hulp nodig...

Discussie in 'De lounge' gestart door Mazz, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
    Ik hoop dat iemand me kan helpen

Mijn vriend heeft al een paar jaar dezelfde baan maar het bevalt hem eigenlijk niet echt.

In april is zijn contract afgelopen en wil hij graag iets anders gaan doen.
    Het probleem is hij heeft geen diploma's.

Hij weet niet zo goed wat hij wil doen en of hij misschien nog wel een opleiding/cursus wil volgen, en of dat dan wel mogelijk is ivm met de hele financiële situatie dan.

Waar kan hij terecht? Wie kan hem praktisch advies geven over wat de mogelijkheden zijn in zijn specifieke situatie?! Misschien een bepaalde instantie?

Weten jullie dat?!?!?! Alvast bedankt ;)

2. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    google eens op baan+opleiding wie weet wat je vind. ik weet dat er een site is daarvoor maar weet niet hoe dat heet.

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

www.studiebaan.nl maar pas wel goed op, hij moet zelf een werkgever zoeken die bereid is zijn studie te betalen, daarom ben ik toen afgehaakt.

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

je hebt coaches of loopbaanadviseurs die je kunnen helpen te bepalen wat het beste bij je past. maar dat is niet goedkoop...

5. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    die bedoelde ik!

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik weet natuurlijk niet hoe jullie er financieel voor staan. maar kan hij niet nog een tijdje bij deze baas blijven werken en er een opleiding naast gaan doen?

7. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ja, of binnen zijn netwerk kijken. Mijn vriend heeft ook geen opleiding, maar is door contacten uiteindelijk verder gekomen en een andere richting in geslagen. Misschien wil iemand hem een kans geven iets anders te doen?

Ik denk trouwens wel dat het heel moeilijk is om te switchen van baan en van carriere en ook nog zekerheid te willen.

8. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
    Nou het zou mooi zijn als hij misschien 1 dag in de week of 's avonds er wat kan bij leren.
    Want er moet toch nog steeds geld verdiend worden.
    Die zekerheid hebben we gewoon nodig.

9. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Welke richting wil hij op. In de sales kun je nl wel aan de slag zonder diploma's. Bv als junior account manager. Maar dat moet je maar net liggen.

Mijn man heeft ook geen diploma's (ja wat certificaten, dit omdat hij betaald voetbal speelt) Maar die heeft nu een goede baan bij de Pers als accountmanager. Natuurlijk is hij niet gestart met het salaris wat hij nu heeft maar heeft hij ook eerst ervaring op moeten doen.

10. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
    Is daar niet ook een VMBO diploma voor nodig?

11. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    nee hoor, je moet je gewoon kunnen bewijzen in de verkoop. Mijn man heeft alleen maar een automonteurs certificaat.

12. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
    Ik zal het hem eens voorstellen, wie weet vind hij het wat, in iedergeval bedankt

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    jullie durven wel in deze onzekere tijden zulke rigoreuze stappen te ondernemen. mijn vriend heeft het op zijn werk ook niet naar zijn zin, maar wij hebben ervoor gekozen om het aangeboden jaarcontrakt met beide handen aan te nemen. het regend bij hun sowieso ontslagen en overal om ons heen ook. we hebben afgesproken dat we wachten tot dit hopelijk weer allemaal ten goede keert voordat hij een andere weg in zal gaan slaan.

14. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    In de offshore gaan werken...

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn vriend ook, hij wil ook iets anders maar werkt bij een stabiel bedrijf met een vast contract en super secundaire arbeidsvoorwaarden. nu met een koophuis en een kindje op komst moet hij wachten van mij (en hij is het ermee eens!) met het zoeken naar een andere baan.

16. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    mijn man zat in de verkoop en wilde ook iets anders (heeft ook geen diploma's).
    hij is weer naar school gegaan in september, in het begin wel gedoe gehad met het ibgroep (duurde lang met betalen) maar nu gaat het goed. het is zeker geen vetpot maar we komen ermee de maand door.

17. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik zie tussen de vacatures in de krant weleens staan dat ze leerlingen zoeken.
    Dus werken en leren.
    Zie het regelmatig voorbij komen bij allerlei soorten banen.

18. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
    Nou ik wilde niet in details treden maar het gaat dus helemaal niet goed daar, hij is ook niet de enige die daar werkt die er mee zit.

Hij is al aan het zoeken terwijl hij nog werk heeft dus ik zie de risico er niet zo van in....

Ik vind het erg belangrijk dat hij tevreden is met zijn werk want dat beïnvloed zijn humeur.

Hij kan altijd nog daar blijven maar we doen ons best iets passend te vinden wat hij leuk vind voor zijn contract afloopt.

19. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Tja, ik heb ook een 'risico' genomen... Werk nu nog in hypothekenland (waar het natuurlijk niet heel lekker gaat momenteel), en ben dus via monsterboard benaderd voor een baan in een andere branche, ondanks dat ik alleen maar mijn middelbare school-diploma heb.
    Uiteindelijk ben ik (zwanger en wel! en ja, daar ben ik eerlijk over geweest) aangenomen, en ga ik 1 april beginnen met een baan als Office Manager. In eerste instantie weer een jaarcontract (heb ik nu ook), en daarna als alles naar wens loopt een vast contract.
    He hoeft dus zeker geen probleem te zijn nu een baan te vinden, maar je moet een beetje geluk hebben, en mensen kunnen overtuigen van je kunnen en je wil om hard te werken...

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

zoalng je geen oude schoen weggooit voordat je een nieuwe hebt, zie ik niet in wat nou zo risicovol is. Als een bedrijf gedwongen ontslagen gaat toepasen kan je er toch niets aan doen, dus om daarom maar een contract aan te pakken terwijl het niet is wat hij wil en hij het niet naar zijn zin heeft vind ik niet nodig.

je werkt in mijn ogen om te leven , je leeft niet om te werken toch?
    Als het niet leuk is en je wilt wat anders zeker kijken wat de mogenlijkheden zijn.

Inderdaad baan + opleiding zoeken.
    werk.nl, monsternoard, evt. uitzend bureau als hij echt geen flauw idee heeft wat ie wil, kan hij misschien ook iets proberen.

Als je maar wil is er echt wel werk, ja het kan zijn dat het iets minder betaald en dat iets tijdelijks niet zo leuk is.. maar nu vind hij het ook niet leuk.

MVS: goed voor jou zeg.. succes met je nieuwe baan!

Deel Deze Pagina