Actieve, zwangere meiden die dans- en/of sportlessen geven!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door primavera, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. primavera

primavera Actief lid

1 feb 2012
    330
    66
    28
    NULL
    NULL
    ;)
    Hai lieve girlsss,

Ik ben op zoek naar meer zwangere meiden die dans- of sportlessen geven terwijl ze zwanger zijn. Ik geef zelf zumba, bbb aerobics, streetdance en salsa.

Ik heb wat vragen... Kan het kwaad om elke dag les te geven? Moeten we bepaalde dingen laten? Tot wanneer kunnen we les geven? Welke oefeningen of dansmoves kunnen we beter niet doen?

Ik ben nu 4 weken 2 dagen, maar ik merk dat ik veel last heb van buikpijn en dat komt ook opzetten tijdens de lessen die ik geef..Kan dit kwaad?

Kusjessssssssssss en fijne zondag!!!!!!!!

2. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Je kunt gewoon lekker je gang gaan zolang alles nog goed voelt. Ik heb mijn vorige zwangerschap tot 38 weken gesport in de sportschool. (geef zelf ook sportlessen)

Enige waar je op moet letten is dat je hartslag niet te hoog komt. Dan gaat er meer zuurstof naar je spieren dan naar je baarmoeder en kan je kindje een tekort krijgen.

Ik hield voor mezelf een beetje aan: kan ik nog (normaal) praten tijdens mijn work out dan gaat het goed. Helemaal buitenadem is niet zo goed voor je kindje.

Buikpijn kan aangeven dat het iets te zwaar is voor je lijf. Je bent nu nog maar 4/5 weken zwanger en opzich kun je dus nog heeeel veel doen hoor. Zolang jij je er prettig bij voelt natuurlijk.

3. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    ik geef theaterdans en ben hier vroegtijdig mee gestopt. Mijn VK raadde mij af om oefeningen te doen waarbij je diep door je knieƫn moet, buikspieroefeningen en grondwerk in dans. Ik moest vooral luisteren naar mijn eigen lichaam. Ik ben er dan ook vroegtijdig mee gestopt in samenspraak met mijn werkgever, omdat de dingen die ik niet meer mocht wel op het programma stonden. Daar kon ik echt niet omheen. Dus ziek gemeld en verder wat rustiger aan. Echt luisteren naar je lichaam is heel belangrijk!

Deel Deze Pagina