Yvi heeft ook korte mouwtjes! En blote voeten . Maar wel onder de parasol buiten, niet in de felle zo'n uiteraard. Als het goed is komt de fietskar met de post vandaag en dan gaan we morgen met z'n drietjes fietsen! Zin in! Verder heeft ze vannacht van 1 tot 8 geslapen, lekker hoor!
RR een romper met lange mouw en een truitje mer lange mouw is wel er heet hoor! Het was 25 graden of nog warmer de afgelopen dagen. Tess heeft als we gaan wandelen of naar de winkel ofzo een lange broek aan en een shirtje met korte mouw daaronder een romper zonder mouw of ook met korte mouw en sokjes. Als ze thuis bij me in de tuin ligt in de wagen onder de paracol dan heeft ze alleen een romper aan met korte mouw of zonder mouw ook geen sokjes en geen dekentje op ofzo. Ze heeft het echt niet koud. Nu wonen we wel in limburg dus hier is het meestal net wat warmer afgelopen 3 dagen 27 graden ongeveer en we hebben de tuin op het zuiden. Vandaag hebben we de babyborrel we hoyden het in de tuin. We hebben op het terras een grote tent (zonder zijwanden) 6 bij 3 neergezet..staantafels een tap en voor de kids op het gras vanallerlei speeltoestellen en zo...we doen lekker bbqen dus hoop dat het mooi weer word vanmiddag, net had het geonweert blehh
Oww tori is je fietskar binnen? Kan je daar de maxicosi inzetten of hoe werkt dat? Plaats es een foto...
bij ons was het niet zo warm hoor....misschien 21 graden. Vandaag was het wel warmer en had ie romper met korte mouwen en een langarmtshirt erover en een lange katoenen broek...Kennelijk durven jullie het beter zal ook langzaam hem wat luchtiger kleden haha..h
Hier romper zonder mouw of korte mouw, shirtje met korte mouwtjes en een luchtig broekje met blote voetjes Pas als t echt heet wordt gaat ze in alleen een romper (toevallig vandaag van leuke lieve gekocht voor die gelegenheden haha) Vandaag was t hier juist baahhhhh weer, bewolt en erg koud windje, dus we hadden haar weer sokken aan gedaan en een dun vestje (dus niet zo'n dik teddy ding ) en in de voetenzak in de maxi cosi (gewoon kantoenen dus ook geen heel heet ding) Vind t ook lastig, dus hou me maar gewoon voor wat ik zelf aan trek is ook goed voor haar. E lange mouwtjes (1 laag) kan ook geen kwaad, als t dn gewoon een lichte kleur is En vind t eraan liggen hoe t precies in de schaduw is, staat er zo'n koude wind als vandaag dan vind ik lange mouwtjes ook beter passen dan korte mouwtjes
Hip, ik heb een foto van Yvi in de kar in m'n album gezet. Ze ligt in een hangmatje in de kar, maar goed je moet wel over een goed wegdek rijden anders schokt het toch teveel en dat is niet goed voor haar denk ik. Dus echt lange ritten gaan we nog niet maken denk ik. Nou, hier de kleine weer in lange mouwtjes en sokken aan! Waar is die mooie warme zon gebleven?! Ze slaapt trouwens elke nacht al flink door, onze kleine meid. Ik ga er dan wel 'snachts uit om te kolven om de productie optimaal te houden en zo heb ik ook een flesje om te geven.
Ik vind het moeilijk, zoiezo geen lange mouw rompers meer, Als het dan 20+ is lekker zonder truitje anders met truitje.Ik heb ook een jurkje zonder mouw met rompertje eraan vast, die heeft ze ook wel aan. Ik heb haar wel een lange dunne broek aan, ook ivm verbranden (leg haar niet in de zon hoor) Ik heb wel lekker een buitenbed voor haar gekocht, kan ze lekker in slapen ! Nynke is een langslaper, om 23 u laatste voeding en dan kan ze zo tot half 10 liggen te slapen ! Vanochtend hadden we om 9 u afspr bij cb, ze was zo lui kon haar om half 9 maar moelijk wakker krijgen ha ha Ze is nu bijna 10 pond en was ook al 58 cm, volgens de grafiek netjes gemiddeld. Nekje was ook al goed sterk en ze kan zich al bijna van rug naar buik draaien, moet er dus wel om denken. Op de buik liggen vind ze niet heel leuk dus dan geeft ze op den duur wel geluid. Ik wil ook graag fietsen, maar vind een bakfiets iets te duur voor even. Zodra ze in een zitje kunnen zitten pak je denk ik toch sneller de gewone fiets. hier zijn ook mensen met een bakfiets, maar het fietst toch niet zo makkelijk/handig. Mijn schoonzusje's hebben er beide één, maar fietsen er nooit meer mee. Het is ook gezelliger voor op het stuur als ze oud genoeg zijn natuurlijk. Nynke ligt al weer vanaf 10 uur te slapen, heb er geen kind aan.. kan ik miss beetje huishouden.. jammer geen hobby van mij ha ha Oja verlof zit er bijna op....... niet leuk ! Kan mij prima vermaken...
