Hallo, Mijn zoontje is nu 5 weken en 3 dagen oud en heeft van het weekend in het ziekenhuis gelegen met buikgriep. Hij drinkt nu ongeveer nog maar 350 cc per dag. Hij heeft vandaag al drie poepluiers gehad, de ene was goed en de andere was een beetje waterig. Ik vroeg me af of dit niet veel is aangezien hij zo weinig drinkt. Ik maak me best zorgen om hem en ben een beetje bang dat ie straks uitdroogt. Groetjes, Isolde
Ik zou even overleggen met je huisarts, en doen wat je gevoel je zegt: als jij je zorgen maakt dan is dat altijd terecht. Hij is nog maar erg klein dus ik zou het raar vinden als een ha hier geen gehoor aan zou geven!
Ik zou het zeker even checken bij je huisarts. Fae heeft toen ze 6 maanden was een week op 350 cc voeding geteerd. (indertijd woog ze rond de 7 kilo) Fae had toen wel koorts, maar geen diarree of iets dergelijks (gewone griep). Maar ze droogde dus niet uit. (wij zijn 'weggestuurd' zeg maar, toen we in het ziekenhuis kwamen, maar mochten wel bellen etc) Ik heb weleens gelezen dat ze minimaal 50 gram per kilo lichaamsgewicht nodig hebben, om niet uit te drogen. Maar met koorts en diaree veranderd dat waarschijnlijk wel. En daarbij is het een richtlijn. Maar ik zou zeker even bellen met je huisarts -of met het ziekenhuis?- om het te checken, jou kindje is nog zo ontzettend klein en dus fragiel, logisch dat je je zorgen maakt hoor! Ik zou zelf ook zeker bellen.
Het ziekenhuis zei gister dat ie minimaal 300cc per dag moet drinken. Dat doet ie ook wel net aan maar ik vind het wel erg weinig. Normaal gesproken drinkt ie tussen de 120 en 150cc per voeding. Hij is nog wel erg wakker en oogt niet heel ziek meer. Gr. Isolde
Mijn man heeft net de kinderarts gesproken en hij zei dat zolang ie niet sloom wordt dat het niet erg is. Dat steld me nog niet echt gerust, maar ik moet het er maar mee doen. We houden hem gewoon heel goed in de gaten en als er iets verandert bellen we gewoon weer. Gr. Isolde