Wanneer kregen jullie een buikje!?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fafje, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

    fafje Niet meer actief

    Hoi dames!

    Bij welke week begon bij jullie je buikje te groeien!?


    Ik heb behoorlijk last van mn darmen gehad telkens, waardoor mn bovenste knoopje van mn broek niet dicht kon...nu is het wel over en is mn buik weer wat platter...maar dat knoopje zit heel strak...dus laat em liever open..

    Hoe is dat bij jullie gegaan!?
     
  2. giraf

    giraf Niet meer actief

    Ik ben nu 19 weken zwanger, en ik begin nu een heel klein buikje te krijgen. Maar mensen die mij niet kennen zouden ook kunnnen denken dat ik een teveel-gegeten-buikje heb.
    Volgens de verloskundige zijn mijn buikspieren te sterk, dus kan het wat langer duren voordat ik echt een dikke buik krijg.

    Het verschilt volgens mij per persoon wanneer je een buikje krijgt, bij sommige kun je er met 14 weken al niet meer omheen (zusje) en bij sommige zie je het pas met 7 maanden (vriendin)

    Ik draag ook nog steeds mijn eigen kleding, zit wel iets strakker, maar heb nog geen zwangerschaps kleding aan, want die zitten weer te los.
     
  3. kimmss

    kimmss Actief lid

    22 okt 2009
    161
    0
    16
    bij mij zie je het al een beetje:)
     
  4. AstridDi

    AstridDi Fanatiek lid

    6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Bij mij zie je het al heeeeeel goed!
    Vanaf week 5 is het groeien flink begonnen en ook niet meer gestopt (zie mijn album)!
     
  5. Sensa

    Sensa Bekend lid

    22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Hoi.. Bij mij begon het ook eerst met een darmen buikje, en toen ineens rond 8 weken kwam DE buik.. Mensen dacht toen dat het er twee waren.. Het is er toch echt één! Rond de 16 weken mijn eerste zwangerschapsbroek gekocht. Andere zaten niet bepaald lekker meer. Vooral bij de knoop. En nu staat mijn buik voor mijn idee stil Maar als ik dan een foto maak, lijkt hij ineens weer groter.. Hihi...

    Liefs, Sensa
     
  6. Samama

    Samama Niet meer actief

    Bij mij zagen mensen met 11 weken al dat ik zwanger was.
    Probeer dan maar eens glashard te ontkennen :D
     
  7. Kiet

    Kiet Bekend lid

    26 feb 2009
    557
    0
    0
    ik begin nu echt een buik te krijgen maar bij 12 weken zag ik zelf al een heel verschil! en mijn broeken zaten al eerder niet meer lekker heb ook een tijdje mijn knoop open gehad:D
     
  8. Fleur81

    Fleur81 Actief lid

    2 mei 2009
    281
    0
    0
    Parttime aan het werk en fulltime thuis ;)
    Zuid-Holland
    Zelf zie je het verschil ook veel sneller dan een ander! Ik vond dat ik met 12 weken al een echte buik had, maar als ik 'm liet zien dan gingen mensen echt een beetje lacherig doen, omdat ze zelf nog niet echt iets zagen.

    Maar ik kan me wel herinneren dat ik mijn knoopje al heel snel niet meer dicht kreeg ja! Ik heb tot 20 weken de meeste van mijn eigen broeken nog wel kunnen dragen, maar wel met een haarelastiekje tussen het knoopsgat en de knoop. Misschien een tip? :)
     
  9. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    11 weken een klein buikje

    Nu al een mooie buik. maar het is onze tweede dus dat gaat iets sneller.
     
  10. Zarah C

    Zarah C Lid

    14 dec 2009
    57
    0
    0
    Greece
    Bij mij zie je nog niks. Ben wel al 4 kilo aangekomen door het vele eten maar een zwangerschapsbuikje heb ik nog niet.
     
  11. miffy11

    miffy11 Niet meer actief

    durf het niet helemaal meer zeker te zeggen, maar volgens mij rond week 10 bij de 2e.

    keek net in de spiegel, en ik weet dat ik al een buik had, maar ik schrok me kapot! hij is ineens verdubbeld, en begin me echt af te vragen of ik niet even de gyn moet bellen om te kijken of het er toch 2 zijn.. (of misschien wel meer, ik begin op octomum te lijken.. help!!)
     
