Cool in t oranje Heitje!!!!! Olaa, ah das niet zo mooi, over 4 dagen 37 weken, dan mag t officieel!! Hou nog even vol!! Mooie buik nog steeds. Ik zag die buik van 7 weken, ik dacht euh oke en dan de 36 weken of meer, maar die kwam niet. Wij zijn veeeeeeel dikker!!!
zo, daar zijn weer een aantal mooie nieuwe foto's bij gekomen! Calice, wat een bijzondere foto met je paard die je buik voelt.... wauw!
Calice, wat mooi met dat paard zeg!! Geweldigg!! Heitje, mooooie oranje buik ! Olaa, moooiii!! Staat ook leuk met die bloemetjes
Meiden, Ook weer eens een berichtje van mij. Na een hoop ellende, met te vroeg gebroken vliezen, ben ik op 28 maart 2012 bevallen van een dochter: Liza Jolanda. Ik was toen 35+2 weken zwanger, dus 6 weken te vroeg. Ik was 7 mei pas uitgerekend. Gek om jullie buiken nu te zien, zo had mijn buik er ook uit moeten zien nu. In plaats daarvan is mijn buik leeg. Maar...ik heb er wel een prachtig, lief, klein meisje voor in de plaats!!
Child, dank je wel! Ik ben ook enorm trots op dat popje! Alles goed gegaan...nou ja, uiteindelijk wel. En hoewel de bevalling heel snel is verlopen, was het toch behoorlijk heftig voor me. Ik lag al in het ziekenhuis toen de bevalling begon, ivm gebroken vliezen. Echter had ik maar om de tien minuten weeën en ivm infectiegevaar is er niet gekeken hoe ver en of ik eventueel al ontsluiting had. Daar was verder ook geen aanleiding toe, ik had per slot van rekening pas om de 10 minuten weeën. Ik lag op zaal met nog drie andere vrouwen en daar lag ik natuurlijk allang niet meer lekker, ik kon niet goed door mijn pijn heen met die andere vrouwen erbij. Om een lang verhaal kort te maken, uiteindelijk bleek ik dus gewoon al 9 cm ontsluiting te hebben toen ik op de verloskamer terecht kwam en mocht ik dus gelijk gaan bevallen. Ik wist letterlijk niet wat me overkwam en was behoorlijk overstuur en in paniek. Ze was er toen in 22 minuten. Ik heb de bevalling dus voor een groot deel alleen gedaan, alleen bij het persen heb ik begeleiding gehad. Normaal gesproken wordt er om de zoveel tijd gekeken of je al ontsluiting hebt en hoe veel, dan kunnen ze je precies vertellen wat je kunt verwachten en hoe lang het nog kan duren etc. Dat stuk heb ik dus totaal niet gehad...ik moest het allemaal maar zien.
@Liz: Zo dat is zeker heftig! Kan me voorstellen dat je dat ook voor jezelf op een rijtje moet krijgen na die tijd. Was je vriend/man er niet bij dan? (of is die niet in beeld?) Heb je het nu beetje kunnen verwerken?
He Liz heftig verhaal!!! Mooie foto's meid!!! Jij kijkt naar onze buiken met t oog op zo had ik moeten zijn, ik denk dat wij kijken naar jou kleinje, wow had ik mijn kleintje maar al vast vast... Ikke in ieder geval wel.... Ik kijk er zooooo naar uit!!
Child, mijn vriend was rond 15u in het ziekenhuis, de weeën waren rond 06u in de ochtend al op gang gekomen. Er moest nog een hoop gedaan worden zo op het laatste moment, dus daar was mijn vriend mee bezig. Toen hij eenmaal in het ziekenhuis was, werd het ook steeds heftiger. Ik zat ook al helemaal in mijn eigen bubbel, kon niet tot nauwelijks meer reageren. En ik had verder ook geen benul dat ik al zo'n eind op weg was, wist ik veel hoe weeën voelden? Het enige wat ik dacht is:' Als dit het begin is, hoe voelen dan de echt weeën straks?!' Hihi..nou, acheraf gezien was dat dus al het echte werk! En ja hoor, zo langzamerhand krijgt het zijn plekje wel. Ik moest alleen zo abrupt afscheid nemen van het zwanger zijn, van mijn buik en alles wat daarbij hoort...en dat is heel gek en ook best wel naar. Er zijn dagen dat ik me nog steeds niet helemaal besef dat ik al ben bevallen. Zo let ik bijvoorbeeld nog heel erg op mijn eten enzo! Terwijl ik nu gewoon alles weer mag hebben. Ik moet nog wel een beetje opletten ivm borstvoeding. Ludora, daar heb je helemaal gelijk in! Ik heb het allemaal al achter de rug en geniet al van mijn meisje. Maar het is echt heel erg gek als je zo abrupt niet meer zwanger bent, zo onvoorbereid, zo onverwacht. Maar goed, hetzij zo...
@Liz: Kan me voorstellen dat je moet wennen aan het niet meer zwanger zijn. Ik probeer er nu ook bewust dubbel van te genieten want het is zo weer over. En denk ook wel dat ik buik ga missen straks....
@ Liz: gefeliciteerd met jullie dochtertje! Wat een mooie foto`s heb je geplaatst. Geniet ervan. Maar jeetje wel heftig zeg.
Liz: gefeliciteerd met je dochter, ze ziet er goed uit en een mooie naam! Ik snap het wel hoor, dat je een beetje moet wennen als het zo snel ging en te vroeg. Mijn eerste was niet te vroeg, nou ja, maar 10 dagen, maar wel veel te snel. Ik had om 4:00 uur gebroken vliezen en de weeen waren kort op elkaar en heeeeel heftig. Ik dacht precies (!) hetzelfde als jij:' Als dit het begin is, hoe voelen dan de echt weeën straks?!' Ik dacht: dit kan ik niet, dat ga ik nooit redden (paniekerig). We hebben toen snel nog eens gebeld, of er toch niet iemand kon komen kijken (het was nacht). De VK was er om 4:45 en eigenlijk kon ik meteen al een beetje meegeven, 'dit kan je niet wegzuchten hoor', zei ze (ze moest nog even snel haar spullen klaar zetten). Ik was dus blij dat ze niet zei: 'netjes, je hebt al 2 cm'. Ha ha. Om 5:06 is mijn zoon geboren... Je moet het nog even verwerken dan, dat is normaal. Zeker met 35 weken in jouw geval! Succes ermee!
Jeej! Heftig Liz! Maar wat een mooie meid heb je!!! Van harte gefeliciteerd en wat fijn dat het goed met jullie gaat!