soww rara wat slaapt nynke lang...jaloers hahaha en wat is ze al goed gegroeid zeg! heeft ze vandaag voor de 2de x de prikjes gehad? RR volgensmij vroeg jij een tijdje terug of we ook zoveel spierpijn hebben van het tillen/dragen van de kleine, nou hier wel af en toe hoor! ook af entoe best wel last van mijn rug, ga dan helemaal verkeerd staan als ik tess langer vast heb, onder de douche ofzo. welke zonnebrandcreme hebben jullie eigenlijk voor de kleine? ik heb die van de etos f50 voor baby's, maar wat een dik spul zeg die smeert echt helemaal niet fijn! krijg je amper uitgesmeert en tess vind dat gesmeer al helemaal niks. had ook een proefje van vichy f50 voor baby's die is ietsje dunner, maar scheelt niet veel smeert ook niet fijn. ik smeer haar wel iedere x in als we naar buiten gaan ook al ligt ze niet in de zon. in de tuin altijd onder de parasol en met wandelen hang ik een hydrofiel aan de kap dan schijnt de zon niet in haar gezichtje. volgende week moet tess weer naar het cb voor de 2de x prikjes bleeehhh. benieuwd hoe groot en zwaar ze dan is. zijn toch al verschillende kleertjes in 50 wat niet meer passen, maar ook nog verschillende in 56 wat nog te groot zijn. ik heb nog nieuwe foto's in mijn album gezet van tess. oww en morgen is mijn laatste verlof dag, daarna wel nog vakantie.
Hip : Morgen ?! Ik heb nog een weekje, moet 23e weer aan het werk. Geen vakantie erachteraan dat doe ik misschien later in het jaar, eerst maar weer even wat doen. Het waren Nynke haar eerste prikjes, heb wel begrepen dat ze ze vrij laat heeft gehad als ik de anderen hier zo hoor... Ik heb geen spierpijn of rugpijn. Wel onverklaarbare blauwe plekken in mijn rechter elleboog. Gister viel het kwartje dat de maxicosi daar 'hangt' als ik haar kleine stukjes moet tillen... Gisteravond had ze beetje verhoging, niks aan om dan op bed te moeten. De hele nacht niet gehoord en vanochtend met een big smile weer wakker gelukkig. Eerlijk... ik gebruik geen zonnebrand creme... ze ligt in de schaduw of in huis als het echt erg warm is. Misschien moet ik dat toch maar wel gaan halen, ook in de schaduw kunnen ze verbranden toch... Gelukkig nog niet gebeurd ! Hier passen we de 50 ook niet meer 56 gaat wel en ik heb haar ook wel 62 en 68 aan, slaan we de mouwen of boxen even om. Rompers maat 62 hebben weinig nut... zakt de luier naar beneden ha ha Wat betreft luiers gaan we de volgende keer ook maatje groter, nu heeft ze new born nummer 1, maar die lijken mij wat klein te worden.
Zo, Yvi heeft flink geslapen zeg... Van half 11 tot kwart voor 6 en na de borst is ze daarna nog weer 3 uur gaan slapen . De afgelopen dagen zat ze in haar tweede sprong, denk dat ze daar nu extra slaap door nodig heeft. Dinsdag weer gewogen en ze is nu 4865 dus denk dat ze vlgd week de 10 pond ook aan raakt! En 57 cm dus een aantal 50-56 rompertjes passen echt niet meer. Ik heb de 62 rompertjes al klaar liggen want ze groeit zo snel in de lengte. Rara, ik heb ook zo'n onverklaarbare blauwe plek, maar idd dat komt natuurlijk vd maxi cosi! Haha Ik hoef pas 22/7 weer aan het werk... Maarja jullie zijn ook 3 of 4 weken eerder bevallen he, hihi. Moet er nog niet aan denken, ik ben het liefst de hele dag bij m'n meisje. Al heb ik dinsdagavond voor het eerst weer een potje gedubbeld op de tennisbaan . Ging erg goed al had ik de dag erna behoorlijk last van m'n tennisarm en m'n benen. Yvi heeft veel pukkeltjes in haar gezicht, heeft/had ie van jullie dat ook? En als het weer weg is, wanneer was dat?
