borstvoeding bh voor kleine borsten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Terra, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Ik vraag mij iets af..
    Heb maar kleine borsten maar wil wel borstvoeding gaan geven. Bestaan er voedings bh's voor kleine maten toevallig? Al die bh's die ik in winkels zie hangen zijn gemaakt op groeiende zwangerschapsborsten volgens mij. En daar passen die van mij nog lang niet in.

2. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Wat voor maat heb je nu dan?

3. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    je kan toch nu nog gewone bh's dragen en pas op het eind borstvoedingsbh's? Dan weet je welke maat je hebt.

En je mag nog best bh's met een cup dragen.

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Van Anita Maternity zijn er bh's vanaf cup B 75

( modelen: 5041, 5031, 5067, 5075, 5049, 5072, 5035, 5073, 5040, 5041, en een voedingshempje 5240)

Hoop dat je hiermee uit de voeten kunt en niet een cup A hebt, want dan heb je even niks aan dit bericht.. Gezien de duur van de zwangerschap kan t goed zijn dat je borsten nog wat gaan groeien hoor..

Ik heb een week of 4/5 geleden mn eerste voedingsbh gekocht.. een cupmaat groter dan op dat moment eigenlijknodig was.. Ik merk nu al dat de cup meer gevuld is.. Misschien dat ik hem, als de BV=periode daar is niet eens meer draag vanwege te kleine cup..

Anders eens binnenlopen bij een beter lingeriezaak, die kunnen je wellicht informatie geven omtrent de voor jou geschikte voedingsbh..

Veel succes!

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    denk dat je zowiezo nog beter ff kunt wachtne want is heel goedm ogelijjk dat ze straks gevuld met melk echt wel groeien.
    weet niet wajt e normaal hebt maar idd beginnen ze wel bij B

vind het ook moeilijk om in mijn maat te krijgen heb namelijk van mezelf H dus dat word vast I haha ook erg lastig hoor

6. lion78

lion78 Lid

17 jan 2009
    29
    0
    0
    Ik heb ook een kleine maat (normaal 70b), en vooral door die kleine omvang is er weinig te vinden. Van Triumph heb ik een voedingsbh Mamabel, in 70b. die beviel heel goed. Overigens had ik een paar maanden geleden cup A! Dramatisch! Nu ik weer zwanger ben groeien ze weer... ;) . Ik zou wel aanraden pas een bh te kopen op het moment dat je eraan toe bent. Op het laatst in de vorige beide zw.schappen had ik cup C, een tijdje daarna ook, maar dat werd al snel B.

Ik weet hoe lastig het is, heb me ook steeds een ongeluk gezocht. Van Belabumbum zijn ook een paar bh's in kleine maten. Geen ervaring mee, maar overweeg er wel iets van aan te schaffen in de toekomst.

7. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Tis maar wat je een kleine maat noemt, A? B?
    Dit merk http://www.agathe-et-ses-princes.com/ heeft er hele mooie maar dus enkel in kleinere maten, ik met mijn E kan er niet terecht ;)

Marlies Dekkers Maternity is er al vanaf 75B. Die zijn ook mooi.

8. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Bij prenatal verkopen ze ook cup B, ook in voedingsbeha´s.
    En volgens mij zelfs de HEMA.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hem heeft ze ookvanaf 75B. bij de zwangerschap had iik tot aan de bevalling maatje 70B en ineens na de bevalling en flinke C dus was blij met een grotere bh haha.

nu ben ik begonnen met een a want was niet veel meer over whaha en zit nu al op een C. elke zwangerschap verloopt dus anders en zou even wachten met bhs kopen. heb van me dochter nog voedingsbh's maat 75B maar denk niet dat ik me daar nog in gepropt krijgt.

10. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik heb ook kleine borsten en heb uiteindelijk de voedingsbeha's pas in de laatste maand gekocht. Gewoon bij de hunkemoller. Ik heb van mezelf A en had volgens mij een B. Wel 85 of 90 ofzo, want ik heb een brede borstkas.

