hey meiden ik kom even mijn bevallingsverhaal hier neer zetten.. is in kleine details maar de officiele komt nog, ben er nu mee bezig want is wel een verhaal over 3 dagen en best heftig dus dit is een korte tekst hahaha ik ben donderdag ochtend om 07.30uur binnen gekomen in het zkh, ze hebben toen de gel ingebracht daar kreeg ik nog meer weeen op, want puur toeval was ik die ochtend zelf thuis al beginnen met weeen om de 6 a 7 minuten,die 1 minuut aanhielden. die gel deed helaas niks en om 14.00uur ongeveer kreeg ik die nog een keertje ingebracht, huppa ween om de 4 minuten, maar helaas die zorgden maar voor 1 centimeter ontsluiting. de volgende ochtend zouden ze verder gaan dus vrijdag ochtend kwam de gyn kijken, hij heeft toen met een eendenbek(achteraf zei mijn moeder een hele dikke koker. mijn slijmprop eruit gesneden die zat nog muurvast, en probeerde hij een ballonkatheter in te brengen wat niet lukte, dus werd van links naar rechts geduwd en getrokken van onderen, enjaaa alles zonder verdoving, het gevoel wat ik daar had was net een operatie zonder narcose, dus heb ook echt liggen schreeuwen en huilen als een klein meisje. hij zei toen vandaag ga je zeker bevallen,hij bracht weer wat gel in en zei over een uurtje breek ik je vliezen, een uurtje later nog geen centimeter erbij, en werd er gezegd helaas het is nu te druk we gaan morgen met je verder, maar ik kon echt niet meer om de 4 minuten weeen en niet in mijn buik alleen in mijn baarmoedermond dus was echt verschrikkelijk, ik heb toen om een pijnstiller gevraagd voor de nacht want had die nacht ervoor ook maar 1.5 uurtje geslapen. ik kreeg een prik met pethidine en fenalgan geloof ik voor te slapen daarheb ik 5 uurtjes op kunnen slapen en toen begon de pijn alweer.. ze zouden me zaterdag ochtend om 7 uur komen halen want ze zouden meteen mijn vliezen breken,en die dag werd alles of niets zei de vk van vrijdag, maar door werkwisseling was er dus een andere vk en die kwam me even mooi vertellen dat het wel tegen de middag aan zou worden ik ben toen echt geflipt en heb gezegd het is nu of niet hebben ze gezegd en het gaat nu gewoon gebeuren jullie doen er iets aan want dit wat jullie doen is echt onmenselijk, we hebben 3 dagen lang geen eten aangeboden gekregen niks? moesten even in het restaurant gaan zitten nou lekker als je zoveel pijn hebt.. een uurtje later zo rond 9 uur kwam ze terug en zei ze we gaan nu je vliezen breken, en dan word je naar boven gebracht voor een epiduraal. na het breken van het vruchtwater werd de pijn nog heftiger en werd ik opgehaald om de epiduraal te halen na 5x prikken zat ie er eindelijk in. wat viel er een last van mij af zeg.. heb 5 uurtjes op de vk afdeling gelegen en toen had ik in een keer 5 centimeter ontsluiting, na 2 uurtjes 10 centimeter ontsluiting dat was om 22.00uur s`avonds. de epiduraal werd uitgezet en 5 minuutjes later kon ik de persdrang bijna niet meer ophouden, mijn vriend heeft toen op de knop geduwd en gezegd ze kan het niet meer houden om 22.32 uur mocht ik mee gaan persen ,ik perste in een wee zo`n 4 a 5 keer, en om 23.30uur was ze daar eindelijk.. haha was wel een grappig gebeuren achteraf vanaf het persen zoals ik mijn vriend en moeder hoor praten schijnbaar ben ik echt een duiveltje geweest tegen die verpleegsters, de enigste die ik vertrouwde was de verloskundige.. maar dit was het dus zo`n beetje... hahha heel heftig en ben er nu nog van aan het bijkomen....
mijn vorige buikfoto was met 23 weken.. door verbouwing en alles geen foto's meer gemaakt tot gisteren.. 36 weken !! mn buik is nu al groter dan hij was bij mijn dochtertje met 41,5 weken (dag van bevallling)
En nog maar weer zo'n mooie meid! wat een bos haar, geweldig!!! Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal, dat ga ik nu lezen!
Jezus als ik jouw verhaal lees word ik niet vrolijk....3 dagen . En ze hebben je niets te eten en drinken aangeboden? In welk ziekenhuis is dat geweest? Belachelijk. En ook super irritant dat ze je steeds beloven dat het nu gaat gebeuren en dat de volgende gyn doodleuk komt zeggen dat het nog wel even duurt... Even een off topic vraagje: een epiduraal, is dat een ruggeprik? Mijn collega heeft een infuus met pijnstilling gehad dat ze zelf kon bedienen met een pompje, is dat hetzelfde?
Nee dat is niet hetzelfde, dat pompje is een ander soort pijnstilling. Je VK weet het vast! MiRowsu wat een verhaal zeg! Respect!! Welk ziekenhuis was dat in vredesnaam?!?
helmond ziekenhuis en nee die verdoving is niet hetzelfde.. je hebt de ruggenprik voor keizersnee die verdooft je hele onderlichaam, en jebt de epidurale dat is een slangetje die wordt in je ruggenmerg geplaatst, en daar komt elke keer een kleine hoeveelheid verdoving doorheen, maximale stand is stand 12 en die had ik al bij de 5 centimeter.. deze verdoving verdooft je buik en bekken, en een half uurtje voor het persen wordt hij uitgezet zodat je de persween goed voelt.. en meiden ik heb dit verhaal getypt 3 dagen na bevalling, maaar k zou zo nu weer willen bevallen hoor.. hihihhihi eigenlik valt het best mee,je bent zo sterk op dat moment en je hebt zoveel kracht...
Een ruggenprik en epiduraal is hetzelfde. Epiduraal is gewoon de medische term voor ruggenprik Er zijn wel 2 verschillende manieren van zetten. Spinaal en epiduraal. Dat heeft te maken met in welke holte in rug ze prikken. Want als het alleen om pijnstilling bij bevalling gaat moet je nog wel kunnen persen. Bij keizersnede maakt dat niet uit en wordt het hele onderlichaam verdoofd.
ja die epiduraal wordt uitgezet een half uur van tevoren, en dat merk je ook wel hoor!! heb tot nu toe rechts een verdoofde bil hahah.. moet wel zeggen dat het zetten ervan meevalt maar wel een misselijk knarsend geluidje in je hoofd geeft door dat kraakbeen heen bah
@ heppie dat pompje heet pca pompje. de anethesist heeft tegen mij gezegd dat ik door mijn overgewicht beter voor het pca pompje kan kiezen omdat ruggenprik soms heel lastig te zetten is en niet altijd lukt. sowieso ging mijn voorkeur uit naar het pca pompje omdat je zelf de pijnstilling kan toedienen en eerder uitwerkt etc.
Ik zal het eens overleggen met mijn gyn als ik weer op controle moet! Vandaag is het dan zover: de 20 weken echo! Ik ben echt mega zenuwachtig!!! We hopen zo dat alles goed zal zijn! Met 16 weken zag alles er goed uit, maar ja, er kan zoveel veranderen! En we zijn ook heel nieuwsgierig naar het geslacht! Hopelijk kunnen ze het zien vandaag! Kwart over 2 moeten we er zijn dus ik moet de tijd maar even uitzitten nog! Ga zo maar even boodschappen doen
Het was helemaal super!!!! Alles is goed en alles wat we moesten nakijken is gelukt. Het beeld was soms niet helemaal goed maar die mevrouw kon het goed zien. We krijgen overduidelijk een jongen!!! Dus iedereen in mijn omgeving had gelijk. Ik dacht dat ik er even aan moest wennen omdat ik een meisje ook wel heel leuk had gevonden, maar toen ze zei dat het een jongen was, was ik meteen heel blij!! En ik vind het echt heel erg leuk!!! Hij loopt precies binnen de groeicurve. Zij hoofdje was wel een beetje groot, maar de omtrek van zijn lijf liep een paar dagen achter. Maar dat was normaal zei ze want dat is een kwestie van millimeters. We hebben een USB stick gekregen met 10 foto's erop, het bureau bestaat 5 jaar en daarom mogen ze iedereen dat aanbieden! Dus we hebben 1 foto uitgeprint gekregen en 10 digitaal! Zal even wat foto's bijvoegen als me dat lukt! Maar dat moet één voor één volgens mij! Hier de eerste van het hoofdje! Bekijk bijlage 167873
Ik zou overigens als het kindje zo zou blijven groeien uitkomen op een gewicht net boven de 7 pond, dus dat is wel netjes volgens mij! Toch? Deze foto is leuk omdat hij zijn duim opsteekt! Oh ja en hij heeft al spierballen hahaha Bekijk bijlage 167875
@Heppie: wat fijn dat alles goed was! Mooi om te horen/zien wat het geslacht is he? Ik vond dat ook zo'n prachtig moment! Hele dag gelachen
@annedore: ja heb ik ook! en ben als een gek gaan zoeken naar leuke namen, leuke kleurtjes voor de kinderkamer, geboortekaartjes enz hahaha. Maar goed dat ik vakantie heb!!