@tori, hailey krijgt pukkeltjes van de zonnebrandcreme en van badolie (en helemaal een explosie bij de balneum extra vettende olie), zolang we dat niet gebruiken gaat t goed heel enkel keertje een pukkeltje, maar dat hoort er ook wel gewoon bij natuurlijk @kleding....rompers 50/56 allemaal uit de kast, worden veel te kort in de lengte @hier, paar rare dagen gehad, had vrijdag de huisarts gebeld omdat hailey af en toe stopt met ademen (gaat daarna wel uit zichzelf verder), vind t eng en wilde weten of t er gewoon bij hoorde if niet. Maandagochtend half 10 zat ik daar met haar, verwijzing kinderarts. Half 12 werd ik gebeld door zkh ze wilden haar zien, konden we kwart over 1 terecht en ze werd gelijk opgenomen ter observatie. In 1e instantie voor 24 uur maar dit kon ook 48 uur worden, en ik mocht er de hele tijd bij blijven gelukkig Dit werd uiteindelijk 48 uur zodat ze er zeker van waren dat ze de goede dingen zagen. Conclusie; ze stopt idd met adem halen soms, maar pakt dit zelf snel genoeg weer op en tijdens een stop blijft t zuurstofgehalte in haar bloed goed, en ook haar hartslag blijft hetzelfde. Daarnaast drinkt en groeit ze goed dus dat alles wees erop dat t onschuldig was. Blijkbaar doen heel veel baby's dit, merk t ook alleen dat ze t doet als ze bij me ligt en vind t doodeng natuurlijk....zo bang dat er iets met mn poppie gebeurt! Mjaah die bezorgdheid is neem ik aan wel gewoon normaal als je mama bent hihi Gister mochten we weer naar huis gelukkig, maar ook dat is toch weer even wennen voor haar merk ik, maar dat maakt niet uit, ze went snel genoeg weer en voor nu knuffelen we haar maar gewoon een beetje extra Zij had gelukkig nergens last van en was gewoon ons vrolijke moppie
Tess past 62 echt nog lang niet ...zelfs nog veel dingen van 56 wat te groot zijn dan zit dat zo wijd bij het nekje en de mouwen zijn veel te lang. Luiers zit ze al een tijdje in maat 2, daar past wat meer in Ik heb de luiers van het kruidvat die zijn ook net iets kleiner dan die van pampers heb ik het idee. Want maatje 1 van pampers had ik langer mee gedaan dan die van kv. Tess had/heeft ook rode kleine pukkeltjes in het gezicht voelt ook droog ik smeerde het zelf steeds in met bepanten hielp best goed. Volgens het cb is het baby eczeem en heb nu een heel vette zalf op basis van vaseline werkt nog beter..je ziet de bultjes niet meer voelt het wel nog een beetje. Ze heeft op haar hoofd ook wat berg, niet veel gelukkig. Vanmiddag heeft ze wat te lang gespeelt denk ik, ze wou maar niet gaan slapen toen ik haar naar bedje deed en toen ik haar eindelijk rustig had heeft ze een half uurtje geslapen en toen weer huilen. Niks was goed ze was echt gefrustreerd en boos. Nu is ze gelukkig op mijn arm inslaap gevallen. Strakjes na de fles maar wat minder spelen Is zo leuk nu ze zoveel speelt en ondekt dan gebeurt het snel dat ze wat overprikkelt raakt denk ik.
Oww babyfg wat schrikken lijkt me, maar gelukkig is alles goed. In het begin haalde tess heel onregelmatig adem maar dat schijnen de meeste baby's te doen. Nu is het normaal. Wat heeft hailey een lekker kleurtje zeg!!
Dat is zeker schrikken babyfg ! Hier nog nooit zoiets gemerkt gelukkig, lijkt mij erg eng ! nynke heeft melk puistjes, door de vette melk van mij heeft ze wat miliae. Van die witte bultjes, soms worden het rode puistjes. Ik heb het idee dat het nu wat minder word, niet aankomen gaat vanzelf weer weg.
tori: Thymo had ook in begin brobbeltjes. Dat is kennelijk babyacne en gaat vanzelf weer weg. Geloof dat het een soort gifststoffen uitscheiding is,w at baby na de geboorte vaker krijgen. Ik heb er niets opgedaan en is vanzelf weer weggegaan. Thimo had er ook geen last van. Wat goeien onze kindjes he. Thimo's bovenlichaam is best lang de rompertjes 56 zijn bijna te klein. Oh hij huilt bijna. dus moet weer gaan helaas.
Babyfg oh schrikken hoor. fijn dat je nu gerustgesteld bent. Ik hoor af en toe ook of ie nog ademt haha..is af en toe ook nog onregelmatig...maar ga er ook vanuit dat als hij een keer diep ademt hij dan ook een langere adempause kan hebben. maar echt ademstilstand geloof ik niet.
