Buikgriep, 18 maanden, al 5 dagen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door EnKay, 1 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn kleine van 18 maanden heeft sinds dinsdag buikgriep, ze eet sinds dinsdag niks en drinkt hooguit 1 flesje per dag met moeite en veel aanbieden leeg. 's Ochtends gaat het het beste en dan drink ze wat maar als ze een uurtje op is dan krijg ik er niks meer in en dat de rest van de dag tot de volgende ochtend. Ze heeft er waterdunne diarree bij en heeft 2 keer overgegeven.

Omdat ze dus nog een beetje drinkt en nog plasluiers (hooguit 2 per dag) heeft, heb ik de huisarts nog niet gebeld omdat die ook altijd zeggen dat je moet afwachten en het maar een griepje is.

Maar duurt dit niet te lang? Wat is jullie ervaring? Kan een buikgriep echt een week duren? Vanmorgen had ze ook nog waterdunne diarree.

Groetjes,
    EnKay

2. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.291
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Wij hebben precies hetzelfde met ons zoontje van 20 maanden ook als sinds dinsdag. Vandaag heeft hij nog maar 3 slokjes water gehad en ligt nu te slapen. Ik heb toch de huisartsenpost gebeld en vanmiddag om 16.10 uur hebben we een afspraak.

3. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie en beterschap met je zoontje, ik kijk even hoe ze zometeen wakker wordt, als ze dan nog niet wil drinken dan ga ik toch ook maar bellen.

4. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.291
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wij zijn geweest en mijn zoontje heeft een virus infectie in de mond, een herpes virus. Hij heeft allemaal wondjes in de mond en wil daarom niet eten en sinds 2 dagen ook slecht drinken. Wij krijgen er niks voor maar we moeten hem wel 3 keer per dag paracetamol geven en drinken blijven aanbieden.

Hij was nog niet uitgedroogd maar als hij morgen nog slecht wil drinken dan moeten we terug komen en gaat hij aan het infuus om vocht toe te dienen.

Ik heb gevraagd hoeveel ze minimaal per dag moeten drinken en dat is toch wel zo'n 500cc per dag. Dat haalde mijn zoontje de laatste 2 dagen bij lange na niet, vandaag nog maar zo'n 200cc in totaal gedronken.

Hij heeft veel pijn in de mond en die moeten we wegnemen met de paracetamol in de hoop dat hij dan wel wil drinken.

Ben jij nog geweest?

5. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ben net terug, heftig voor je zoontje zeg, veel beterschap voor hem!

Mijn dochter heeft buikgriep en keelontsteking, hier hetzelfde verhaal, als het morgen nog zo slecht gaat met drinken dan weer terug en aan het infuus.

Spannend dus voor ons allebei, morgen afwachten en hopen dat het beter gaat!

Sterkte nogmaals ;)

6. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Mijn dochter had 1,5 week buikgriep!
    Ze is 14 maanden
    Het was paar weken terug op vrijdag begonnen met diarree. toen 5 diarreeluiers. De donderdagavond had ze 40,1 graden koorts. Die vrijdag is ze ook gestopt met eten en drinken. ORS ging er niet in, want ze dronk niets.
    Zaterdag bleven de luiers doorgaan had toen ze 7 luiers in 2 uur had de huisartsenpost gebeld. Ik moest langskomen
    Van de huisartsenpost moest ik door naar de eerste hulp daar wachten op de kinderarts. De arts op de huisartsenpost vond dr niet uitgedroogd maar ze huilde zonder tranen, voor de zekerheid daarom doorgestuurd.
    De kinderarts vond haar dus al best ver (nog niet extreem, maar wel ver genoeg) uitgedroogd! Dus dochterlief werd gelijk opgenomen, kreeg toen een sonde met 5x ieder uur ORS. pas op de maandag mochten we naar huis.

Iedereen om me heen zei dat t allemaal meeviel en dat k haar thuis moest laten uitzieken, maar mijn gevoel zei toch te gaan! en gelukkig heb ik dat gedaan!

Jij kent je kindje het best. Maar zou wel ff de huisarts bellen ja.

7. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh mnonc wat ben je dan blij dat je naar je gevoel hebt geluisterd!
    Het is echt een rottige buigriep die nu heerst en hij blijft ook zo lang hangen, echt sneu voor die kleintjes.

8. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ze ligt in het ziekenhuis, uitgedroogd, per dag bekijken hoe het is en of ze naar huis mag. Ze krijgt sondevoeding nu.

9. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.291
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    OOOOOOH nee!, Wat erg. Hopelijk knapt ze nu snel weer op.

Ons zoontje is nog niet uitgedroogd maar we houden we goed contact met de huisarts. Hij heeft nu een gel die verdoofd voor alle wondjes in de mond. Vandaag heeft hij 2 bakje yoghurt gehad en 300 cc roosvice. Nog niet heel veel maar beter dan niks. Het geluk bij hem is dat hij veel reserves heeft.

Heel veel sterkte met je dochter.

10. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je! ;)
    Fijn dat je zoontje weer een klein beetje wat binnen krijgt! Hopelijk zet het door!

Dochter gaat iets beter, drinkt nog erg weinig maar wil al wel wat kleine dingetjes.

11. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.291
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Heftig of niet als die kleintjes zo slecht willen drinken. Dan wil je ze wel in de houdgreep nemen en het er in gieten maar dat gaat natuurlijk niet. Met die gel in de mond moeten we hem wel in de houdgreep houden. Drinken blijft lastig hier maar eten gaat iets beter. Yoghurt gaat nu goed dus geven we hem dat mmaar zo vaak als hij wil, zit ook veel vocht in.

12. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het nu Nataly?

Mijn dochtertje is weer thuis! :)

13. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.291
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Hier gaat het nu best wel goed. Hij eet weer en drinken gaat ook redelijk. De wondjes in zijn mond en op zijn lippen zijn aan het genezen dus zijn nu dikke korsten geworden. Het ziet er niet uit maar hij heeft gelukkig veel minder pijn. Gisteren hadden we frietjes en die heeft hij gegeten met heel veel mayonaise. Vanmorgen heeft hij een hele volle fles melk met pap gedronken en vanmiddag weer en ook nog een krentenbol met een peer.

Avondeten gaat nog iets minder maar dat vind ik helemaal niet erg. Mijn mannetje is weer vrolijk en lacht weer dat is het allerbelangrijkste.

14. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed om te lezen! :)

15. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.291
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hoe gaat het met jou dochter, ze is uit het ziekenhuis maar is ze ook al echt beter?

16. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dochter is nog niet helemaal beter, eten gaat maar drinken is nog erg moeilijk. Het gaat nu wel zo goed dat ze 2 a 3 plasluiers per dag heeft.

Deel Deze Pagina