@mirowsu, Dat is ook het enige wat je eraan kunt doen, gewoon letten op wat je eet. Nou in ieder geval succes volgende keer! @heppie, haha ik ken het, heb de laatste tijd ook echt zin in de verkeerde dingen. Vooral een bakje patat met wat erbij natuurlijk haha. Kan het wel elke dag eten en ik ben normaal totaal geen patatmens. Denk ook niet dat ik aan de 200 gram groenten per dag kom hoor. En soms ook niet aan 2x fruit. Probeer het echt te doen maarja lukt me gewoon niet. Voel me daar soms ook wel schuldig over.
Hier laat de internist je suiker spuiten zodra er niets meer aan je dieet te doen is, ik eet al te weinig voor iemand die zwanger is en nog heb ik suikers van boven de 10, wat je gewoon kan eten is producten waar bijna geen koolhydraten inzitten, dus vlees, kaas ,eieren, vleesbeleg, alle groenten, komkommers, daar houden ze niet echt een maat in aan omdat dit geen koolhydraten opleveren. mijn dag ziet er als volgende gemiddeld uit, smorgens 1 broodje kaas als ontbijt, dan pas eet ik weer bij lunch, dan twee boterhammen, een met kaas en een met vleeswaren, smiddags een appel tussen door en savonds me warm eten, maar kleine beetjes, en nog is mijn suiker vele malen te hoog, drink alleen water en light frisdranken. Daarom is nu besloten om insuline te spuiten omdat anders je lichaam teveel suikers opslaat met alle gevolgen van dien, en dan heb ik het niet alleen over mezelf maar ook over de baby , dat is wat de internist me heeft verteld.
Hoi meiden. Ik wilde graag even inhaken op het insuline gesprek. Ik had een bmi van 36 toen we begonnen voor een kindje in 2008. Ik heb inmiddels al 3 miskramen achter de rug. Na de laatste miskraam ben ik helemaal onderzocht. En wat blijkt dus. De miskramen worden veroorzaakt door een veel te hoog insuline pijl door mijn overgewicht!! Insuline heeft namelijk als bijwerking dat het een groeihormoon stimuleerd van bloedvaten. Dus als je insuline dan te hoog is op het moment dat je placenta gaat vormen ging het bij mij altijd fout. Ik heb nu inmiddels een bmi van 29. Dit bereikt door inderdaad een koolhydraatarm dieet aangeraden door mijn internist. Ook heb ik medicijnen gehad. (metformine). In juni heb ik mijn vervolg afspraak en hoop ik van de medicijnen af te mogen en weer te beginnen met klussen. Wilde even mijn ervaring delen. Liefs
Ik heb ook zwangerschapsdiabetes gehad. Gelukkig was het onder controle te houden door een dieet en het openbaarde zich pas tegen het einde van de zwangerschap. Ik ben met 39 weken ingeleid maar er gebeurde niet veel. Toen ben ik met 40 weken nog een keer ingeleid en een dag later werd onze zoon geboren. Hij was 60 cm en 11 pond dus een grote baby! Maar of het door de zwangerschapsdiabetes komt weet ik niet. Mijn vriend en ik zijn sowieso groot. Na de zwangerschap was ik van de zwangerschapsdiabetes af maar de kans dat je later gewoon diabetes krijgt is wel 50% hoger. Ik moet nu elk half jaar bloed laten prikken ter controle.
nou meiden hier goed nieuws.. ben vandaag op controle bij de gyn in het zkh geweest, en omdat ons meisje het zo goeddoet mag ik de laatste 4 weekjes weer terug naar onze verloskundige ze woog nu 2588 gram 428 gram aangekomen in 2 weekjes tijd en bovenbeentje kwam uit op 37 weken en 2 dagen dus lange beentjes vruchtwater was heel goed aanwezig.. en ons dametje ligt al volledig ingedaald en vast. bloeddruk was 130/75 dus ook perfect en helemaal geen reden dus meer om bij de gyn in het zkh te blijven. wat een heerlijke zwangerschap heb ik zeg!! haha verder hebben we de geboortekaartjes nu besteld en de proefdruk komt woensdag binnen ben zo benieuwd hehe wat een heerlijk nieuws vandaag!!! nu mag ik volgende week vrijdag al om 10.55uur bij de vk komen. dus nu om de week controle xxxcindy
heej das goed nieuws.. nog 4 weekjes dan is ze der al wou dat ik ook al zover was.. kan op het moment niet veel meer ... ze zit erg te wringen onderin mijn bekken, en dat gaat dus samen met de pijn van mijn bekkenbodum baal er wel van dat ik zoon pijn heb maja nog ff doorzetten dan is ze der ook.. babyhope geniet er nog maar 4 weekjes van hihihi
hey meiss ja ik ken dat gevoel wel hoor ze zit nu zo laag dat elke keer als ik ga ziiten het gevoel heb dat ik in mijn broek plas hahaa.. echt dat gevoel wat je hebt als je niet meer op kunt houdn, nou dan g aik naar de wc en komt er niks heerlijk zo`n blaasdrukkertje nou ik heb echt het idee dat ze wel voor die 40 weekjes komt, kan de dag ervoor zijn maar ook 1.5 week ervoor hahaha
Hoezo is een buikfoto plaatsen in het topic 'buikfoto's van 100+' spammen? Ik ga bij deze heeeelemaal on-topic Ik heb 'helaas' zo'n zwangerschap waar niets over te melden is. Nergens last van, kleine meid trapt goed. over 7 dagen de 20WE... Das nog wel even spannend. Is het echt een meid en is alles goed met haar? Liefs, Janneke
@Janneke WOW wat een mooie foto!! Is het nou zo dat je altijd een groot kind krijgt als je te zwaar bent? dat wordt zo vaak gezegd...Mijn man is 1.80 m en ik ben zelf 1.65 m dus allebei niet zo groot. En dat een kind altijd zwaar is hoeft volgens mij ook niet toch? Ik ben nu 2 kg aangekomen en ben bijna 12 weken. is dat er veel?? @moosey....11 pond en 60 cm...dat is echt inderdaad heel groot! Is je beeb natuurlijk geboren? Of met KS?
sem woog maar 2920 met de geboorte tot de 39+4 blijven zitten. Dus niet echt zwaar ondanks wij allebei niet slank zijn haha hij is wel klein maar dat zijn wij ook. Mooie buik janneke
Mogguh.... gaat lekker hier. Ben een paar dagen niet hier geweest en heb nu lekker ff alles bijgelezen. Jullie hebben wel een heel gezellig topic! Ik hoor hier eigenlijk niet, met mijn 1e zwangerschap wel, toen geloof ik zoon beetje 110 kilo, maar ben daarna afgevallen zonder er iets voor te doen. En nu weeg ik altijd zoon beetje tussen de 80 en 85. En heel raar, ik weet echt wel dat ik de magerste niet ben, maar ik blijf me toch altijd echt flink voelen. Dus qua gevoel hoor ik hier wel . x
Babyhope, lekker dat je naar de VK mag. Dan gaat het ook echt wel allemaal goed. Waar woon je ergens in Helmond als ik vragen mag? x
brouwhuis nu!! maar heb altijd in het centrum gewoond en ja het gaat echt helemaal toppie hier haha.. mooie buiken weer ladies zal er straks ook weer eens eentje plaatsen haha
whahha nee ken ik niet wij wonen hier nu 3 jaar en ik ken die straten hier totaal niet ik weet hoe ik bij het winkelcentrum kom in brouwhuis en meer niet hahaha ben echt meestal in helmond zelf te vinden (behalve de laatste tijd dan) hahaha ben al vanaf oktober nietmeer op de scooter geweest
dat was hier niet zo... ik ben 1.83 m. (vriend rond de 1.68 m) vorige zwangerschap begonnen op 100 kg en geëindigd op 122 kg... mijn dochtertje was 50 cm en 3875 gram... dus gewoon een 'gemiddeld' babytje
antwoord op heppiedepeppie's vraag heb altijd iets boven 100 gewogen bij de zwangerschappen en mijn meiden waren bij geboorte Luna: 2850gr en 47cm op 38w(zelf in gewicht bijgekomen +20kg) Jade: 3220gr en 49cm op 41w(zelf in gewicht bijgekomen +12kg) Xandy: 2990gr en 50cm op 41w4d(zelf in gewicht bijgekomen +7kg)
Wauw wat een mooie foto's weer. Dat met te zwaar zijn en grote kinderen baren is niet altijd zo. Bij mijn oudste woog ik tot 35 weken maar 70 kilo en daarvoor woog ik maar 60 kilo(ben 1m63) Nick woog 4800 gram bij 56 cm,maar was wel dik een maand te vroeg. Bij Mika woog ik op het eind 90 kilo en hij woog maar 3800 gram bij 53 cm en is 3 weken eerder gekomen. Nu ben ik weer zwanger en weeg nu 91 kilo. Bij 8 weken zwangerschap,dus als daar nog zo'n 10 kilo bij komt ben ik 100+. Hier mijn buik van vandaag