@rara, wat een heerlijk bekkie zeg!!! En ja eng is t zeker! Schrik me elke keer helemaal wezenloos en enige wat ik denk is 'ga ademen! Ga ademen! Wat dat betreft duurt elke seconde je te lang... Moet er nu weer proberen vertrouwen in te krijgen dat ze gewoon nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang bij ons blijft nee, moet vertrouwen krijgen dat ze ht gewoon zelf elke keer oplost, maar zou t heel fijn vinden als ze me niet meer zo zou laten schrikken @hip, ja...maar hoe ze nou aan dat kleurtje kom!? Haha, van mij heeft ze t in elk geval niet hahaha, ben net een wandelend lijk zo wit Zal wel van dr vader zijn, die heeft een fijne huid die wel bruin wordt en amper verbrand Heb t hier ook idd, de grens van lekker spelen tot overprikkeld is heeeeeeel dun en dan moeten we heel gauw zijn anders is t idd krijsen en dan moeten we echt de hele trucendoos openen... Hier ook babyexceem volgens de zaalarts, maar doe er verder niets aan, meestal zie je ook niets ervan @valien, hoe is t nu met jullie??
hi meiden, Thimo slaapt. HIj is zo slaperig sinds zijn 8 weken sprongetje. Hij wrijft de hele tijd met zn handjesin zn ogen (dit kan die sinds 1 week). Bij ons zijn er drie manieren om in slaap te vallen.: Draagdoek, wandelwagen (als we wandelen, liefst met speen) of aan de borst naast mamma in bed. Heeft iemand een kind die je neerlegt en zo zelf in slaap valt? Hij slaapt wel vaak onrustig snachts. Dan gooit ie steeds zijn benen in de lucht en draait onrustig heen en weer. Ik heb steeds gedacht dat dit buikpijn is, maar hij huilt nu niet meer als ie wakker wordt (eerder wel). Dus weet niet of het buikpijn is :S Maar we kunnen er beiden niet goed van slapen. NU ligt hij meestal na de eerste voeding naast mij in bed. Vind dat ook wel lekker haha. Hoe is dat bij jullie?
RR ik kan tess niet helemaal wakker in bed leggen dan is het krijsen hoor...overdag als ze moe word dan ga ik met haar naar boven knuffelen we wat doe haar in de slaapzak en zing zachtjes wat liedjes en als ze dan rustig is en bijna al slaapt leg ik haar in bed. Zodat ze toch zelf in bed inslaap valt...soms jammert ze nog wat en valt dan inslaap, maar dat is steeds minder. 'Savonds gaat ze na de fles van 19.00 naar boven dan doe ik haar wassen pyjama aan (of als het warm is alleen een romper) dan in de slaapzak knuffelen, liedje en ook het bed in ze valt dan bijna meteen inslaap zo gauw ze erin ligtzet ook altijd ff een slaapliedje aan op de babyfoon. Om 23.30 maken we haar wakker voor de fles die drinkt ze bijna slapend en we leggrn haar dan ook slapend weer in bed. Ik moet zeggen sinds ik haar voor elk slaapje naar bed doe en steeds het zelfde ritueeltje dat er veel meer ritme inzit..en ze ook echt sneller inslaap valt in bed. Eerst moest ik haar echt inslaap wiegen en meestal werd ze dan nog wakker als ze in bed gelegd werd en krijsen dan..dus weer eruit en wiegen en dat een x of 3 duurde vaak een uur voordat ze sliep, overdag sliep ze veel bij mij of hazeslaapjes in de box. Maar nu gaat het super. 'S ochtends 6.00 ongeveer wakker en dan pak ik haar bij me en slaapt ze tot 7.30/8.00 dan de fles en na de fles terug naar bed (slaapt meteen) 10.00 wakker en dan spelen soms word ze dan nog moe en slaapt ff bij mij..11.30/12.00 fles daarna spelen en tegen 13.30 ligt ze in bed..dan slaapt ze tot de volgende fles om 16.00 soms word ze eerder wakker en dan knuffelen of spelen we wat. Rond 17.00 weer naar bed en om 19.00/19.30 de fles soms is ze eerder wakker dan heeft ze haar huiluurtje en loop ik wat met haar rond om haar te sussen. Na de fles wassen (bad/douche/washandje) bedritueeltje en dan naar bed om 23.30 fles en verder slapen. Dus ze doet het best goed moet ik zeggen en zit behoorlijk structuur in.als we weg gaan doe ik dat het liefst of 's morgens of na de fles van 11.30. Na de fles van 16.00 wil ik liever niet meer veel oppad dan is ze 's avonds veel onrustiger. Ff wandelen kan natuurlijk wel. Ze pakt nu ook al speeltjes zelf vast, plastic ringen en vast is vast hahaha echt leuk en ze probeert te rollen met een beetje hulp lukt dat ook.