boezemfibrilleren

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door xboeliex, 5 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboeliex

xboeliex Nieuw lid

5 mrt 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi
    Ik ben nu 35 weken zwanger, en heb nu 2 keer last gehad van boezemfibrilleren, heb er werkelijk nog nooit last van gehad, kan er ook niks over vinden of het vaker voorkomt tijdens een zwangerschap, de eerste keer hebben. ze het met een cardioversie verholpen, en de tweede keer ben ik er zelf uit gekomen. Moet ik me nou zorgen maken over de bevaling. Straks??

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi xboeliex,

het is wel bekend dat als je zwanger bent je een flinke aanval van hartklopping kan krijgen. Heel vervelend en het is vaak een kwestie van tijd dat het weer zakt.
    Boezemfibrilleren is nog een stapje heftiger vaak en geeft vaak (niet altijd) een heel naar gevoel en inderdaad weet ik dat sommige mensen er zelf met een bepaald soort ademhaling of oefening uit kunnen komen. Ik heb zelf geen voorbeelden (gehoord) van vrouwen die er tijdens de bevalling last van hebben. Boezemfibrilleren is dan ook geen kwaal die typisch bij de zwangerschap hoort. De een is er gevoeliger voor dan de ander en boezemfibrilleren kan verschillende oorzaken hebben.
    Ik zou het bij je verloskundige neerleggen, zeker omdat je het vaker hebt. Zij kan eventueel even overleggen met de HA of de gyn of ze op iets extra's moet letten bij de bevalling.
    Boezemfibrilleren kan op zich geen kwaad, maar het is wel goed het te laten behandelen omdat het op latere leeftijd hartklachten kan geven.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina