Met 36 weken spreek je van een vroeggeboorte, met de kans op allerlei complicaties zoals onrijpe longen, onrijpe darmen met grotere kans op NEC, onrijpe hersenen. Kan mij niet voorstellen dat je met 36 weken het wel best vindt als het kind komt als het niet persé noodzakelijk is.
Ik zou het hartstikke prima vinden als hij er vandaag uit komt!! Graag zelfs. Ik hoop elke dag op weeën of vliezen die breken. Die ene week gaat hier voor baby het verschil niet meer maken, die doet het gelukkig goed.
Ik snap dat jullie het zeggen hoor, en in normale gevallen zou ik het er mee eens zijn. En natuurlijk is elke dag nog even mooi meegenomen dat ie in de buik zit. Maar in dit geval zou 7 dagen echt weinig uitmaken. Die ene week zou uitmaken als het kindje echt te klein zou zijn oid. Kleine kans dat die van ons in bv couveuse zou moeten als hij nu geboren zou worden. We worden 2x per week onderzocht dus ik maak me daar echt geen zorgen over. Artsen ook niet. Plus als hij zelf komt, is dat alleen maar fijn. Of dat nu vandaag is of over 7 dagen. Fijner dan bv inleiding op 38 weken. Met mij gaat het al 36 weken fysiek erg slecht door de zwangerschap dus ik duim toch door dat hij lekker vroeg komt Ik zou dat niet zeggen als er gedacht werd aan risico's van het nu al zelf komen. Dan zou ik denken: ik hou nog wel even vol voor hem. Maar die reden is er nu niet dus ik ga hopen!!
Ja dat herken ik wel, mijn zwangerschap mag van mij ook voorbij vliegen, helaas moet ik nog 12 weken succes met de laatste periode, hopelijk knap je snel op na de bevalling.
Ooooh dan duren 12 weken nog lang he. Mijn 36 weken gingen tergend traag, maar toch als ik terugkijk.... viel het wel weer mee. Maar als je nog tegen 12 weken aan hikt is dat geen fijn vooruitzicht. Hopelijk heb je nog even wat afleiding! En dank je wel, ik hoop ook dat het na de bevalling meteen een stuk beter gaat!
Nee ik hak t in stukjes, nog 2 weken vakantie, 4 weken werken en dan verlof. Dat is nu m’n focus. zwanger zijn is gewoon niet mijn ding iets wat ik niet snel uitspreek want er zijn toch aardig wat mensen die het niet begrijpen gezien mijn fertiliteittraject en miskramen. Maar het zwanger zijn zelf zie ik echt als noodzakelijk kwaad voor t resultaat
Wow ja super herkenbaar. Ik vind zwanger zijn dus echt het aller-aller-aller kutste wat er is. En ik doe dit nooit meer. Als ik dit van tevoren had geweten....... poeh dan weet ik niet of ik het had gedaan. Maar inderdaad snapt niet iedereen dit, hier ook 3 jaar traject gehad en gelukkig maar één miskraam. Maar ik ben er gewoon open over hoor, want ik heb al wel door dat er heel veel meer mensen zijn zoals wij zijn! Dikke vette zwarte wolk zullen we maar zeggen! Goed dat je de weken in behapbare stukjes hakt. Dat heeft hier ook geholpen. Steeds kleine dingen zoeken om toch naar uit te kijken. Hier was het laatste dus 36 weken halen en hopen dat bevalling in gang gezet wordt Ik hoor vanmiddag een uiterste datum voor inleiden. Fingers crossed.
maar je baby kan wel goed groeien maar dat betekent niet dat de longen al helemaal perfect zijn ed… zoals gezegd een week maakt dus wel uit… Zelfs 37 weken is aan de vroege kant en heb je nog kans dat je baby niet een hele beste start maakt… Maarja nog een paar weken dan ben je er vanaf
Als hij zelf komt, is het ook een ander verhaal. Daar doe je weinig tegen. En dan snap ik wel dat je je met 36 weken geen enorme zorgen maakt. Natuurlijk geen garanties en is het voor verdere rijping (ongeacht huidig gewicht van baby, want dat is maar een deel) beter nog even in de buik te blijven. Maar ik heb desondanks ook momenten dat ik denk nu schop je nog lekker veel, kom maar, dan ben je 'veilig'. Natuurlijk liever met 38/39 weken (net als zijn broers) dan nu al, maar dat ze de wens uitspreekt snap ik in die zin wel. Ik hoop voor je dat de tijd lekker snel gaat! Ik ga nog even door, wil weer thuis bevallen
Die ene week maakt dus juist hartstikke veel uit. Dat je kindje het nu hartstikke goed doet betekent niet automatisch dat het er klaar voor is om buiten de buik te leven.
Vind je het goed als ik liever mijn artsen geloof dan jou? Dan gaan we nu weer over tot de orde van dit topic, buikfoto's
Er zal geen arts hebben gezegd dat het helemaal prima en zonder risico is als je kind nu geboren zal worden. Daar heb ik iets te lang voor op de nicu, high care en medium care rondgelopen en teveel voor gezien en gehoord. Hopelijk blijft je kind nog een paar weekjes zitten. Veel plezier met de foto's
Ai...ik denk echt dat 36 weken nog erg vroeg is voor je kindje. Hoe rijper/groter/sterker het kindje is al hij straks wordt geboren, hoe beter hij straks het leven op aarde aan kan. En babytjes hebben het al best moeilijk de eerst 12 weken. Zoveel voor babytjs om te wennen, op temperatuur houden, darmpjes, prikkels enz. Ik zou echt niet blij zijn als een baby met 36 weken al zou komen. Tuurlijk is dat echt totaaaaal anders dan een baby na 30 weken zwanger schap oid. Maar alsnog is 36 weken TE vroeg. en je hebt nu een zware zwangerschap. Maar hoe vroeger je baytje komt, hoe pittiger de tijd met je kleintje mogelijk ook zal zijn vermoedelijk. Heel veel sterkte met de laatste weekjes.
Hier is H met 37,2 gehaald doormiddel van keizersnee super goeie start waar iedereen versteld van was vanwege termijn en keizersnee. Maar toch op avond slap geworden bij mij en op neonatologie gelegen. Ik mag vanwege R absoluut niet langer doorlopen maar voor een baby is normaal gesproken wel beter. Hoe in de buik doet zegt niks over hoe buiten de buik gaat zoals de meeste al zeggen. Succes met de laatste zware loodjes het is het absoluut waard. Om je kleine bij je te hebben en houden na de geboorte ipv op andere afdeling.