Pijn in onderbuik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door RLSD, 4 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Hi allemaal,

    Ik ben op dit moment bijna 17 weken zwanger van de 2e en heb al een week of twee last van gevoelige, zeurende pijn in mijn onderbuik. Sinds gisteren nacht voelt het alsof van binnen uit alles letterlijk uit elkaar scheurt wat erg pijnlijk is.

    Volgens de VK groeipijn van de baarmoeder en banden. Bandenpijn herken ik wel, maar dat is niet te vergelijken met hoe ik de pijn nu voel. Bandenpijn ervaar ik als een hevige pijnscheut die kort duurt, deze pijn is scherp en houdt lang aan. Groeipijn herken ik niet, iemand van jullie?

    Blaasontsteking is uitgesloten en verder is ook alles goed.

    Herkent iemand het? Iemand tips?
     
  2. Arwen86

    Arwen86 Actief lid

    29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    Ik herken het niet echt. Wel bandenpijn gehad maar niet zo hevig. Misschien dat een warm bad of een kruik wat verlichting geeft? Sterkte ermee!
     
  3. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Dat zijn inderdaad de dingen die wat verlichting geven :)

    Bedankt voor je reactie!
     
  4. Kaaat

    Kaaat Fanatiek lid

    5 nov 2010
    4.034
    924
    113
    Vrouw
    Ik heb de laatste tijd af en aan wat menstruatiekramp, niet goed voor mijn gemoedsrust. Maar herken het wel ala groeipijn van de andere zwangerschappen. Groei sinds vorige week ook ineens :).

    Hoop dat het snel weg trekt.
     
  5. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Hm das ook niet prettig, menstruatiekrampen..

    Hier groeit mijn buik ook ineens behoorlijk, dus het zal ongetwijfeld toch daarmee te maken hebben.
     
  6. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hier was het inderdaad groeipijn!
     
  7. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ik heb het ook gehad een tijd geleden, rond 26 weken. Eerst dachten ze aan blaasontsteking (maar ze vonden geen bacteriën) en daarna zelfs aan weeën en een startende bevalling. Gelukkig was het dat ook niet. Wat het wel is geweest weten we nog steeds niet, maar ze vermoeden inderdaad groeipijn of het verweken van mijn bekkenbodem. Sterkte in ieder geval!
     
  8. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Hoe lang duurde het bij jou ongeveer voordat het over was/beter werd?
     
  9. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Dat dachten ze bij mij inderdaad ook, dat het blaasontsteking zou zijn. Dat is gelukkig uitgesloten.

    Gelukkig was het bij jou geen startende bevalling! Het zal hier ook inderdaad wel groeipijn zijn, hoe lang heeft het bij jou ongeveer geduurd voordat het over was?
     
  10. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Soms had ik het dagen achter elkaar. En dan na een tijdje werd het weer minder. Maar ik heb een flinke buik en dus ook veel groeipijn gehad.

    Hopelijk ben je er snel vanaf !
     
    RLSD vindt dit leuk.
  11. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Het duurde bij mij ongeveer een week, toen was de meeste pijn wel weg. Ik heb voor de zekerheid wel antibiotica gekregen en het advies elke 6 uur 2 paracetamol te nemen om een spiegel tegen de pijn op te bouwen.
     
    RLSD vindt dit leuk.
  12. Katie88

    Katie88 Actief lid

    12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Hier ook, het houdt ook lang aan, het doet me denken aan weeën, komt soms ook in een golf.
    Maar de vk zei ook bandenpijn, en dat de baarmoeder nu bij de vierde gewoon sneller geprikkeld is en dan samentrekt. Niet erg, tenzij het er meer worden achter elkaar.
    Het is wel erg rot, want op die momenten kan ik even niets. Ontspannen/stil blijven zitten en dan trekt het weer weg.
    Doet dat het bij jou ook?
     
  13. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Hm nee, het doet me niet echt aan weeën denken. Soms komt de pijn wel in zo'n soort golf waarbij het even piekt en daarna wat afzakt maar het zeurende gevoel blijft. Moet zeggen dat de scherpste pijn inmiddels wel wat afgevlakt is, maar het blijft erg gevoelig.

    Harde buiken heb ik ook al een paar weken, maar doen geen pijn en voelen hooguit wat ongemakkelijk. Wel vroeg volgens de VK maar ze maken zich er verder geen zorgen om. De baarmoeder en banden zijn volgens hen nu gewoon veel gevoeliger hiervoor vanwege 2e zwangerschap..
     

Deel Deze Pagina