Ik weet het, het zoveelste autostoel topic. Maar hopelijk kunnen jullie helpen. Bij de overgang van een groep 0 naar groep 1 stoel dacht ik altijd dat je vooral naar het gewicht moest kijken. M is net wel net geen 9 kilo, dus zou wat dat betreft nog makkelijk in de groep 0 passen. Nu is ze echter erg de lengte in gegaan en zit nog maar max 2 cm met haar hoofd onder de rand van de autostoel. Blijkbaar toch een reden om over te stappen. Maar welke stoel neem je met zo’n smalle dame? Toen Q die leeftijd had viel Römer smal, nu blijkbaar niet meer. De Tobi vonden we er prima uit zien, maar ik twijfel toch. Heeft iemand ervaring met de besafe stoelen (deze hebben we ook in de groep 0 stoel en hier zit ze prima in)? Deze zijn wel een stuk duurder, maar zien er op de afbeelding smaller en comfertabeler uit. Bij de prenatal hebben ze deze niet en we moeten best een stukje rijden om te kunnen ‘passen’, vandaar dat ik het eerst hier vraag. Of heeft er iemand andere opties voor een smal kindje met een klein / smal hoofd?
Ik zou sowieso voor een achterwaartse stoel gaan. Geen ervaring met hele smalle kindjes maar als je naar een babyzaak gaat waar ze heel veel soorten hebben dan kan je alles uitproberen en evt alsnog online bestellen als het ergens goedkoper is.
Ik zou inderdaad gaan 'passen' in de winkel. Wij hebben altijd een Tobi gehad, daarin zat zowel de oudste (toen vrij stevig) als de jongste (juist slank) prima, maar dat is ook al weer heel wat jaren geleden.
mijn dochter is ook erg smal, wij zijn voor een maxi cosi pearl gegaan. Echt een hele fijne stoel, maar dan moet je wel een familyfix hebben anders kan je de stoel niet in je auto plaatsen.
Wat je sowieso thuis kunt doen is je verdiepen in welke stoelen er zijn en hoe veilig deze zijn. Consumentenbond, maar ook anwb doen regelmatig tests waar ze dit weergeven. Daarna, als je een paar stoelen op het oog hebt kan je eens gaan passen in een winkel waar ze de stoelen ook hebben staan. Want de veiligste stoel kan bij slecht passen heel onveilig zijn.
Als we die besafe stoel zouden kopen moet daar ook weer een ander isofix ding bij, dus dat zou sowieso moeten . Dus naar de pearl kunnen we ook gaan kijken, dank je! De stoel waar we aan zitten te denken kan ook achterwaarts. Dus dat is idd ook een voordeel.
Wij hebben er eentje gehaald in belgie bij de carrefour in turnhout, die is behoorlijk smal en wij hebben een behoorlijke ukkepuk. Dit is een doorgroei stoel (1-2-3) maar bevalt prima. Man heeft de auto mee dus kan even niet spieken welk merk. Iets met bebe ofzo maar dat zijn er nogal veel . Stoeltjes komen er in allerlei types, dit is inderdaad wat gevoeliger dan een cosi en lang niet alles is veilig. De tip om ff bij consumentenbond te gaan kijken zou ik inderdaad ter harte nemen. Zit nogal veel bagger tussen, net zoiets als traphekjes.
Ik had een groep 1 stoel van Besafe voor onze dochter, zij is ook best tenger en ze zat daar goed in. Het was wel een ouder model dat nog met alleen de gordel kon worden vastgemaakt, dus hoe nieuwere modellen vallen durf ik niet te zeggen. Ze zit nu trouwens in een kiddy guardian, daar ben ik ook heel tevreden over, maar dat is een 1/2/3 stoel dus dat zal niet direct zijn wat je zoekt denk ik.
Hier erg smalle kinderen en erg tevreden over tobi. Ben wezen passen id winkel. Maar is niet achterwaarts.
Wij hebben een romer. Welk type wet ik niet. Jongste is anderhalf, 77 cm en 9 kilo. Hij past er echt goed in!! Het is een achterwaartse stoel 0 tot 4. Dus voorlopig bij hij hier ook in. Babygedeelte is er nu wel uit.
Hier ook een smal meisje die prima in de maxi cosi Tobi paste toen ze net over ging. Ze was ruim anderhalf jaar met 8,5kg ongeveer toen ze over ging