Met goede moed een flesje van 140 ml gekolfd Maar hij dronk het flesje maar half leeg. Ik ga de rest toch niet weggooien...!? Mag hij het over drie uur nog hebben?
mag wel als je het niet hebt opgewarmt in de magnetron oid als jij je melk afkolft mag het buiten de koelkast 5 uur blijven staan, heb je het opgewarmd mag het maar een uur blijven staan en daarna moet je het helaas weggooien.
Maar heeft je kindje er inmiddels van gedronken dan kan je het niet langer dan een uur bewaren i.v.m. vorming van bacteriën.
Helaas geldt dit niet als er al van gedronken is, dan gaan de bacterien vanwege het speeksel te snel hun gang. Bewaren kan dan maximaal een uur. Voor de volgende keer kun je beter kleinere porties geven, dan hoef je minder weg te gooien. Weggooien is zooo ontzettend balen. Overigens kun het je het buiten de koelkast 5-10u bewaren.
5 tot 10 uur :-| ik dacht altijd 3 uur max Dus opzich hoef ik op werk niet naar het andere gebouw te lopen om mijn gekolfde flesjes op te bergen? Dat had ik eerder moeten weten , heb al een keer twee flesjes weggegooid omdat ik geen koelkast bij de hand had, wel moest kolven (die waren max 4 uurtjes oud) had ik dus best kunnen bewaren.. hmmmmmm goed om te weten na 8,5 maand (En ik maar denken dat ik nu toch wel zo ongeveer alles moest weten mbt bv dus niet :-D)
Maar na die 5 tot 10 uur buiten de koelkast bewaren mag je het naar mijn weten niet weer in de koeling zetten en dan weer tot 5 dagen bewaren. Na die 5 tot 10 uur moet je kleine het wel opgedronken hebben of anders moet je het toch weggooien. (of dat heb ik dan weer verkeerd begrepen )
Bedankt voor de raad! Ik heb het zo uit de borst gelijk uit het flesje gegeven. Inderdaad waarschijnlijk met het mondje in contact geweest Gelukkig na dit berichtje dronk hij na een kwartier de rest wel leeg. Inderdaad volgende keer kleinere porties geven i.v.m. bederven, maar ook met darmkrampjes . Volgens mij was het veel te veel, Hij blijft maar doordrinken aan de fles, want 's avonds een enorme krijspartij van de buikpijn... Ach arme.
Volgende keer dan proberen of ie met minder ook tevreden is denk ik. Verder krijgen de kindjes aan de borst van de borst signalen dat het bijna klaar is zegmaar door de stroming van de melk. Bij een flesje krijgen ze dat niet, daardoor kan het zijn dat hij eigenlijk te veel drinkt idd. Ik zou dus gewoon kleinere flesjes aanbieden, heeft ie die leeg en is ie tevreden, dan is het prima. Heeft ie nog trek, geef je nog een klein beetje. Is ie dan tevreden, prima. Heeft ie nog trek, geef je nog een klein beetje. Snap je?
Idd super dat dat allemaal zo geregeld word! Verder, kan gebeuren meid, niks ergs aan. Tenminste even vervelend voor de kleine en voor jullie, maar verder geen gevolgen !
hier nog zo een die maar door blijft lurken tot de fles leeg is.. vandaag wel 200 ml! heb hem nog nooit zo zien tanken! Hij lag ook een beetje te kronkelen in zijn bedje.....wel zielig.....volgende keer idd maar ff wat minder....