Toen ik zover was als jij dacht ik dat ik er ook nooit in ging passen, maar na de bevalling leken die van mij wel bloemkolen, dus die ruimte heb je wel nodig. Gewoon wachten tot de laatste maand en dan pas aanschaffen, gewoon hulp vragen van de winkeldame.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Idd, pas kopen als je ze nodig hebt, of helemaal tegen het eind. Voor tijdens de zwangerschap vond ik de 'light' sportbh's van de hema wel erg fijn zitten. Die zijn er ook voor kleine cup-maten.

12. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    ik heb normaal ook een kleine 75a. Nu al weer snel 75b en toen ik stuwing kreeg een paar dagen na de geboorte van mijn dochter was alles op even erg te tlein.
    Een paar dagen echt joekels!

Heb gewoon bv-bh's van de hema, prenatal en het kruidvat. Niet supercharmant maar ook niet zo duur.
    Vooral in het begin had ik er meerdere per dag nodig ivm het vele gelek.

13. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Nu zijn de borstvoedingsbh's in de aanbieding bij de wibra en volgens mij hebben ze ook gewoon a cups.
    Ik heb ze ook en ze zitten echt heerlijk
    Zelfs nu nog (net gestopt met de BV)

14. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Klopt indd, ze staan in het foldertje, toevallig naast me liggen haha! 4 eurootjes maar staat erbij, maar ze gaan vanaf maat 75B..
    Ik draag zelf nog gewone BH's, ben wel 1 maatje gegroeid, dus heb wel nieuwe aan moeten schaffen.. Heb 1 zwangerschapsBH van de Hema, maar vind het totaal niet fijn zitten, dus die ligt ook alleen maar in me kast, voor de sier :) kblijf gewoon gewone BH's dragen, kga ook geen borstvoeding geven, dus heb ze eigenlijk ook niet nodig..

15. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijn normale maat is 75 A / 70 B, dus ook voor mij valt het niet mee de goede maat te vinden :D
    Nu heb ik een meegroeibeha van Hema maat 75B, die eigenlijk nog iets te groot is, en 2 voedingsbeha's van H&M maat 75B die eigenlijk al te klein zijn... Het verschilt dus ook per merk hoe ze vallen. Mijn ervaring bij H&M is dat de beha's daar altijd wat kleiner vallen.

Succes!

16. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
    ik ben begonnen met 75 a en heb mijn eerste voedings bh gehaald met 21 week toen verloor ik wat colostrum en zat toen al aan de 75b en met 25 week heb ik een 80 c moetten halen en nu zit ik aan de 80 d die heb ik vorige maand moetten halen dus ze groeien als kool hoor!

de laatste 2 heb ik trouwens bij de wibra gehaald voor 3.99 dat scheelt een hoop met de hema enzo dus ik zou zeggen haal ze niet te duur want je bent er zo uit hahaha

toen ik 80 c had was ik zo trots he van wowww heb boezem hihi maar nu ben ik ze zat ze zitten me toch in de weg
    als ik straks na de bevalling een kleine a of b over hou ga ik nooit meer klagen dat ik groter wil hihihi :)

17. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    Bij mij zijn de meegroei BH's van de Hema eigenlijk ook wat te groot. Bij de vorige zwangerschap ook, maar dat kwam wel goed na de bevalling.
    Ik heb toen vooral van die borstvoedingshempjes van Noppies gedragen. Ook 's nachts in bed (tegen het lekken).
    Dat is het grote voordeel van kleinere borsten, daar geven die hempjes/topjes genoeg steun voor

18. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Heel erg bedankt voor alle antwoorden.
    Ik heb nu mijn A70. En zijn zijn al wel iets aan de groei gegaan maar ik vind het zo duur om bij elke groei nieuwe bh's aan te schaffen. Vandaar dat ik op zoek was naar meegroei bh's. Maar ik weet nu waar ik moet zijn.
    Bedankt! :p

Deel Deze Pagina