Totaal geen weerstand

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Marihi, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Hallo,

dit is mijn eerste berichtje op dit forum, maar ik zit met een dilemma... Ik ben 26 weken zwanger. De hele zwangerschap heb ik al een weerstand van 0,0, :( ondanks (dure) multivitamines voor zwangeren. Nu ben ik al 6 weken verkouden: hoesten, vol zitten, keelpijn (vooral `s nachts). Was eindelijk vorige week aan het opknappen, maar begon zo weer, doordat de oudste ook weer verkouden werd. Ik eet alle dagen fruit: appel/sinaasappel en vaak beide. Half nov. heb ik van de huisarts antibiotica gehad, om het te doorbreken, maar daar reageer ik altijd met een schimmelinfectie op, zodat de kuur er nog onaangebroken ligt... Ik durf het eigenlijk niet aan. Maar ja, nu dus weer sinds vorige week volop aan het hoesten, schor zijn. Nu loop ik dus te dubben: Zal ik toch die kuur gaan slikken, of toch nog weer afwachten? Wat zouden jullie doen???:(

2. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ik zou overleggen met de huisarts. Als het nu een gewone verkoudheid is, dan zal antibiotica weinig helpen.

3. nbroen

nbroen Fanatiek lid

22 okt 2009
    1.785
    0
    0
    in de verstandelijk gehandicaptenzorg
    Lelystad
    ik zou het er wel op wagen meis....kan ook een bacteriele infectie zijn en dan is het wel fijn om een ab kuurtje te nemen.
    Zou wel ff met de huisarts overleggen ivm de schimmelinfectie, dat je hier wel gelijk wat voor krijgt.
    Hier hetzelfde hoor..bij alle zwangerschappen ook o,o weerstand. Bij de eerste 2 zelfs diverse malen longontsteking opgelopen. Nu loop ik bij de longarts en krijg ik preventief ontstekingremmers.De eerste 20 weken ook steeds ziek, ieder griepje die voorbij kwam kreeg ik ook ;>(
    Vervelend voor je....meer dan vitamines slikken en goed groente en fruit eten kan je niet doen..

4. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik zou terughoudend zijn met de ab kuur, 9 vd 10 verkoudheid wordt veroorzaakt door een virus dus is ab zinloos en zelfs schadelijk (ivm resistentie) en je krijgt er schimmel van ook niet heel prettig...

Rustig aan, veel thee met honing en blijf je gezonde ding doen!

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Voor iets wat eigenlijk altijd een virus is een antibioticakuur nemen is vrij onzinnig.
    En als je echt geen weerstand hebt, heb je het daarna toch weer terug.

Gewoon zo gezond mogelijk leven is alles wat je kunt doen. Tijdens de zwangerschap ben je nou eenmaal meer ziek helaas.

6. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook geen weerstand. altijd verkouden etc. Eet ook gezond, groente en fruit. Helaas, niks aan te doen. Sterkte, ik weet hoe het voelt...:(

7. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Dank voor jullie reacties! Ik ben nog niet met de kuur begonnen, omdat ik nog steeds zoiets heb van: ik kijk het nog een paar daagjes aan... Met de huisarts bespreken durf ik eigenlijk niet zo goed, want dan moet ik zeggen dat ik de kuur niet gebruikt heb (maar ze staat altijd zo snel klaar met een kuur...). Het erge hoesten is al weer verminderd, dus hoop zo dat het nu doorzet naar ècht herstel. Maar ja, ik slaap ook maar zo`n 2 uur per nacht, dus daar wordt je weerstand ook niet beter van. Ach ja, niet klagen maar dragen, he;)
    Momenteel is mijn zoontje zijn verjaardag aan het vieren en gelukkig is het weer goed, dus spelen ze heerlijk buiten (groot erf op boerderij, dus alle ruimte). Kan ik even relaxen...

8. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Ik heb ook weer totaal geen weerstand. Wel HG gehad dus 3maand aan een stuk nauwelijks kunnen eten en alles weer overgeven. Maar heb nu al tweemaal een hele zware maag - darminfectie gehad (wat je echt nog nodig hebt als je alles al overgeeft :x). Ik neem ook wel wat extra vitaminen maar helaas helpt het precies niet.

Ivm de AB, ik zou ook niet happig zijn deze te nemen. Of toch nog eens goed overleggen met je arts / VK. AB in een zwangerschap, liever niet. En als je dan weer een schimmelinfectie krijgt... Pfff. En is het idd aan te raden bij hetgeen je hebt? Helpt idd niet bij een virus.

Deel Deze Pagina