Straks ingeleid worden buitegewoon nerveus en tikje bang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nail87, 1 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nail87

Nail87 Lid

11 mei 2014
    82
    0
    0
    nagelstyliste
    Hoi lieve dames,

Straks om 8 uur word ik ingeleid. Ben 38 weken zwanger en uk groeit niet meer. Ik had afgelopen dinsdag 3 cm ontsluiting en een half verstreken bmm. Nu had ze het erover dat ze mijn vliezen willen breken. Dit word mijn tweede bevalling. Ben benieuwd hoe lang het onheveer duurt. Mijn eerste bevallung telde maar liefst 32 uur! ( niet ingeleid) ook vraag ik ne af hoe een ruggenprik bevalt, doet het zetten pijn? Ik ben echt bang, geen idee precies waarom? Bij de eerste ook zonder verdoving bevallen alleen toen werd ik nogal overweldigd door alles denk ik. Sorry even de spanning eruit getypt. Als jullie nog tips hebben? : graaag!

Truste! Liefs nail

2. 3S3

3S3 Niet meer actief

Oh wat spannend.. En leuk!
    Ik denk dat de pijn van de ruggenprik voor iedereen anders is, ik vond 'm wel heel pijnlijk (hij werd ook verkeerd gezet de 1e keer) maar die pijn viel in het niet met de weeënstorm die ik van tevoren had ;)
    Heb je bij je eerste bevalling veel pijn gehad tijdens de weeën?
    Zo ja, dan denk ik dat je geen enkele moeite zult hebben met de ruggenprik.
    En het is zo'n verademing als ie eenmaal zit! :) heerlijk
    Alvast heel veel succes straks!!, hopelijk niet zo'n lange bevalling als bij je eerste!

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Succes!!

Ik ben 3.5 jaar terug ingeleid met 38 weken en had ook al 3 cm. Ze hebben toen mijn vliezen gebroken en omdat dat niet voldoende weeen opleverde heb ik daarna een weeen opwekkend infuus gekregen. Deze ging steeds een standje hoger en 4 uur na het zetten van het infuus was mijn dochter er al. Ik kijk terug op een hele fijne bevalling en hoop dat de volgende bevalling weer zo mag verlopen hihi.

Ruggenprik weet ik niet, heb zonder gedaan.

4. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    heeeel veel succes! Wat spannend zeg! Komt helemaal goed!!
    en als je tegen de ruggenprik op ziet waarom doe je dan niet een morfine pompje? Vond ik ook erg prettig! En mocht je toch kiezen voor de ruggenprik, dan denk ik niet dat je bang hoeft te zijn voor het zetten, denk dat de weeen veel pijnlijker zijn! En er krijgen zoveel mensen een ruggenprik, dus dat kan jij ook gewoon!!! Ik zelf was niet zenuwachtig voor de bevalling, ik zag er naar uit om onze uk te zien! Ik zou ook ingeleid worden,,alleen de bevalling begon spontaan 5 dagen eerder! Succes je kunt het!!!

5. Nail87

Nail87 Lid

11 mei 2014
    82
    0
    0
    nagelstyliste
    Dank je wel voor jullie reacties! Pompje doen ze niet in het ziekenhuis waar ik beval, helaas. Ik houd jullie op de hoogte!

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik wens je heel erg veel succes, ik ga zelf ook met 38 weken ingeleid worden hoogstwaarschijnlijk en ben er ook echt bang voor :(

Ik hoop dat je een bevalling gaat krijgen waar je met een goed gevoel op terug kan kijken!

7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Geen ervaring hier, maar wil je veel succes wensen.
    Vertrouw op het medische team om je heen en laat je goed informeren. Geen vraag is raar dus stel ze allemaal zodat je weet waar je aan toe bent.

8. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Hier bij de eerste ingeleid en bij de tweede een gewone start van bevalling. De eerste wel een weeën storm gehad van 2,5 uur, maar toen was hij er! Persoonlijk heb ik de tweede bevalling als erger ervaren:(

Ik snap dat het eng is, maar met alle bevallingen is de mate van ontspanning erg belangrijk. Probeer het los te laten en focus je op jezelf!

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wat spannend voor je!

Ik ben bij de eerste niet ingeleid maar wel 'doorgeleid' (dwz bijgestimuleerd). Ik had 10 uur heftige maar niet-effectieve weeen achter de rug (resultaat: wel 1 cm ontsluiting, erg ontmoedigend). Omdat ze me bij de zh opname om 7u 's ochtends niet eens durfden te zeggen of ik die dag nog zou bevallen omdat de boel compleet leek te stagneren, hebben ze me een ruggenprik gegeven om me rust te geven. Bij mij was het zetten tussen de heftige weeen door niet makkelijk, maar omdat ik toch al weeen had, heb ik het op dat moment niet echt doorgehad ;) Het is meer dat ik maar niet goed verdoofd raakte, ik heb een olifantendosis (3x bijgezet) moeten krijgen terwijl ik qua gewicht heel bescheiden ben. De prik zelf was een enorme opluchting voor een aantal uren.

Ik zal je het hele verhaal besparen, want dat is niet nuttig voor je.

Na een aantal uren hebben ze me bijgestimuleerd. Dit is waar je misschien wel wat aan hebt, ik gaf me toen gewillig aan de artsen over omdat ik alleen maar zo snel mogelijk de baby eruit wilde, en het was toen of nog een paar uur met bijstimulatie hopen dat er ontsluiting zou komen of een spoed ks. Ik koos voor het eerste natuurlijk, maar heb geen regie gehad over hoeveel ze steeds in het infuus bijzetten, en heb een enorme weeenstorm gehad, dat ging dwars door de prik heen. Als ik jou was zou ik iig vragen hoe ze die dingen met elkaar afstemmen, ik had dat graag eerder geweten iig.

Het voordeel van de extra hormonen was wel dat ik maar 5 minuten ( :$ ) heb hoeven persen en nauwelijks het idee had dat ik zelf iets hoefde te doen. Zo krachtig waren de persweeen :) De opluchting was uiteraard enorm haha!

Ik vond deze bevalling veel moeilijker dan mijn tweede, die helemaal zonder ingrijpen in een paar uurtjes gepiept was. Maar het had me ook geholpen als ik meer had geweten, en als ik beter had kunnen ontspannen (vrijheid van beweging is iets dat je wel mist als je een ruggenprik hebt...). Is het standaard dat je bij inleiding een ruggenprik krijgt? Ik zou 'm zelf liever niet gehad hebben, achteraf (maar da's makkelijk praten he), heb de plek in mijn rug nog lang gevoeld en na de bevalling kon ik niet plassen door blaasretentie - waar ik nog een week voor in het zh gelegen heb... dat was zonder ruggenprik niet gebeurd, maar gebeurt natuurlijk bij lang niet iedereen :)

Heelveel succes/sterkte, probeer je gedachten te richten op dat je kindje gaat komen!

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Spannend meid! Hopelijk gaat alles goed :). Ik was ook ingeleid bij mijn zoontje, ik vond het een nare ervaring. Maar daar ga ik je verder niet mee lastig vallen :).

11. Beer86

Beer86 Actief lid

26 nov 2014
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel succes meid!!

12. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Heel veel succes!!!

13. oxbow

oxbow Niet meer actief

heel veel succes

14. Nail87

Nail87 Lid

11 mei 2014
    82
    0
    0
    nagelstyliste
    Dank jullie wel dames!

Wat een ervaring oefff.

KwArt over 8 infuus en vliezen breken had al 3 cm. 11 uur toucheren nog steeds 3cm. Weeen om de 4 minute. Wee opwekkers omhoog, om de 1,5 minuut een wee die 40 seconden duurde! Om 2 uur kijken; 3cm. Wat een hel! Ik vroeg om een ruggeprik, ze was er eigelijk geen fan van bla die bla. Ik zeg sorry maar dit hou ik niet meer uit. Hup naar beneden, ruggeprik. Kwart voor 3 was ik op de kamer terug, 3 uur hield ik het niet meer; ik zeg ik moet persen, nee dat kan niet. Oke puf puf puf, 5 voor half 4 zeg ik tegen haar; ik ben stiekem aan t pwrsen vang jij m op? En ja hoor zoon loef kwam er met alle geweld uitgevlogen! 6 uur waren we al thuis, om 11 uur vanavond weer opgenomen op de kinderafdeling omdat onze knapperd heelisselijk is en zijn temp niet boven de 35 uit komt ligt hij nu in de couveusse. Bedankt voor jullie berichtjes!

15. 2015mama

2015mama Actief lid

13 aug 2014
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aaahh wat naar!!!
    Beterschap zowel voor jou als de kleinee!!

16. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Hopelijk gaat het snel beter met hem!

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Proficiat met de geboorte van jullie zoon! Hopelijk voelt hij zich snel beter en mag hij weer mee naar huis!

18. 2015mama

2015mama Actief lid

13 aug 2014
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oohja tuurlijk, gefeliciteerd!! (helemaal vergeten):D

19. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Aller eerst gefeliciteerd met jullie zoon! Al met al toch beat vlot gegaan.. ondanksalle probleempjes.
    Jammer dat jullie manneke maar niet op temperatuur komt. Rust goed uit en hoop day hij snel opknapt.

Welke naam hebben jullie hem gegeven ?
    Geniet van je kraam tijd!

20. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Gefeliciteerd met jullie zoon! Hopelijk gaat het snel beter met hem en mag hij lekker mee naar huis.

Deel Deze Pagina