hoe lang zelf spelen (5/6 maanden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jikke27, 3 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jikke27

Jikke27 Niet meer actief

Hallo!
    Ik ben een beetje onzeker over mijn zoontje die heel de tijd vermaakt wil worden. Het is echt een schatje, maar zodra je hem in de box kegt, is hij het na één minuut al beu, Heb ook geprobeerd om in zicht te blijven, maar dit helpt niet. het liefst wil hij heel de tijd gedragen worden en zo een beetje rondkijken en alles pakken wat langs komt. Tuurlijk wel gezellig en goed om samen te spelen, maar ik zou het ook fijn (en goed) vinden als hij ook zelf leert spelen... Hoe lang kunnen jullie kinderen alleen spelen en hoe kan ik dit misschien leren? Alle tips zijn welkom! Bedankt.

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hier eentje die zich ongeveer een kwartiertje vermaakt in de box, ze houdt wel van afwisseling dus dan weer even lopen op de arm en dan even in de wipstoel en dan even in de box. ze speelt best goed alleen voor haar leeftijd maar als ze jengelt dan is dat hier een teken van vermoeidheid en gaat ze lekker slapen (of boven verder jengelen, hihi :) ) hoe lang houdt je kindje het gemiddeld vol? want het verschilt hier ook wel per dag hoor. of is het altijd huilen geblazen in de box? heb je al eens geprobeerd een kleedje op de grond te leggen met wat speeltjes? was hier een succes, kon ze de kamer vanuit een hele andere hoek bestuderen ;)

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Toen mijn zoontje een maand of 5 was speelde hij ongeveer 15 helemaal zelf. Dat is al best lang he voor die kleintjes. Ze kunnen zich maar heel kort ergens op consenteren. Na een 15 min was hij het zat en dan pakte ik hem op en speelde we samen. Daarna kon hij zich weer prima 15 min vermaken.
    Hoe ouder ze worden hoe meer ze zich gaan vermaken (over het algemeen dan). Mijn zoontje is nu bijna 13 mnd en hoeft niet meer vermaakt te worden.
    Maar je wilt natuurlijk tips. Denk je dat hij uitdagend speelgoed heeft in zijn box? Heb je al een keer op een kleed op de vloer gelegd onder een babygym? En steeds op een ander plek in de kamer (voor de afwisseling). En verder kun je zijn gemekker best eventjes negeren. Er bestaat een grote kans dat hij vergeet te mekkeren en wel zich bezig gaat houden.
    Maar nogmaals langer dan 15 min zelf spelen op die leeftijd is uniek hoor.

4. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier een kleintje die zich wel soms bijna een uur vermaakt.
    Niet altijd hoor, meestal inderdaad zo'n 20 minuutjes, maar met uitschieters tot een uur. Wat hem zoet houdt... Tsja eigenlijk vooral nieuwe omgevingen en speeltjes. Zo ligt hij afwisselend op een kleed in de kamer, buiten in het gras, boven op het grote bed of gewoon in de box. Ook verander ik de box elke week helemaal met nieuwe speeltjes en alles op een andere plek.
    Maar ja, ook zittend in de kinderwagen op een terrasje ofzo kan hij best een uur lekker om zich heen kijken. Aandacht vindt hij ook geweldig, hij kan ook juist heel lang tegen je aanhangen. Wij hebben denk ik gewoon een heel rustig kindje.
    Dus ik denk ook dat het per kindje erg verschilt.
    Tips heb ik dus niet echt, alleen wel wat de mensen hierboven ook schrijven. Misschien een babygym of iets dergelijks waar je steeds nieuwe dingen aan vast kan maken enzo? Dat vindt Jayro ook altijd erg interessant.

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.214
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Die van mij kan zich ook wel aardig goed alleen vermaken. Ik denk dat hij het wel een half uur redt alleen spelen. Meestal laat ik het alleen niet zolang gebeuren. Dat vind ik dan weer zielig terwijl dat misschien ook weer onzin is.

Ik denk toch dat je er doorheen moet, dus hem toch af en toe even alleen neerleggen (ook al huilt hij) dan even troosten en zo steeds iets langer opbouwen.

6. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Dat laten liggen en huilen zou ik zelf niet doen, dan wordt het meer een strafplek. Ik liet haar soms ook even jengelen maar echt huilen niet. Hier speelde ze toen ook nog niet lang alleen, maar zij was ook heel ziek, dus ik ben niet echt goed vergelijkingsmateriaal. Als ze zich niet goed voelen willen ze toch maar 1 ding: bij mama/papa. Ze vond het wel heel leuk om toen in een hoekje van de bank te zitten (beetje steun) en dan wat aanrommelen met ons ernaast.

7. roos80

roos80 Actief lid

22 jul 2007
    147
    0
    0
    Die van mij is helaas ook zo.

De gouden tip: Loopstoeltje! Kind gelukkig en mama ook!!!!

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

met 5/6 maand al :$???

9. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze meid kan ongeveer een uurtje zichzelf vermaken, zolang ze maar een speeltje heeft (elke dag een ander speeltje). De box wordt bijna niet gebruikt, omdat ze wel rechtop moet zitten (anders is ze na 5 minuten uitgespeeld). Dus ze zit bijna altijd in de wipper.

10. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Loopstoeltje is niet goed vlgs t CB en fysio; zijn ze met 5 / 6 mnd echt nog te klein voor. Ze schijnen dan bewegingen ed te maken waar ze eigenlijk nog niet aan toe zijn.

Ik legde Iris op die leeftijd ook op afwisselende plekken neer. Ms kan je een minuutje met hem samen spelen, dan een minuutje alleen, dan weer even samen. Hem op weg helpen als het ware; grote kans dat hij steeds meer zelf gaat spelen.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik denk dat het per kind verschillend is om in een loopstoel te kunnen. fynn begind zich nu op te trekken in de box en in bed. hier hebben we dus in overleg met de kinderarts een loopstoel aangeschaft de kinderarts zie ook dat het makelijk kon maar dat je ze er niet telang in moet zetten. maar dit is off topic

fynn vermaakt zich nu ongveer 30 minuten in de box daarna gaat hij met mama spelen en daarna op een kleed op de vloer

12. Jikke27

Jikke27 Niet meer actief

Dank je wel voor jullie reacties! Ik probeer al wel variatie aan te boeden (box, speelkleed, bed, groot deken etc. en te varieren met speelgoed) misschien goed idee om steeds even alleen te spelen, samen etc..

Deel Deze Pagina