Ben natuurlijk ontzettend trots op mijn kleine meisje die dysmatuur geboren is 2195 gram en na 2,5 week al 2880 gram weegt!!! We zijn na 2 dagen al ontslagen uit het ziekenhuis!!!! Ik ben ook vanwege de dysmaturiteit met 38 weken ingeleid. Maar nu....... Ze was 2,5 week oud toen we het eerste bewuste lachje kregen!!!!! En sinds ze 3 weken oud is lacht ze na iedere voeding van oor tot oor!!!! Ik kan mijn geluk niet op!!! Toch vraag ik me af of ze niet wat vroeg is met lachen? Zeker als je ziet dat ze eigenlijk 2 weken 'te vroeg' is geboren en daarbij ook nog eens flink dysmatuur is. Mijn oudste lachtte met 4 weken, mijn middelste lachtte met 3,5 week. Liefs
te vroeg voor lachen? lekker laten lachen want hoe zou je dat tegen willen gaan dan? als ze probeerde te zitten enz is iets anders dat kun je wel tegenhouden. maar lekker laten lachen hoor..goed teken toch? zit ze iig lekker in dr vel
Om weg te smelten he! Een niet te vroeg geboren baby kan meteen al glimlachen, ik kan me dat van de kraamweek nog herinneren. Maar ook al lijkt het bewust, dat is het niet. Het zijn spierbewegingen waar ze nog geen controle over heeft. Het betekent wel dat ze zich fijn voelt.
Maar dit zijn echt bewuste lachjes! Als ik een liedje voor haar zing of veel tegen dr aan het kletsen ben heeft ze dr ogen wagenwijd open en dan krijg een glimlach van oor tot oor. Of als haar zussen haar overladen met kusjes ook! In de slaap heeft ze wel van die stuiptrekjes maar na drie kinderen weet ik het verschil wel tussen stuiptrekjes en echte lachjes! Het is echt om weg te smelten ja!!!
Haha je denkt toch zeker niet dat ik het tegen wil houden!!!!! Ik stimuleer haar juist om meer te lachen en vind het doodzonde als het bedtijd is en ze lacht steeds terwijl ze heerlijk helder wakker is. Het is ook zo'n ontzettend makkelijk en lief kind, na een huilbaby is dit echt genieten geblazen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hier een baby die met 3 weken al bewust lachtte, maar zij was wel 1 week te laat geboren. Ach, geniet er maar lekker van, het is heerlijk om te zien he?