Buikgriep en de dag doorkomen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Nescio, 10 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Vannacht rond 4 uur werd ik wakker van kramp. Tot mijn wekker ging om 6 uur de hele tijd op het toilet gezeten. Ik ben nu beneden maar zo slap als een vaatdoek. Ik tril, heb het warm en koud (nog geen koorts) en logischerwijs geen trek.

Hoe kom ik deze dag door? Kinderen moeten naar school en mijn jongste is vandaag thuis. Maar zoals ik het nu zie ga ik niet veel kunnen doen.

Immodium erin en gaan? Of zijn er nog meer tips? Ik heb heel weinig ervaring met buikgriep en helemaal icm zorg voor kinderen..

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Gets, wat vervelend. Als niemand de zorg over kan nemen zul je helaas wel zelf aan de bak moeten. Tv veel voor je kleinste aan, met een kleedje op de bank en veel heen en weer naar de wc lopen. Kunnen de groten overblijven?
    Medicatie zou ik zelf hier niet voor innemen. Je lijf is als je gezond bent prima in staat om het zelf op te lossen.
    Misschien voel je je over een paar uur wel een stuk beter.

Nescio vindt dit leuk.
  3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Idd geen remmers gebruiken.
    Probeer thee te drinken en droog beschuit te eten of bouillon te drinken om niet uit te drogen en wat meer energie te krijgen.

Nescio vindt dit leuk.
  4. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Geen buurvrouw of vriendin die je kinderen naar school kan brengen?
    En dan zelf lekker op de bank met de tv aan voor je jongste.
    Sterkte, want dit is knap beroerd!

Nescio vindt dit leuk.
  5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Hulptroepen inschakelen om de kinderen naar school te brengen? Ik heb het ook 1 keer zo erg gehad dat ik alleen maar trillend boven de pot kon hangen, toen kon mijn man gelukkig thuis werken om de kinderen te halen/brengen.

Nescio vindt dit leuk.
  6. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Ik was vorige week ook zo ziek dat ik echt niet wist hoe ik moest gaan doen met m'n dochter...
    Zijn er moeders die je kinderen eventueel mee kunnen nemen naar school?
    Ik ben idd met m'n dochter op de bank gaan zitten, deken over me heen en tv aan voor haar. Op dit soort momenten is de tv een geoorloofd hulpmiddel! Zo hoef je alleen af en toe op en neer naar er keuken voor eten voor de kleine en jezelf.
    Veel thee en beschuitjes, en vooral gemberthee kan wonderen doen.

Nescio vindt dit leuk.
  7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Inderdaad even kijken of iemand de kinderen voor je naar school kan brengen. Ontbijt koek eten helpt hier bij buikgriep. Probeer veel te drinken zodat je niet uit kan drogen. Bouillon is ook erg goed voor je. En voor de rest, lekker de jogginbroek aan en rusten op de bank of in bed. Lekker een lazy Monday houden.

Beterschap

Nescio vindt dit leuk.
  8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn man en dochter zijn ook het hele weekend out geweest met buikgriep. Geen idee hoe je dat moet gaan doen met een kleintje thuis, want hij is drie dagen nooit langer dan een kwartier uit de buurt van een wc kunnen zijn... Niemand die kan overnemen?

Veel succes alleszins!

Nescio vindt dit leuk.
  9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Buikgriep en kinderen vind ik zo erg! Als je hulptroepen kunt inschakelen zou ik dat zeker doen. Lukt dat niet, was hier vaak zo, dan jezelf op de bank installeren en filmpjes aan voor de kleine. Hier helpt cola altijd goed bij buikgriep, maar ik eet rustig dan een dag/dagen niet. Je wordt wel slap, maar heb wel het idee dat het dan sneller over is. Als je weer zin in iets hebt kun je iets licht proberen. Succes

Nescio vindt dit leuk.
  10. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Geen remmers gebruiken.
    Bouillon om niet uitedrogen.
    Elke keer kleine beetjes water drinken.
    En inderdaad kijken of je hulptroepen kan inschakelen om de kids naar school te brengen/halen
    Zelf op de bank liggen met een dekentje en de tv voor de jongste aanzetten
    beterschap!!

