38 weken. ik heb geen positietruitjes gekocht heb eigelijk gewoon mijn eigen stretch truitjes enzo steeds kunnen dragen, maar sinds deze week word het toch wat krap. ga voor dat ff geen positie truitjes meer kopen hoor. nog alles rustig bij iedereen?
mooie buik hip. Ook aan de voorkant zie je echt een bol. Ik koop ook echt niets meer nu hoor. Zoveel komen we ook niet meer onder de mensen Maak je die fotos zelf? Mooi. Ja mijn trui op de foto is van h&M. Hij is best mooi, geeft alleen veel pluisjes af aan andere kledingsstukken.
Hoi dames, eindelijk tijd om te reageren! Bedankt voor jullie lieve reacties op mn fotos! Rara: apart is dat he?! Dat iemand dan eerder bevalt! Vriendin en ik lopen 2 week van elkaar en zijn zeer benieuwd wie wanneer bevalt! Oooh en je gevoelens, heeeel begrijpelijk!!! Tori: klinkt me bekend, hier ook af en toe flink zere schoppen in mn ribben en nare druk op mn blaas! Username: wat een leuk jurkje!! En wat een prachtig lief buikje heb je toch!!!! St is jaloers! hihi En ik vind het voor mezelf gewoon fijn dat de vluchtkoffer klaar staat. Ik ben ook een stresskip en maak me om alles druk dus als ik ergens controle over kan hebben vind ik dat erg fijn! En het idee dat het klaar is voor als t nodig mocht zijn vind ik ook erg fijn!! Kraamtraktatie: hier lekker traditioneel aan de beschuit met muisjes!!! Beschuit vandaag ingekocht muisjes moeten nog ff wachten! Rara: 1 april,..jeetje das al rap!!! Zoooo spannend!!! Leuk idee ook die koeken! Man neemt hier cake mee, bus slagroom en muisjes! Mogen ze zelf cake versieren hahaha Valien: bedankt voor je reactie!!! Ik begrijp je vraag nie zo goed hoe gemaakt L En mn hondje is echt een schatje idd maar nu wel erg aanhankelijk en waaks! Soms om gek van te worden!! Heb nog labrador ook! En t was best fris maar t zonnetje kwam zo nu en dan door en had mn jas wel mee en deed m snel voor foto uit! Grappig om te lezen dat je ook zo moe bent! Ik dacht toevallig vandaag nog ben ik de enige?! Hoe ga ik dat doen?! zei nog tegen man,..ik moet straks voor een baby zorgen maar ik ben zooo moe ,..hoe moet dat?!?!?! Ff stress momentje hahaha hoort erbij! Ik zie absoluut niet op tegen de bevalling maar kan me wel voorstellen dat dames dat wel doen! Zo nu en dan denk ik er wel overna natuurlijk van hoe zal t gaan en hoe zal ik zijn enz enz maar ertegenop zien,..nee dat niet! Maargoed,..ik heb al zooooo vaak met mn benen in de beugels gelegen! Ik werd zo ook zwanger! En zo komt het er ook uit haha Niks geks aan hor meid!!! tis voor hun routine werk! Hip: WAUW!!! Wat een mooie buik!!!! Mooie scherpe fotos ook!!! Oh oh je hebt echt een mooi buikje vind ik! Hihi Hier ook eigen shirts al die tijd gedragen. Van die basic dingen van only! Heerlijk!! Heb wel 1 of 2 positie shirts maar die heb ik te leen van schoonzus en bijna nooit aan. En ik heb nog 1 voedingsshirt gekocht. Voor straks int ziekenhuis. En voor in huis. Hier is het relatief rustig eigenlijk. Kleine is wel druk en schopt soms goed pijnlijk maar echt indalingsweeen enzo heb ik eigenlijk niet meer. Donderdag weer op controle. Ben benieuwd naar hoe de kleine ligt (of hij/zij laatst echt vast lag of toch nog is gaan bewegen). Wel veel last van blaas en druk op bm door kleintje. Gister 36wk! Ben in wk tijd 1cm in omtrek gegroeid! (en 10 over de 36wk hahah) qua gewicht zit ik nogsteeds op 74,4. En hoop niet boven de 76 uit te komen maargoed de kleine moet wel goed groeien natuurlijk maar sta al 4wk stil op zelfde gewicht. Verder ben ik met mn gedachte wel flink met de laatste dingen bezig en wat er nog gedaan moet worden enzo. Denk dat dat ons ook vermoeider maakt! Kom geestelijk niet echt tot rust. Merk ook dat ik nog lang wakker lig als man al diep in coma ligt te snurken! En zodra mn ogen open gaan denk ik meteen we moeten dit nog we moeten dat nog enz.
oooe wat ik nog vragen wou,...hebben jullie je al bezig gehouden met de "aankondiging" rondom je huis?!!? komt er ooievaar door raam, sticker, vlag, nest enz?! wij hebben zelf een ooievaarsnest gemaakt. en deze hebben we gister in de voortuin gezet! morgen de kunststof ooievaar bestellen en voila! wachten maar tot ooievaar op het nest kan. met babypop in hydrofiedoek omgeslagen in kleur. (ooievaar krijgt waarschijnlijk nog strik om nek in kleur en op de paal ballonnen)
Dankjewel voor de complimenten! mijn vriend maakt de foto's altijd. st jij hebt ook een mooie buik hoor! mooie gave huid. leuk met dat ooievaarsnest erg traditioneel zie je eigelijk nooit meer. ga je er ook de naam bijdoen of dat niet? wij doen een sticker op het raam met nijntje en de naam en op het andere raam een sticker hoera het is een meisje. ik ben zelf nog een krans voor aan de voordeur aan het maken (plaats wel een foto als die af is) en binnen doen we de kaarten ophangen aan zo'n lint door de kamer gespannen en heb een roze vlaggetjes slinger van nijntje die we ophangen. mss nog wat balonnen maar dat weet ik nog niet. zo maar es naar bed..ben moe!
Goedemorgen! Wow, ST, jouw buik is ook nog zo mooi rond! En die van jouw Hip vind ik ook zó mooi Vind die van ons drieën wel op elkaar lijken, dus zou zeggen dat ST ook n meisje krijgt. Hier is de baby ook duidelijk weer verder ingedaald, gisteravond behoorlijk last onderin weer. En ik kan weer normale hoeveelheden achter elkaar eten, dat vind ik wel prettig! En vannacht weer lekker doorgeslapen van half 1 tot half 8, dat was ook heerlijk! Nu ik dat zalfje van de Etos (felicitas box) op de bovenkant van buik smeer brandt m'n huid daar ook minder. Ja, zo kan ik t wel weer even volhouden, haha. Ondanks dat ze al zo goed als vast ligt in m'n bekken is de kleine nog erg beweeglijk, soms denk ik dat ze zich met haar billen eruit wil drukken via m'n navel! Versiering, al wel over nagedacht, maar ik weet het niet. We gaan straks even langs de Prenatal dus wie weet vind ik daar wat. Moet in elk geval iets hebben voor de kaartjes. Alles in onze woonkamer is zwart wit dus een beetje roze zal toch niet misstaan? Zo'n nest in de tuin lijkt me ook leuk, staat dat ook op n paal en kan het dus ook in de achtertuin ST? We hebben namelijk niet ech een voortuin (alleen bestraat en stoep voor t huis). Ik zal zo ook nog weer een foto maken van m'n 37 weken buikje. Ben trouwens ook niet veel aangekomen voor vier weken terug en de afgelopen twee weken wel weer een kilo. Ben nu iets meer dan 12 kilo aangekomen, prima toch? Ben benieuwd wie als eerste gaat bevallen in dit topic!! Ons bed staat staat sinds gisteren omhoog, jee . Als ik zit komen m'n voeten niet meer tot de vloer. Fijne zaterdag allemaal!
Ohja cake met slagroom en muisjes vind ik ook een heel goed idee! Ooh, ik vind dat zelf zo lekker! Haha
Hip: ik dacht juist dat het steeds bekender werd hahaha alleen meer bij vrijstaande woningen en boerderijen enzo. Ik denk niet dat ik t bordje landingsplaats ga vervangen voor de naam. Wij weten t geslacht niet, dus ik kan niet vooruit werken en denk dat ik er na mn bevalling geen tijd en zin voor heb bedankt ook voor je compliment!! Zon sticker is ook leuk!!! In huis hebben we een hoekje met de box enzo daar wil ik wel een vlaggenlijn spannen met hoeren een . En 1 van voor naar achter door de woonkamer maar meer ook niet. Ik houd niet zo van die rommeltjes in huis. Dus ze moeten ook lekker hoog!! En den dat ik bij de box nog een touw span voor de kaartjes. (of ik hang zon kaarten frame op!) die ik ook met kerst heb hangen Whahaha Tori: nou over paar weekjes zullen we weten of je gelijk hebt!!! Ik heb laatste weken jongen gevoelens gehad maar momenteel ben ik meer met meisje dingen bezig. Dus we zullen zien! Wat fijn dat je weer fatsoenlijk kan eten! Ik was gister zo misselijk dat ik gewoon niet wou eten. Ook niet leuk! En ook prettig dat je hele nacht heb door geslapen. Ik drink hier na 9uur gewoon niet meer, meestel red ik het dan tot uur of 7a8! Maar kruip daarna gewoon terug haha Zalfjes zijn idd lekker tegen dat brandend/trekkend gevoel! Daarvoor smeer ik ook veel. Beetje jammer dat er geen zalf is tegen het beurse gevoel ! Oooh in mn album staat een foto van het nest!! Misschien kan je idee opdoen ik heb t ook wel eens in achter tuin gezien hor. En ze kunnen zo hoog/laag als je zelf wil! Google afbeeldingen geboortebord ooievaarsnest! en wij hebbe ook de voortuin bestraad maar er een tegen uit gehaald Hoe hoog moet je bed ookalweer?!?! Ik moet nu al klimmen trouwens en kom bij lange na niet met mn voeten aan de grond! Als ie nog hoger moet, mag ik wel een opstapje!! Hhahaha En 12kilotjes, prachtig toch!?!! ik wil mn nest wel plaatsen hier,..maar tis natuurlijk buiken topic.
ST: Ik zou toch Hoera doen ipv Hoeren, klinkt gelijk zo... tja hoe klinkt het eigenlijk... ha ha Hier word de boel versierd door de buurt of familie, net wie eerst is denk ik.. We weten ook niet wat het word dus versiering hebben we nog niet. Vandaag leuke mandjes gezien, roze en blauwe tja dan is het lastig als je niet weet wat het word. Vond zelf dat beide kleuren wel konden voor jongen of meisje.. Toch laten staan, twijfelde te erg..
boh jullie maken er veel werk van. Hier komen er een paar slingers voor aan het raam...verder niets hoor. Is hier ook geen tradition. Zo'n ooiervaarsnest vind ik wel een erg leuk idee, maar ga dat niet meer organiseren hier nog een zelf gemaakt kiekje!
@rozerood, leuke foto's!! @versiering, we hebben van vrienden de ooievaar gekregen die die door t raam komt vliegen daarboven komt slinger hoera een meisje. We hebben 2 vlaggenlijnen hoera een meisje, en balonnen hoera een meisje Mag ml allemaal organiseren na de bevalling Doen alleen ws de binnenkant van de ooievaar niet, we hebben namelijk die facetlicht (rolgordijnen), dus geen ruimte eigenlijk ervoor en ga niet hele tijd met t hele gordijn omhoog zitten
Uuuh je hebt gelijk rara.. Het wordt hoera een ... hahahahah foutje!!! Hier versieren we buiten zelf en binnen doet man of mn vriendin! Ik heb ook nog geen mandjes...zit te wachten tot de bevalling. daarmee geven we de kleurtjes in t slaapkamertje! En met gordijnen. wel vandaag de kinderwagrn te voorschijn gehaald zoooo fijn/leuk rozerood...mooooooi!!! Leuke schoentjes ook!!! Babyfg: snap t probleem met je ooievaar...hebben wij ook! Mn zwager had t ook en heeft m toen boven gehangen maar dat was eigenlijk niet zo leuk. deel voor binnen dan maar niet is beter idee! Kunnen die van jullie niet van boven open?! Dan zou je de bovenkant kunnen laten zakken. past kop wel. en kan je m nog zo doen dat mensrn nie kunnen gluren.
ST, bed met tussen de 70 en 80 cm. Liefst hebben ze 80, maar wij hebben m nu op 70 en vinden dat wel hoog genoeg! Nu met m'n vriend de co-sleeper nog wel op de juiste hoogte stellen, anders ligt de kleine straks veel te laag! Haha, ja zalf tegen t beurse gevoel aan de binnenkant, dat zou mooi zijn. Erg mooi gemaakt dat nest! Zie mijn vriend dat helaas niet doen... Denk dat t een simpele slinger wordt, haha. Rozerood, mooie zelfgemaakte kiekjes van j buik. Ik zet mijn vriend morgen aan het 'werk' om wat mooie plaatjes te maken voordat mn buik straks weer plat is. Wilde vandaag foto's maken, maar had zo'n last van m'n rug (bovenin) dat ik er geen zin in had. Ik hoop op een prettigere dag morgen (het begon vandaag heel goed, maar werd helaas dus een mindere dag). Morgen 37 weken, de kleine mag komen . Maarja zal nog wel even duren... Hip, zo'n sticker met Nijntje is ook leuk. Waar kan je die kopen?