Buikgriep en 24 weken zwanger!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door hardlopertje, 25 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Ik heb een vraagje misschien dat iemand mij hier mee kan helpen.
    Ik heb sinds vanochtend erge buikgriep. Ik spuug voortdurend en ik ben ontzettend aan de diarree. Zelf als ik een klein slokje water drink komt dat er weer uit. Ik hou dus niets binnen.
    Wat adviseren jullie om te doen? Het voelt niet goed omdat ik ook zwanger ben. Ik voel het kindje wel goed schoppen.

2. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou toch langs de dokter gaan morgen als het niet beter wordt. Mijn vriendin had dit ook toen ze ongeveer 26 weken zwanger was en is even opgenomen in het ziekenhuis omdat ze aan het uitdrogen was.

3. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Hoi,

Ik ben veel korter zwanger en ben net hersteld van de buikgriep. Ik sprak met mezelf af: als ik na drie dagen nog niet wat binnen hou (ik hield nog geen slokje water binnen), dan bel ik de vk. Nou, na drie dagen lukte het me gelukkig weer wat te drinken en te eten...:D

In jouw geval: ik zou na een dag of twee/ drie wel bellen; je moet wel wat binnen krijgen! En je lichaam heeft wel even reserves hoor, alleen raak je nu wel eerder uitgedroogd omdat je zwanger bent. Dus in elk geval niet té lang wachten, want je moet naast goed voor je kindje zorgen, ook voor jou zelf zorgen!

Beterschap!

Grtz

4. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Gelukkig voel ik me vandaag alweer een stukje beter en houd ik het drinken en een boterham tot nu toe wel binnen. Bedankt voor de reacties.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik heb deze zwangerschap al 2x buikgriep gehad. Pas als je uit begint te drogen brengen ze je naar het zkh, dus ik zou het proberen zo veel mogelijk uit te zieken. Uitdrogen herken je aan bijna geen urine meer, en sterk geconcentreerde urine. En aan dat je vel een beetje craquele wordt. In ieder geval kan buikgriep voor je kindje geen kwaad, het is allen wat zwaarder voor de moeder als ze zwanger is want dan gaan primair alle voedingsstoffen naar het kindje.

Maar ik zie dat het al wat beter gaat, fijn zo!

Deel Deze Pagina