Buikgriep en cola. Fabel of feit?

Discussion in 'De lounge' started by blossom85, Sep 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

Jun 15, 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Hier ook het eerste hulpmiddel bij mij, bij de kinderen. Naturel chips en cola, works as a charme! Is op zich altijd vreemde situatie. Wij drinken nooit cola en egen nooit chips door de week, maqr bij buikgriep dus wel.

2. megacarls

megacarls Niet meer actief

Cola helpt iig tegen uitdroging. Ik las het al eerder maar werkt idd als een soort ORS (en smaakt beter!)

Of het ook tegen misselijkheid helpt durf ik niet te zeggen maar ik drink inderdaad wel oude cola maar dan is mijn maag meestal wel weer rustig.

3. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Hier wordt bij buikgriep altijd cola en chips geadviseerd.
    Puur omdat kinderen dat lekker vinden en dan in elk geval wat binnen krijgen (vocht en zout)

4. Panda1

Panda1 Bekend lid

Feb 28, 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Buikgriep hoort bij het leven. Normaal ben je niet zo snel uitgedroogd. Het is vervelend en dat is het dan ook. Het virus moet er uit.

5. mumija

mumija Niet meer actief

Twee weken geleden hadden wij hier de buikgriep.
    Aangezien ik hier op zp regelmatig las dat cola zonder prik goed helpt, heb ik het ook geprobeerd en het werkt echt!
    Ik had er een schepje suiker in gedaan en flink roeren dan is er de prik zo vanaf!

6. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

Feb 24, 2014
    582
    0
    0
    Wel echte cola nemen en geen light.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Sowieso is eten waar je trek in hebt een goed idee als je buikgriep hebt. Heb je zin in boullion met een bruine boterham, neem je dat, heb je trek in cola, neem je dàt.

Je lichaam kan heel goed aangeven wat het nodig heeft.

En dat het slecht zou zijn: Het lijkt me beter dan niks, want daar kan je lichaam ook niks mee. Voor die enkele keer dat je dan een paar slokjes cola neemt... So be it!

De laatste keer dat ik ziek was heb ik het ook geprobeerd, maar het werkte bij mij niet echt. Ik had de prik er niet uitgeroerd, nooit aan gedacht. Pas toen ik wat bouillion nam ging het beter, blijkbaar had mijn lichaam meer behoefte aan zout dan aan zoet... ;)

8. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Begin van de middag leek het iets beter te gaan met de misselijkheid. Ook wat cola genomen. Maar sinds een uurtje is het weer vreselijk...bleeeh...
    Dis ik neem zo ff een bouillion of kruidenthee en maar uitzieken verder.

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

De goedkoopste en makkelijkste manier van ors.

Als mijn kinderen ziek zijn krijgen ze zeker cola en zoute chips. Ors kreeg ik er nooit in dit wel.

Of ik deed een beetje zout door de cola dan werkte het ook. Cola het wonder van de eeuw bij buikgriep.

10. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Leuk typfoutje :D Zegt meer over mij dat dit me opvalt hoor haha..

OT: Hier helpt cola niet.. Ik ben een uitzondering en ga daar nog meer van spugen.. ;)

11. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    heb je alleen aan het begin van de middag cola gedronken? het is het beste om het verspreid over de dag te drinken. gewoon paar x per uur een klein slokje. hier werkt het super. zoals een paar hier al zeggen, cola zonder prik met naturel chips. cola als een soort ORS voor de suikers en tegen de misselijkheid en de chips voor iets in je maag en het zout. cola is van oudsher officieel een medicijn. zo is het iig wel begonnen. als keeldrankje. het maakt vaak de maag rustig.
    ik heb het tijdens de zwangerschap tegen de misselijkheid gedronken.

en op mn werk in de thuiszorg raden we het ook aan aan mensen die bijv ziek/ misselijk zijn van chemo. dit krijgen ze zelfs als advies vanuit het ZH. wel echte coca cola nemen. die werkt het beste.

12. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Ik heb het maar 1x gedronken ja. (En weer uitgekotst :p)
    Maar ik heb inmiddels wat slokjes kippenbouillion op en een stuk rozijnenbol. Ik kreeg ineens honger en het blijft nu allemaal binnen. Misselijkheid is ook een pak minder.
    Geen idee wat wel of niet geholpen heeft maar ben allang blij dat de misselijkheid overgaat.
    Tnx voor jullie tips!

13. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,766
    18,910
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Tijdens één van mijn zwangerschappen erg misselijk geweest. In afwachting van de "echte" medicijnen, heb ik ook wel cola zonder prik gedronken. Het haalt bij mij wel de scherpe kantjes van de misselijkheid. Die prik hoeft er trouwens niet uit voor de werking, maar omdat je als je toch al misselijk bent de prik vaak niet goed kunt verdragen. En boeren laten is dan ook niet echt lekker.
    Cola kan ook helpen bij een beginnende blaasontsteking. Ik heb hem daar al meerdere keren mee kunnen weg spoelen.

14. melanieV83

melanieV83 Actief lid

Jan 11, 2010
    109
    0
    0
    Cola met zoute stokjes. Prima tegen buikgriep. Laat zelf de prik erin en werkt prima. 16 jaar geleden als tip op cakantie gekregen en het heeft geholpen en helpt nog steeds alhoewel ik de laatste jaren geen griep meer heb je gehad afkloppen

15. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Volgens mij is het vooral de suiker die ervoor zorgt dat je je wat beter gaat voelen. En het doet volgens mij nog wel wat met bacterieen in je maag maar zeker weet ik dat niet. Ik zou eerlijk gezegd eerder voor kleine slokjes ors gaan dat is er voor gemaakt .. En verder even je maag en darmen zo veel mogelijk met rust laten. Bij honger kleine beetjes eten net waar je zin in hebt... Enn beterschap !

16. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Ik breek ff in. Zaterdagnacht begon mijn oudste met spugen. Gisteren voelde ik mij al wat misselijk maar sinds vanmorgen is het verschrikkelijk. Ik blijf poepen en ben enorm misselijk. Maar het ergste zijn de buikkrampen. Ik lig te rollen van de pijn op de bank. Weet iemand wat ik daaraan kan doen? En dan nog niet te spreken over die ontzettend vieze boeren. Cola heb ik al geprobeerd maar dat komt er net zo hard van boven en beneden weer uit. Ik ben al 2 kilo lichter dan gister. Ik heb nu diarreeremmers ingenomen want het bleef aan de gang alleen is het wel goed om alles stop te zetten? Ik bedoel, moet het virus er niet uit.

Pffff morgen ben ik alleen met twee kinderen maar voel me zo ontzettend slecht. Heb vandaag de hele dag geslapen zo'n beetje. Beterschap voor alle andere zieken :(

17. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Warme kruik voor de buikkrampen, Esmaralda. Beterschap, hopelijk ben je morgen weer wat opgeknapt.

Oh, en kleine slokjes nemen. Niet teveel in één keer.

18. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
    Ik zou zoiezo goed blijven drinken.
    Met al dat overgeven en diarree ben je sneller uitgedroogd.

19. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    ORS ! Echt kleine slokjes.. en verder i.d. niet laten stoppen net remmers.. het moet er blijjkbaar uit..
    Geluk bij een ongeluk.. meestal duurt een echte buikgriep niet heel lang.

Beterschap.. ( zegt de buikgriepexpert ondertussen... sinds mijn zwangerschap ruim jaar geleden heb ik zo`n 3 a 4x per jaar dit.. )

20. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,289
    10,260
    113
    Ik heb altijd begrepen dat het juist ging om light.

Share This Page