Peuterdiarree? Google er even op, blijft soms bestaan na buikgriep. Tijdelijk voedingspatroon aanpassen kan helpen.
Niet persé. Althans: ik ken iemand die dit ook had. Eerst denk je aan buikgriep inderdaad. Dan nam het weer af en begon het weer.
Ik denk het niet... Althans het klinkt alsof dat diarree is die continu enigszins aanwezig blijft. Maar dat is het niet. Ze spugen zo'n 1-3x, een dag later diarree 1-3x en dan lijkt alles weer normaal. Om na een week weer opnieuw te beginnen. Giardia klinkt wel aardig zoals het hier verloopt, misschien is dat het dan...
Je kinderen hebben er niets aan, maar voor je man kan het helpen om gewoon een hele dag helemaal niets te eten (wel kleine beetje thee, water met electrolyten of soep drinken natuurlijk!). Niet alleen geeft dit je darmen en buik wat rust, ook geeft dit je lichaam veel meer kans om het immuunsysteem een flinke boost te geven. Klinkt misschien beetje raar of zweverig, maar is echt goed wetenschappelijk bewijs voor. Dieren doen dit eigenlijk altijd al standaard als ze ziek zijn. Het is echt iets van mensen dat we altijd maar weer denken te moeten eten, zelfs als een lijf dat even niet wil. Kinderen zou ik overigens niet late vasten. Maar met goede hygiene en helaas maar afwachten kom je er hopelijk wel!
Daar dacht ik ook aan. Nou dan mag het hele huis van top tot teen schoongemaakt worden en zoveel mogelijk met een stoomreiniger alleen dat dood de Giardia.