Buikgriep en cola. Fabel of feit?

Discussion in 'De lounge' started by blossom85, Sep 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,289
    10,260
    113
    Natuurlijk beterschap!

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Met prik werkt het hier juist beter !

3. Elliz

Elliz Lid

Aug 6, 2014
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij werkt cola ook tegen misselijkheid, maar wel maar een paar slokken. Van een heel glas word ik opnieuw misselijk.

Coca Cola is in eerste instantie ook gemaakt als hoestsiroop. Hoe ze verder op de cola zijn gekomen geen flauw idee, maar het heeft nog steeds de kracht van het hoestsiroop.

4. CenM

CenM Bekend lid

Dec 20, 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik drink altijd shwepps tonic. Drink dan heel snel een flink glas met prik. En dan ga ik zo gigantisch boeren en even later overgegeven en dan voel ik me zoooop opgelucht. Ik heb echt he5 gevoel alsof mijn maag dan gereinigd is. En overgeven doe ik daarna niet meer.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wat bij mij in zo'n geval hielp was Domperidon. Dat wat zwangere vrouwen krijgen tegen de misselijkheid. Dat zorgt er voor dat het eten sneller door je maag gaat. En ik heb liever diarree dan dat ik over moet geven, dus de ideale oplossing... ;) En heel gek, dat pilletje bleef er wel in bij mij met een slokje water. Eventueel is het er ook in zetpillen, maar volgens mij alleen op recept. En ik weet niet of ik een zetpil prettig zou vinden met flinke diarree...

En idd geen diarree remmers gebruiken. Misschien 1 voor de nacht, zodat je er niet zo vaak uit hoeft, maar verder gewoon laten gaan. Hoe meer je naar het toilet gaat, hoe sneller het eruit is.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bij diarree eet ik 'vuile rijst' (rijst gekookt zonder te wassen, dan zit het zetmeel er nog op) en yoghurt.
    Een gekookt eitje (hard) schijnt ook te helpen met munt, mijn man eet dat maar ik krijg dat niet weg als ik niet lekker ben.

Tegen misselijkheid helpt ruiken en heel zachtjes zuigen aan een citroen ook.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    yep. hier ook. ik had nog een doosje emefasene liggen. gebruikt tegen de misselijkheid tijdens mijn zwangerschap. ik heb even getwijfeld maar wat een opluchting zeg. ik was nog wel een beetje gammel maar was niet meer zo misselijk en de buikkrampen waren zo goed als weg. wel diarree maar niet erg. dan kon het virus er iig niet uit.

Share This Page