  12. joycje

    joycje Fanatiek lid

    21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Ik kreeg met 20 weken een heel mini buikje met 30 weken was het duidelijker.. Deed vanaf 20 weken mijn broek dicht met een haarelastiekje ertussen..
     
  13. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik kan het zelf wel zien bij mezelf, maar andere zien er nog niets aan. Ik doe ook geen strakke kleren meer aan, omdat het net niets lijkt ;)
     
  14. anna123

    anna123 Fanatiek lid

    12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    heb wel opgezette darmen maar nog geen echte baby buik helaas!
    Maar omdat ik van mezelf een heel platte buik heb zie je het nu al wel hoor..!(ok ik geef toe..WIJ zien het..de rest van de wereld zou er niks achter zoeken!:D)

    Kan niet wachten om met een dikke buik te showen!

    x
     
  15. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    3
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Met 16 weken hoefde ik mensen niks meer te zeggen, maar je zag het denk ik al wel eerder (vond ik zelf), zo rond 14 weken kreeg ik nieuwsgierige blikken ('zou het'?). Maar je zet al snel uit wegens darmen die opzetten, ik paste vanaf week 8/9 mijn eigen broeken niet lekker meer.
     
  16. Mariiyelle

    Mariiyelle Actief lid

    13 jan 2010
    450
    0
    0
    Bij mij was het pas na 20 weken te zien...
    Ik kan niet van mezelf zeggen dat ik zwanger ben maar mensen kunnen het wel zien! Ze zeggen dat ik een mooi klein rond buikje heb voor 29 weken!
     
  17. mamavanDdjim

    mamavanDdjim Actief lid

    21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    hmm ik ben best dun van mijzelf maar nu heb ik toch echt al weer een buikje... darmen vast en zeker , maar ook dat had k bij mijn zoontje nog lang niet, daar had k pas bij 20 weken een beetje buik.
    hoor wel vaker dat het bij een tweede sneller gaat :) maar nu juist deze keer wil ik even wachten met vertellen tot we een echo hebben gehad haha maar dan moet het niet zo door gaan want dat lukt dan niet
     
  18. susy26

    susy26 Niet meer actief

    hoi dames, ik kreeg bij 15 weken een buikje. heb van mezelf een 'klein' buikje,dat scheelt ook. Na die 15 weken ,groeit ie met de week!
     
  19. fafje

    fafje Niet meer actief

    Hai ladies

    Nou bedankt voor de reacties allemaal! Ja ik was zo benieuwd, omdat dus mijn darmen zo enorm opzette afgelopen weekjes...dat ik dacht...als het NU al zo is...hoe snel gaat dat dan...
    Maar ik merk sinds aantal dagen dat mn buik weer platter wordt...en dus de darmen beter gaan werken!

    Aangezien ik een hele platte buik heb, moest ik dus de afgelopen weken op mn werk al verbergen met een vestje...want het viel heeel erg op...op werk draag ik een lage heup broek met een strak tshirtje ...maar je kon er niet om heen!

    Maarja na jullie verhalen, komt dat echte echte zwangere buikje dus pas over een week of 7/8! ( JAMMER HAHA)

    liefs!
     
  20. Elea

    Elea Fanatiek lid

    17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Je kunt het wel een beetje in mijn album zien. Ik ging van plat naar echt een buikje, maar toen mijn darmen niet meer opgezet waren was dat buikje weer een heel end weg. Nu sinds een week heb ik opeens echt een 'baby-buik'. Mijn gewone broeken gaan ook nu niet meer goed dicht.

    Ik vond zelf trouwens al snel dat ik 'enorm' was, maarja als je niet zo veel gewend bent vind je dat al snel misschien ;) En idd, ik draag ook altijd smalle shirtjes enzo en dan 'zie' je het wel snel. Nouja, dat denk ik dan, een ander ziet niks geloof ik 8)

    Liefs Elea
     

Deel Deze Pagina