Grrr vanalles getypt gaat er iets mis met plaatsen!! Nu geen zin meer ben Tess de fles aan het geven. Wel ff valien feliciteren op de rest reageer ik straks wel ofzo Valien gefeliciteerd meid! Knap kereltje hoor. Ben benieuwd naar je verhaal, maar eerst genieten.
Wat een rust hier iedereen druk met de kleintjes? Dinsdag heeft Tess de eerste prikjes gehad..ohh dat is zo zielig! Ze heeft gelukkig geen koorts gekregen en had er verder ook weinig last van, ze was wat slaperiger dan normaal verder niks. Ze groeit goed, ze weegt nu 4200 gr en is 54,5 cm
het is hiet idd erg rustig !! Nynke krijgt haar prikjes 6 juni. Ze heeft nu ontstoken oogjes.. heel zielig... Verder alles goed met alle kindjes ?? We willen foto's !!!
Haha, ja we hebben het er allemaal druk mee denk ik! Yvi groeit ook goed, dinsdag was ze 55,5cm en 4710 gram! Gisteren heeft ze overdag en savonds bijna niet geslapen, maar vannacht wel van half 12 tot half 6! En daarna na t op bed voeden van 7 tot half 11 nog weer. Dus ik krijg m'n rust wel . Al moest ik er wel uit vannacht om te kolven omdat m'n borsten pijn deden. Foto's staan in m'n album! Zal zo nog een recente er in zetten.
Rara, ooh gossie dat ziet er bast heel zielig uit die ontstoken oogjes. Hopelijk is het snel weer over. Maak je het schoon met afgekoelt gekookt water? Hip, fijn dat Tess geen koorts heeft gekregen van de prikjes. En ach slaperiger is geen ramp
Goed hier nog een fotootje dan hihi Nieuwsgierig aagje Hier gister de prikjes gehad gillen joh niet normaal zooooo sneu!! *snif* En ze had en koorts erna (38.7) en pijn, dus t was huilenhuilenhuilen, maar echt op een manier Echt mn hart brak in ienieminie kleine stukjes Zetpil paracetamol gegeven en daarna knapte ze langzaam wat op. Ben lekker met dr gaan douchen en daar genoot ze gelukkig net zo veel van als anders Toen de pcm goed zn werk deed kon ze ook weer naar ons lachen gelukkig en keek ze me aan alsof ze wilde zeggen 'bedankt mam dat de pijn nu weg is' enzo. *smelt* in elk geval Eergister ook foto's gemaakt van het lachen, stap voor stap nog even door de bewerking en dan kom ik m hier nog wel plaatsen. Moppie is vandaag nog erg hangerig, vanmorgen weer ietsje koorts, maar dat is ook weer wat gezakt gelukkig in slaap vallen doet ze tot nu toe alleen bij mama, maar al dat kroelen vind ik ook echt niet erg hihi (Vannacht heeft ze ook bij ons gelegen en stiekem vond ik dat echt heeeeeeel fijn hihi)
Wat een knap meisje is hailey zeg! En je maakt mooie foto's vind ik. Zielig is dat he die spuitjes Tess moest ook echt hard huilen..bij de eerste prik huilde ze ff hard en werd weer stil en toen kreeg ze de 2de toen wss er geen troosten meer aan zo zielig. Gelukkig heeft ze erna er bijna gen lasr van gehad en ook geen koorts. En dan de volgende maand weer en de maand erna nog es bleehh. RR hoe gaat het bij jouw en thimo heeft die ook al zijn prikjes gehad? En wannee ga je foto's van de newborn shoot spammen? Ben benieuwd! Rara had jij ook een shoot gehad ik weet het niet meer zo goed? Zo ja spammen haha Spannende tijden al heel lang niks meer van je gelezen hoe gaat het? Valien heb je al een beetje je draai gevonden als mama? Tori ga jij nog een shoot doen eigenlijk? Tess zit in haar 8 weken sprongetje gelukkig vannacht wel goed geslapen. Hopelijk slaapt ze vanavond en vannacht ook goed want we hebben een bruiloft en mijn mam komt oppassen.
Ons fotoshoot is idd geweest. helaas vond ik de foto's tegenvallen Nynke haar oogjes gaan alweer beter, ik maakte ze idd schoon met afgekoeld gekookt water. Nu ligt ze lekker in de box met de voetjes op een zakje billendoekjes kraakt zo leuk als ze aan het 'trainen' is. Binnekort krijgt een babygym, ik hoor er veel goede verhalen over dus wij gaan er ook aan ! Vannacht is Nynke voor het eerst uit logeren geweest. Ze heeft net als thuis heerlijk doorgeslapen en was zelfs later dan haar beppe wakker ! Dat voeld voor mij ook zo goed, nu ga ik haar ook gerust uit logeren doen als we een keertje iets hebben. Dit was om te oefenen, mijn moeder was gister jarig en Nynke is gebleven. Wat zielig van de kindjes die ziek zijn geworden van de prikjes.. ik dacht dat we deze week moesten maar het is nog een week later. Ben benieuwd plan maar geen visite die dag. Hier een foto van gister, we hebben een Lodger wrapper gekregen om te testen, dus zijn gister begonnen !
@hip, bedankt! Ja en de prik bij 4 maanden schijnt erg gemeen te zijn en dat ze daar ook echt last van hebben....dolle pret Fijn dat Tess weinig last heeft gehad en gewoon lekker veel heeft geslapen Hier ook duidelijk in de 1e sprong, zit me partij te klieren met de fles , slapen doet ze gelukkig goed sinds we de puckababy piep gebruiken Al wil ze overdag wel echt bij mama zijn, maar vind ik niet zo erg Gister mn draagdoek/zak binnen gehad, tis een bondolino echt fijn en makkelijk ding! @rara, leg ze alleen niet te lang op/in de babygym, deze houden baby's namelijk ook wakker terwijl ze eigenlijk willen slapen, dus zou t maar korte periodes doen als ze echt wakker s en als ze gaat gapen meteen van/uit de babygym halen Wel echt zonde dat je de foto's vind tegenvallen! Je betaalt er een godsvermogen voor tenslotte... Mag ik vragen wat je teleurstellend vond? Had je gewoon andere verwachtingen of is t de kwaliteit ofzo? (Gewoon benieuwd hoor als hobby fotograaf zijnde...) En lekker he die wikkeldekentjes! Hoe vind ze t??
Hip, hm heb nog niet aan gedacht om een fotoshoot te doen... Denk het niet, misschien als ze wat ouder is wel. Is het goed gegaan met Tess gisteravond? BabyFG, Rara, wat een cuties!! Onze kleine slaapt snachts al flink door maar overdag en savonds slaapt ze heel weinig, dus ben overdag behoorlijk in de weer met haar. M'n linkertepel is nog steeds niet hersteld, pff dus bv geven is nog steeds pijnlijk aan die kant. De productie is wel hoger nu, savonds loopt t er zelfs uit als ik eerst de andere borst geef. Ze krijgt nu minder kunst bijvoeding. Waar is de zon?! Ik had wel ff met haar naar het prakje willen lopen, maar met de wind erbij is dat misschien te fris.
Rara wat balen zeg dat de foto's tegen vallen zit er helemaal niks moois bij? Wij hebben ook een babygym tenminste zo'n kleed met van die bogen erboven met speeltjes en een muziekje dat bedoel je toch? Tess vind het erg leuk maar ik leg haar daar maar een 10 min op ongeveer. Bfg dit is het 2de sprongetje al bij 5 weken is de eerste ik denk dat Tess het meeste van de sprong al achter de rug heeft. Ze slaapt weer goed door en is minder hangerig en huilerig. Met de fles hebben nog geen x last gehad ze laat ook haasr nooit iets over een echt vretertje hihi. Bah ik zie al echt op tegen de volgende entingen ik vinf het zo zielig. Ik heb de puckababy piep ook ff gehad van een vriendin, maar mij viel naeen paar dagen op dat ze niet meer naar links keek als ze de puck aan had. Het ritsje met dat klittenband dingetje zitten links en dat vond ze niet fijn denk ik. Het zoontje van die vriendin had ook een voorkeurshouding naar rechts hoofdje ook helemaal afgeplat aan die kant en toen die over ging van de piep naar de mini keek die opeens wel alletwee de kanten op. Bij de mini zit de rits gewoon in het midden. Nu gebruik ik de sleepy wings en een slaapzakje werkt erg goed.
Gister is goed gegaan met Tess en oma. Ik had haar zelf 20.00 naar bed gedaan. Toen we weg waren is ze nog een x wakker geworden had oma haar getroost en is ze weer gaan slapen om 23.00 heeft ze haar wskker gemaakt voor de fles en daarna is ze weer meteen gaan slapen. Toen wij rond 2.00 thuiskwamen is ze nieg wakker geworden. Ze heeft tot 6.30 doorgeslapen. Tori wat shit zeg van je tepel hoop dat het snel beter gaat. Waar blijft de zon idd!! Als je yvi een jasje aandoet en goed toestopt kun je evengoed wandelen toch.