Nescio vindt dit leuk.
  11. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Alle tips die al gegeven zijn idd, misschien kunnen kids overblijven en uit school met een vriendje/vriendinnetje mee.
    Of kan je man eerder thuiskomen?

Iig veel sterkte, vreselijk buikgriep....

Aanvulling: vanavond makkelijk eten voor de kinderen; blik soep opentrekken, pak magnetron pannenkoeken, desnoods pizza bestellen of frituurpan aan.
    Maak het jezelf even zo makkelijk mogelijk, morgen voel je vast alweer een stuk beter...

Niks innemen idd, het moet je lijf uit

Nescio vindt dit leuk.
  12. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik zou wel een paracetamol nemen ofzo. Gewoon om je even iets minder ellendig te voelen. Doet hier altijd wonderen.
    Verder inderdaad vragen of iemand de oudste op school kan brengen. En voor je jongste lekker tv aan. Of vragen aan iemand of die de jongste vandaag even op kan vangen? Vrienden? Familie? Buren?

En verder heel veel beterschap.

Wat drinken betreft: niet in 1x een glas achterover. Maar elke 10 minuten een of twee kleine slokjes.

Hier gaat beschuit met vruchtenhagelslag er altijd goed in. Is licht en heb je meteen wat suikers om op krachten te komen.

Nescio vindt dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Dit idd.

En heel veel beterschap.

Hier misselijk uit bed gekomen en doe nu rustig aan in de hoop dat het niet doorzet.

Nescio vindt dit leuk.
  14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties. Ik voel me gelukkig alweer beter. Ik ben begonnen met een kop venkelthee, deze bleef erin, en daarna een glas water. Net kreeg ik trek en heb ik twee beschuitjes met chocohagelslag gegeten. Mijn darmen zijn ook rustig nu, ik doe nog wel voorzichtig maar voel me echt 100x beter dan deze morgen.

Mijn man heeft de twee oudsten naar school gebracht, ze blijven over en zijn om 15.20 uur weer klaar. De jongste is nu hier aan het spelen terwijl ik rustig aan op de bank zit. Maar even kijken hoe het gaat vandaag. Hopelijk vanmiddag weer helemaal de oude.

@tuc jij ook beterschap! Hopelijk zet het niet door!

rums, Grietjenb, Manque en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Bah vreselijk he?maar kan ook zijn dat je iets verkeerds hebt gegeten . Alle tips zijn al gegeven.
    Hier helpt het door een dag niet te eten en te drinken. Zetpil voor de pijn

Nescio vindt dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

O fijn! Rustig aan wat eten en drinken idd.

Nescio vindt dit leuk.
  17. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Wat hier heel goed helpt bij misselijkheid, buikpijn en overgeven is rijstewater!
    Je doet gewoon een laagje ongekookte rijst in een glas. Dan vul je dat glas met kraanwater. Even roeren en klaar. Dan neem je daar met tussenpozen steeds een slokje van.
    Hopelijk wordt je niet ziek.

Nescio en tuc vinden dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Dat kan ik wel eens proberen

Grietjenb vindt dit leuk.
  19. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.470
    113
    Vrouw
    @Nescio beterschap! En ik zie in je onderschrift dat je jongste dochter vandaag jarig is dus bij deze gefeliciteerd :thumup:

Nescio vindt dit leuk.
  20. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Ik had t gisteren. Snachts misselijk wakker en tot smiddags niets gegeten en draaierig koortsig etc. Om een uur of 3 wat gegeten en daarna ging t wel weer.
    Beterschap! Hopelijk knap je ook snel op. Lekker rustig aan doen.

Nescio vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina