Wat een gedoe!! Mijn dochter heeft heel veel last van verborgen reflux. Nu hebben we zantac voorgeschreven gekregen in combinatie met motilium. Die motilium houdt ze wel redelijk binnen want dat is gewoon zoet. Maar zantac smaakt naar mentol!! Dat vindt ze heel erg vies en ik kan haar niet ongelijk geven. Ik heb kleine spuitjes van de apotheek gekregen om het toe te dienen. 2x per dag 1 ml... het gaat om niks maar ze spuugt het steeds uit... ook als ik hele kleine spuitjes tegelijk doe of in haar wang spuit. Heeft iemand nog een idee want ik ben redelijk radeloos... het medicijn dat ze echt nodig heeft wil ze niet slikken... ooooohhhhh
Wij hadden dat probleem ook met de nexium... Wat hier hielp: ik heb bij de apotheek van die plastic lange wegwerppipetten gehad. Dan kun je de medicatie wat verder achterin het mondje spuiten. Na even oefenen hielp het hier. Ik weet verder niet hoe je zantac moet bereiden, maar bij de nexium hier pakt ze die het beste als het in elk geval niet koud is, dus even het pipetje onder de warme kraan houden.
geen idee hoe oud je dochtertje is? maar wij hebben nexium en geven dat via de fruithap toen dat nog niet kon gaven we het via een pipet
Onze dochter is 9,5 weken. Zantac hoef je niet te bereiden; dat zit gewoon in een fles en zuig ik er uit met zo'n spuitje.... Ik zal het eens onder de kraan houden. Misschien dat het dan minder vies is. En ik zal idd de apotheek eens bellen over lange pipetten. Wie weet helpt dat.
Mijn dochtertje kreeg het ook absoluut niet weg en ik deed dan de aantal ml's in het spuitje en de rest deed ik er voeding bij in het spuitje, toen ging ze het accepteren. Ook geef ik het liggend. Nu is ze eraan gewent na 4 maanden en ik kan het nu zonder voeding erbij geven. Door de voeding heen doen zou ik niet doen want dan moet je er zeker van zijn dat alles opgaat. Hier krijgt ze eerst de zantac dan luier verschonen zodat de zantac even in het maagje kan komen en dan haar flesje.
Slim om melk bij het spuitje te doen. Ik heb het nu in 5 porties tijdens de fles gegeven. Dat ging redelijk. Dan kan ze die vieze smaak steeds wegspoelen. Ik ga het ook zo proberen als jij het doet. Thanks!!
Hier moest ze een dag of 6 wennen (eerste dag lag ze kokhalzen op het kussen, 9 weken oud) en na een paar dagen was ze aan de smaka gewend maar het is echt ranzig. Ze krijgt nu nexium en dat vind ze lekker
In de mond (wang) spuiten en tegelijkertijd in het gezichtje blazen (geleerd van verpleegkundige). Krijgen ze een soort 'schrikreflex' en slikken ze...
Je zou ook kunnen vragen om zantac zonder alcohol Mijn kleine boef dit namelijk ook en heb nu zonder alcohol voor geschreven gekregen
Gisteravond een spuitje met zantac en melk gemaakt maar het mengt niet in het spuitje. Meng je het dan eerst in een bakje ofzo voordat je het opzuigt?
Ooh vreemd, als ik het doe dan mengt het zich eigenlijk best goed vanzelf. Maar iig accepteerde ze het beter dan zonder. Als het niet mengt krijgt ze iig eerst dat beetje voeding en dan ineens de zantac en dan slikt ze meestal al wel
Die eerste hapjes voeding vond ze geen probleem maar de laatste 2 spuitjes met Zantac kwamen er weer uit Het is ook wennen denk ik. Ik houd gewoon vol!!
Wij doen de zantac in de speen en een klein beetje melk erbij dan laat ik hem uit de speen drinken en dan schroef ik de speen op de fles en laat hem zijn flesje drinken .. Werkt goed ! Sucses ermee
Als je het speentje van de fles neemt kan je de zantac erin spuiten en wat melk erbij doen. Niet volledig door de fles want dan komt er te weinig binnen als het blijft staan. Wij hebben geleerd om alle medicijnen zo te geven, alles gaat hier door het flessenspeentje.
Ik mocht het juist niet in de speen doen. Ze zou dan afweer kunnen krijgen vd fles omdat ze het 'vieze' goedje dan gaat koppelen aan de fles. Tenminste dat zou kunnen. Vandaar dat wij het in het spuitje doen. Ook omdat we het dan geven voor het verschonen zodat de zantac eerst in het maagje kan komen voordat de voeding erbij komt.