schilders en hun afspraken....wat te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Damay77, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    vorige week lag er een briefje door de bus. de huizen worden hier onder handen genomen. aan de buitenkant geschilderd en evt. gerepareerd, balkonnen gereinigd en evt gerepareerd enz. er stond in de brief dat er verwacht werd dat er iemand thuis was en dat je anders de deur maar open moest laten. (niet dus;)).
    er zou een briefje door de bus gegooid worden met een datum.
    ook moest het balkon helemaal leeg zijn. ik heb dat bedrijf een mail gestuurd met de vraag of hij echt helemaal leeg moet zijn ivm een groot konijnenhok in de hoek en dat het zeer lastig zou worden en dat ik niet zomaar van de ene op de andere dag van werk thuis kan blijven voor hun. dat ik dat ver van te voren moet weten. kreeg een mail terug dat er een paar dagen van te voren een briefje door de bus zou liggen met een afspraak van wanneer ze komen. ik denk dus, ik krijg het briefje en heb nog een paar dagen de tijd om iets te regelen voor het balkon. not....
    bij toeval zie ik de folderjongen wat in mn brievenbus gooien en ik zie een briefje liggen van het schilderbedrijf. (er komt hier nooit post op maandag dus niemand kijkt er dan in).
    met de mededeling dat voor dinsdag 2/9 het balkon leeg moet zijn en dat ze niet aansprakelijk zijn voor schade.
    dit kan je toch niet maken??? ik zou echt niet weten hoe ik nu nog in mn eentje dat hele balkon leeg moet krijgen. konijnenhok moet helemaal uit elkaar gehaald worden, spullen naar de berging enz..
    is het normaal dat dit zo van de ene op de andere dag zomaar moet kunnen?? en wat zouden jullie doen? doen alsof je het briefje nog niet gezien hebt? of wel maar morgen het bedrijf bellen?
    baal hier echt verschrikkelijk van want heb niet even iemand die kan helpen..

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat zou ik zeker niet accepteren!! Gewoon morgenvroeg zo snel mogelijk bellen en duidelijk maken dat je zoiets niet binnen 1 dag geregeld krijgt en dat ze maar een nieuwe afspraak plannen, minimaal pas begin volgende week en niet eerder!

Als ze dat niet snappen dan zijn ze niet goed wijs maar jij kan niet binnen een halve dag alles opgeruimd hebben EN ook nog vrij van je werk krijgen! De deur open laten als ik niet thuis ben zou ik ook echt nooit doen dus als ze zeggen dat je dat maar moet doen maar je gewoon eens vragen of zij ook vreemde mensen in huis willen als ze er niet zijn ;), wil toch niemand!

3. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Als het van woningbouw is, de woningbouw belllen

4. Yep, zo doen ze dat. Hier ging het ook zo belachelijk. Ze stonden eerst aan de deur van de schutting te trekken, die natuurlijk niet open was. Toen kwamen ze aanbellen, om te vragen of ik 'm open kon doen. Geen briefje gehad, niets. Ik had geen sleutel van de poort, die had m'n man mee naar z'n werk. Gepikeerd zijn ze toen maar naar een paar huizen verderop gegaan (want de rest van de buurt was ook niet thuis).

Een dag later kreeg ik een briefje, dat ze de week daarná langs zouden komen. Toen hebben we dus wel steeds de deur van de schutting opengelaten. Het schoot allemaal totáál niet op, in de weekenden lieten ze de enorme stellingen in de tuin staan, waardoor er geen ruimte meer was om buiten te zitten, laat staan een zwembadje neer te zetten..

In de tuin (en door de hele wijk) vonden we schuurpapiertjes, lege pakjes shag, papiertjes van eten, lege blikjes..

Ze moesten hier ook dingen wegbranden voor ze konden verven, wat echt ontzéttend stonk. Ze waren aan de voor- en achterkant tegelijk bezig, waardoor er nergens een raam open kon. De lucht kwam dus zo naar binnen en kon nergens naar buiten, het was echt niet te doen. M'n man heeft nog gevraagd of het schadelijk was voor zwangere vrouwen. Ja, dat was het, maar tja, hij moest het nu eenmaal doen. Woningbouw gebeld, maar die konden er niets aan doen. Ons adres stond nu eenmaal op deze datum ingepland. Jammer joh. Ik ben toen maar naar m'n moeder gegaan..

Uiteindelijk bleek dat we een keer thuis moesten zijn, omdat de deuren open moesten om alles goed te kunnen verven. Afspraak gemaakt op een dag dat mijn man een late dienst had en pas om 11:30 moest beginnen. Voor die tijd zouden ze niet meer komen, dus ging de poort weer op slot.

Toen zijn ze dus op de dag voor we de afspraak hadden over de schutting heen geklommen, waardoor er een stuk afgebroken is. Ze hebben níét eerst aangebeld om te checken of we thuis waren. Ook hebben ze het hele slot van de schuurdeur (die wel open was) dicht gesmeerd met verf. De dag daarna zouden ze om 7 uur komen, dus m'n man om half 7 z'n bed uit; er is niemand op komen dagen.

We hebben alle klachten naar Pasman gemaild, degene die daarover ging bood meteen z'n excuses aan, dit was écht niet normaal en zo horen ze ook zeker niet te handelen bij hun bedrijf. Hij zou langskomen om het hele verhaal met de schilders te bespreken. Dat is ook gebeurd, ik heb hem hier in de straat zien praten met de schilders, maar daarna is er niets veranderd. Er werd geen nieuwe afspraak gemaakt om alles af te maken, ik hoorde niks meer van de man die ik via de mail sprak, niets. De schilders waren inmiddels met de woningen aan het eind van de straat, zo'n 30 huizen verderop, bezig.

Na 7 weken heb ik zelf maar weer eens gemaild. Nee, ik had inderdaad nog niets gehoord, want het was bouwvak. Ja, sinds een week of 2 was het toen inderdaad bouwvak, maar daarvoor waren er ook 5 weken waarin er contact opgenomen had kunnen worden. Maar goed, op 25 augustus zouden ze weer beginnen en dan zouden ze een persoonlijke afspraak met ons maken. En wat dan met de kapotte schutting en dergelijke? Nou, deze meneer was óók vanaf 25 augustus weer aanwezig en ook hij zou dan een afspraak met ons maken, zodat hij langs kon komen om alles te bekijken en om voor een oplossing te zorgen.

Inmiddels zijn we weer een paar weken verder en ik heb van zowel de schilders als van die andere vent nog niets gehoord.

Heel verhaal, heel off-topic (sorry!), maar mijn ervaring is dat het ze dus inderdaad geen reet interesseert of en wanneer jij werkt en hoe snel jij iets kunt regelen.. ;)

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    nou shaddix, 7 jaar terug hebben ze hier ook geschilderd en toen was het het ook zo. briefje in de bus dus ik bleef speciaal thuis (was vrij). er kwam niemand. vervolgens lag er de volgende dag een briefje in de bus ik ze niemand aangetroffen hadden... tja, ze zouden gisteren komen en nu moet ik werken.
    en ik heb ook een keer gehad dat er zeg maar op dinsdag aan het eind van de dag een briefje in de bus lag met de mededeling dat ze die dag zouden komen om te schilderen;) de volgende dag een briefje dat ik dinsdag niet aanwezig was. en maar blijven beweren dat ze dat briefje er maandag al ingegooid hadden. niet dus. ze gooiden hem door de gewone brievnbus boven dus een brief hangt daar dan duidelijk uit de brievenbus. dat zie ik echt wel.
    ze hebben toen dus ook niet alles kunnen schilderen. ik laat geen deuren open terwijl ik weg ben. jammer voor ze. en hun moeten ook snappen dat iemand niet zomaar van de ene op de andere dag thuis kwam blijven omdat hun langs willen komen.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik ben alleen bang dat ze aan het konijnenhok gaan lopen trekken. die is al een beetje gammel door een windhoos en ik zit er niet op te wachten dat dat ding zo meteen uit elkaar licht. want tja, gemaakte schade kan niet op hun verhaald worden he;)
    paar jaar terug zijn ze via het muurtje van de buren, zo mijn balkon op geklommen. bovenop het konijnenhok. echt asociaal.
    ik twijfel nu wat ik moet doen. alvast er een paar dingen vanaf halen of het gewoon laten staan totdat ze een afspraak gemaakt hebben....
    in feite komt hier nooit post op maandag dus normaal gezien zou ik dat briefje dus ook niet gevonden hebben voor dinsdag.....
    dan moet ik nu wachten tot kids op bed liggen en vervolgens 10x heen en weer lopen naar de berging buitenom. vind ik niet echt prettig met kids op bed. alles moet eraf. tuinmeubels, parasol, plantenbakken, wilgenmatten, konijnenhok:(

7. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Woon jij soms bij ons in de straat... hier ook van die horken vandaag moest t balkon leeg gaan ze aan de andere kant van de straat beginnen nou de eerst volgende keer bekijkn ze het maar!

8. Ellendig dat je ook niet thuis bent morgen en dus écht gewoon maar moet afwachten wat ze zouden doen als je het niet weghaalt.. Als je wel gewoon thuis was, zou ik niet gaan lopen sjouwen vanavond en dan morgen in de gaten houden wat ze precies doen.. Nu kun je het risico wel nemen om morgen te bellen, maar tja.. Ik weet niet of ik het risico zou nemen..

9. mumija

mumija Niet meer actief

Ik zou dit zeker niet accepteren en op je konijnenhok zou ik een grote plaat bevestigen, met dat ze ervan af moeten blijven.
    En dan morgenvroeg proberen hun aan de lijn te krijgen. De woningbouw dan.

10. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Ok ze zijn erg kort dag ,maar...... Je hebt vorige week al een briefje gehad. Je wist dat het er aan zat te komen. Dan had je toch al wel langzamerhand je balkon iets kunnen gaan leeg ruimen?

En daarbij, hun zijn natuurlijk niet aansprakelijk voor het feit dat je op maandag geen post verwacht toch? Post kan je altijd wel verwachten. Behalve in dit geval post.nl

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ze hebben mij in een vorige woning ook eens een keer gewoon niet gewaarschuwd. Toen kwam ik in mijn ondergoed 's ochtends vroeg de woonkamer binnen lopen richting de keuken om een kop koffie te gaan halen en toen zag ik iemand op het balkon staan - op tien hoog! Ik schrok me rot, ik dacht dat het een inbreker was :D Maar goed, we zullen het beiden wel nooit meer vergeten *brrrr*.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    in de brief stond dat we een paar dagen van te voren een briefje zouden krijgen. niet dat het een DAG van te voren is. in de mail die ik terug had gekregen stond ook dat ik een paar dagen van te voren een briefje kreeg. met een paar dagen kan ik wel leven. lastig maar het zal moeten. maar 1 dag vind ik wel erg kort.
    en vorige week had ik hier echt geen tijd voor. ik heb een aantal dingen wel al weg gebracht maar ben alleen met 2 kinderen en het is dan echt onmogelijk om spullen heen en weer te slepen met hun om me heen. ik wilde het briefje afwachten. voor hetzelfde geld ga ik nu als een gek dat hok uit elkaar halen en komen ze pas over 3 weken... zit ik ook nog eens 3 weken met 2 konijnen binnen.

13. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Gewoon even morgenochtend naar de werklui lopen en vragen of de opzichter er is?
    Als hij er niet is zijn telefoon nummer vragen? Of vragen of je met 1 van de heren daar een afspraak kan maken?

Mijn man is zzper en werkt vaak voor een woningbouw, hun maken gewoon hun eigen planning met de bewoners.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij onze woningbouw ging dat ook zo, met alles (ook onderhoud cv, vervangen kranen e.d.) Ze kwamen een keer groot onderhoud doen en dat viel precies middenin een vakantieweek. Kwam dus mooi uit. Speciaal er voor thuis gebleven die dag, lag er eind van de dag een briefje in de bus "We konden niet komen, u krijgt een brief met een nieuwe datum." En die datum kwam mij helaas niet uit. "Dan neemt u maar een snipperdag op, mevrouw." Tja, niet iedereen heeft een baan waarbij je zomaar thuis kunt blijven als dat zo uitkomt. ;) Dus ze hebben moeten wachten tot de volgende vakantie. Gingen ze nog zeuren ook, dat er wel een boeteclausule in hun opdracht stond voor als het werk niet af was en ze echt niet zo lang konden wachten. Tja, die dag dat ik wel kon heb ik ze een hele tijd bezig gehoord in het leegstaande huis naast ons. Dan hadden ze die beter kunnen verzetten, daar had niemand last van gehad.

We hebben ook een keer schilders gehad, die kwamen onaangekondigd. Ik stond op het punt omweg te gaan, zeiden ze dat ik de deuren en ramen maar open moest laten staan en dat zij er wel op zouden letten. Ja, die is gek.

Ik snap best dat het moeilijk plannen is. Maar dan is dit wel de consequentie, dat er mensen zijn die niet kunnen en dat ze dan weer moeten schuiven.

Ik zou dus aangeven dat ze dat deel niet kunnen doen en zeggen dat jij ze wel belt om een nieuwe afspraak te maken. En dan zou ik ook aangeven dat zij zich niet aan de afspraak hebben gehouden.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik ben al naar mn werk voordat hun beginnen en ben pas terug als hun allang klaar zijn:)

16. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Oei dan ben je vroeg.... Of hun laat haha

Of even mailen dat je graag een mobiel nummer wil van de opzichter

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik ben om 7 uur al weg, hun beginnen pas om 8 uur. en ze zijn om 16.00 uur alweer weg.
    ik heb iig een mail gestuurd waarin mn mobiele nummer staat. die kunnen ze bellen voor een afspraak.

18. mumija

mumija Niet meer actief

Hoe is het afgelopen vandaag?

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    mijn vader zag dat ze voor de deur bezig waren en is er even naar toe gelopen om te zeggen dat ze niet met het hok mochten slepen. en dat ze niet konden verwachten dat dit binnen een dag geregeld kan worden. hoop bla bla.
    vaders is toen een beetje boos geworden en heeft voorgesteld om om het hok schoon te maken.
    dit was goed. ik moest alleen de rest weghalen en dan konden ze morgen aan de gang. maar goed dat mn vader dit gevraagt heeft, anders had ik dus van de week dat hele hok uit elkaar moeten halen;)
    scheelt me dus een hoop werk.
    maar blijkbaar was ik niet de enige die niet in zn brievenbus heeft gekeken, alle omliggende balkonnen staan nog helemaal vol. alleen mn buurman had hem leeg gehaald.:)

20. mumija

mumija Niet meer actief

Nou, gelukkig kon je vader inspringen en hebben ze niet je konijnenhok gesloopt.
    Ik moest vandaag nog aan je topic denken, vandaar :).

Deel Deze Pagina