@hip, ja voor de sprongen moet je uitgaan van uitgerekende datum en niet geboortdatum en hailey was vroeger hihi Maar geen idee, volgens de app zou ze er nu ook weer uit zijn, ach tis toch allemaal maar een gemiddelde hihi Hailey heeft wel lichte voorkeurshouding, maar dat gaat helemaal goed ze heeft ook gee last dat die rits links zit gelukkig En knap zeg nu al van 23:00 tot 6:30 doorslapen dat gebeurt hier echt nog niet hoor Al kan ze er nu 's nachts wel maximaal 6 uur tussen laten dst vinden we al heel fijn hihi Hier vandaag de ikea getrotseerd , keurig in restaurant flesje gegeven enzo, en madame wilde echt niet meer drinken dus nou prima. Halfuur later steeds brullen en speen was niet goed genoeg, dus midden in de winkel restant van de fles gegeven , had zeweer honger ons pretpakketje Daarna wilde ze atuurlijk niet terug de wagen in, dus heb r toen maar even gedragen Kwartier later sliep ze dus toen hebben we dr weer in de wagen gezet Nu lekker aan t kroelen op debank, heeeeeeerlijk
babyfg: ja het blijft een avontuur dat inkopen doen met een baby. Tori: balen van je tepel...ik heb ook vaak erg rode gevoellige tepels en de BH's drukken ze dan pijnlijk plat. Heb nu van een kompresrolletje een soort donut gerolt en doe dat om de tepel in de BH. Dat helpt een beetje. Rara: geef jij ook de fles? Dat is dan wel lekker als ze eens uit logeren kan en jij eventueel eens lekker kan doorslapen! daar is bij ons nog niet aan te denken met BV. Hip: fijn ook dat het oppassen goed is gegaan bij jullie. Eens lekker even tijd voor jezelf! Puckababy heb ik ook. Maar ik doe zijn armpjes niet helemaal naar beneden inbakenen maar laat ze los in de slaapzak. Zo kan e ze niet uitstrekken en heeft wel nog de mogelijkheid ze voor zijn borst samen te doen...dat vind ik het nadeel van de puckababy. In de swaddle me hebben ze de handjes samen op de borst. Vannuit ontwikkelingspsychologie de houding waarin ze zich reguleren en geruststellen...die vind ik dus eigenlijk beter. Verder: geen prikjes nog. pas met 4 maanden...en dan een dag voor mijn verjaardag. Heb er helemaal niet aan gedacht dat ie dan wel eens niet lekker kan zijn en ik gebroken mijn verjaardag in ga ..oeps. fotoshoot was leuk en ook mooie fotos. Moeten ze nog uitkiezen en betalen..maar doe wel even een voorproefje met hun waterteken in mijn fotoboek. Thimo heeft geloof ik de hele tijd een groeispurt en buikpijntjes. Hij krijgt nu sap simplex 3x per dag en dat helpt wel. S'nachts slaap ie meestal 4 uur en dan komt ie elke 2 uur om te drinken...om 6 uur is ie meestal wakker. SOms lukt het om daarna nog een keer te slapen. Soms lukt het ook om het overdag in bed te laten slapen, maar als hij buikpijn heeft slaapt ie aan de borst ook niet en moet ik hem weer in de draagdoek doen. Ik heb inmiddels harstikke spierpijn overal. Jullie ook?
@rozerood, ik leg altijd dr armpjes op dr borst in de puckababy hij gaat wat moeilijker dicht maar t kan zeker En als ik t niet doe vind ik haar uiteindelijk toch vaak met de handjes in de buurt van hun gezichtje hihi, dat is idd een wat prettiger houding voor die kleintjes vind dat strak langs t lijfje ook niks hihi Ben benieuwd naar de foto's van de fotoshoot En sneu zeg dat ie zo'n last heeft van buikpijn! Je voelt je ook zo machteloos he dan.... Hoop dat t gauw beter gaat!
rara en Babyfg: wat een lieve fotos. BabyFG jij kan echt mooie fotos maken...de belichting is alles he! Rara: wat een grappige slaapzak waar Nynke in zit. Hip: Wat is Tess toch een leuk vrolijk meisje! Mooi trouwens die fotos kort na de geboorte! Tori: jouw fotos ga ik nu bekijken
Rozenrood: ik geef ook bv, maar ben wel al aan het kolven en Nynke krijgt dan gewoon 'eigen' melk uit de fles. De foto's vielen tegen omdat ik de kleuren en de posities niet zo mooi vond waar ze in lag. De achtergrond helemaal wit met Nynke in kleur. Ik denk dat ik de spontane foto's gewoon mooier vind dan positie foto's. We hebben nog een shoot gewonnen bij ons kraamzorg bureau, Nynke was baby van de maand, ben benieuwd hoe die gaan worden ! Stil hier !! Met dit mooie weer zitten weinig achter de pc. Vinden jullie het ook zo moeilijk wat we de kindjes aan moeten trekken ?? Ze staan in de schaduw, maar het is best warm... wel of geen blote beentjes, ik heb wel korte mouwtjes.
hi rara: tot nu toe heeft thimo altijd lange armen (zelf twee lagen) en benen aan..ben als de dood dat ie verbrand! Bij ons binnen is het koeler...dus denk dat blote benen bij ons te koud is. Maar ja het blijft lastig...ook snachts in bed. Als hij huilt of buikpijn heeft, dan zweet ie meer...maar is natuurlijk geen standaard voor als ie rustig ligt te slapen. ik heb nu een jersey puckzak en vaak nog een trappelsak tot zijn middel. Jullie?