vanaf wanneer speelgoed in de box?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Hanneke, Nov 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Even een vraagje, ik weet alleen niet goed waar ik hem moest zetten dus zet ik hem maar hier.
    Vanaf wanneer hebben jullie speelgoedjes in de box bij je kindje gelegd?
    Ze hebben ons verteld dat je dat niet te vroeg mag doen, omdat het dan te druk is. Maar vanaf wanneer mag het dan wel? Hier liggen ze nu nog altijd in een lege box, alleen zo een boxspiraal hangt er langs de zijkant.
    Groetjes.

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

beetje op je eigen gevoel doen.

ik zou per kind een speeltje neerleggen. want kijken naar kleurtjes e.d. vinden ze al heel jong leuk. echt grijpen doen ze veel later.

het gaat erom dat ze niet overprikkeld raken. maar dat geld denk ik voor alle leeftijden. hoe meer keuzes en kleuren hoe onrustiger een kind zal reageren.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,857
    113
    Tja, ik had in het begin alleen een mobile boven de box. Nu heb ik er een spiegeltje in gehangen, uur soort zachte rinkelmuis en een grote roze bloem om de spijlen gewikkeld. Dat vindt ze allemaal wel leuk om naar te kijken en aan die bloem te trekken. Soms geef ik haar nog een muisje dat in een ring zit, kan ze ook leuk mee spelen. Zou er niet teveel in gooien, dan zien ze door de bomen het bos niet meer.

4. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Oeps....hahahaha de box ligt hier al vanaf dag 1 dat Jesper erin ligt vol met van alles...hmmm ik heb niet echt iets gemerkt dat ie er druk van wordt. Vooralsnog heeft ie eigenlijk alleen interesse voor het mobiel wat boven zijn hoofd hangt..

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Bij Merel ligt de box ook al vanaf het begin vol met allerlei dingen. Ze raakt er niet van overprikkeld ofzo. Maar dat is natuurlijk per kind verschillend!

6. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Zoƫ heeft vanaf het begin knuffeltjes in de box liggen en met een wk of 4 ook een mobiel er boven. Dat was rond 2 mnd echt haar favoriet en nu nog worden daar hele verhalen aan verteld!

twinny

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik zou gewoon es proberen met knuffeltjes. Kijken of ze al ermee gaan "spelen". Vaak vinden ze het al leuk om naar te kijken. Je merkt vanzelf wanneer ze toe zijn aan meer speeltjes/knuffeltjes. Ik zou idd niet teveel erin leggen. Hier lag ook al vanaf dag 1 verschillende knuffeltjes rondom in de box. En Joris keek in het begin heel gericht naar een beer met allemaal verschillende kleurtjes. Daarna zag je ook dat hij om zich heen ging kijken en ging grijpen naar de andere knuffeltjes om zich heen.

8. Gup1982

Gup1982 Niet meer actief

oeps vanaf dag 1 helemaal vol met speeltjes :oops: vandaar dat die er niks aan vind, veel te druk natuurlijk

groetjes

9. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    heb hier een paar knuffeltjes en 2 rammeldingen in de box en de boxspiraal is nu favoriet...

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    :D Bedankt voor de antwoorden. Ik zal denk ik een leuk gekleurde knuffel ofzo in de box zetten maar verder wacht ik dan denk ik nog maar even. Naar de boxspiraal kijken ze eigenlijk ook helemaal nog niet om dus heeft denk ik weinig zin om er meer in te zetten. Ze liggen in de box, kijken wat rond, maar eerder in de richting van broer/zus dan naar de spiraal. Of gewoon heel naar de kast en het plafond (blijkbaar heel interesant :) ). En dan vallen ze weer in slaap! :oops:
    Groetjes!

Share This Page