De kleine slaapt zo weinig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jubbos, 4 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Julian slaapt overdag bijna niet vandaag 1 uurtje!!! Dat is toch veel te weinig. hij is volgens mij wel moe hij is iets wat jengelig wat kan ik doen om hem meer te laten slapen?
    Liefs

2. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    De ene baby slaapt meer als de ander, het is echt heel verschillend. Slaapt hij 's nachts misschien de hele nacht door?

3. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ja van 22.00 tot 08.30 met een fles rond half zeven

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Als hij jengelig is en moe oogt dan heeft hij te weinig slaap. Idd elk kindje heeft een andere slaap behoefte, maar 1 uur overdag vind ik iets te weinig, ook omdat hij zelf aangeeft dat het niet genoeg is. En het heeft verder ook niets te maken dat hij de hele nacht door slaapt, veel kindjes doen dan op die leeftijd en slapen ook voldoende overdag.

Wat doe jij nu precies om hem in slaap te krijgen? Leg je hem in zijn eigen bedje of slaapt hij in de woonkamer? Dat kan ook veel schelen. Je kunt ook 5 a 10 min regel toepassen. Dus in bed leggen en als hij huilt elke 5 minuten troosten zonder hem uit zijn bed te halen. Zo wordt zijn bedje zijn veilige haven en leert hij dat mama in de buurt is om te troosten als het nodig is. Daarbij is het wel belangrijk dat je hem niet uit zijn bed haalt. Dit heeft wel een paar dagen tot een paar weken nodig voordat hij goed slaapt.

In ieder geval veel succes!

5. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hij slaapt zoveel mogelijk in zijn ledikant op zijn kamertje maar het is daar nu tegen de 29 graden dus ligt hij een verdieping lager (onze slaapkamer) in zijn wiegje.
    Ik leg hem in bed bij d 1e moeheidssignalen maar na een half uur ligt hij nog steeds wakker, dus er weer uit en als hij weer moe oogt hetzefde.

Hij heeft nu net kwartiertje geslapen enik hoor hem nu alweer brabbelen.
    `s Avonds is het geen probleem

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

anne slaapt ook niet gelijk, en sliep ook nooit gelijk, die lag soms wel een tijdje te brabbelen en viel dan in slaap.
    en op bed liggen brabbelen is ook een rustmoment, gewoon lekker laten liggen

7. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

rené heeft daar ook last van nu. Als hij niet overstuur gaat huilen en hij ligt gewoon wakker in zijn bedje en jengelt af en toe laat ik hem gewoon liggen.

8. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Zolang hij lekker ligt te brabbelen zou ik hem laten liggen hoor. Als hij begint te huilen is het een ander verhaal. Wat denemarkw zegt het is toch een rustmoment.

Niek slaapt momenteel ook niet veel, komt denk ik ook door de warmte maar leg hem gewoon op bed als hij moe is en dan ligt hij ook lekker te brabbelen en op een gegeven moment valt hij wel in slaap.

9. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Heeft/had de mijne ook. Hartstikke alert.

Zit nog steeds het liefst met zijn grote neus bij, maar ik probeer nu bij de allereerste signalen (Eerst gapen, met oogjes wrijven en dan jengelen) de laten inslapen. Overdag slaapt hij overigens bijna altijd bij mij op schoot/in de draagdoek, of in zijn electrische schommelstoel. In de middag leg ik hem soms even boven. Hij heeft wel een steevast slaapritme in de avond. Rond 21.00 wordt hij moe, om 21.30 slaapt ie bijna altijd al en dan alleen nog wakker (njah eigenlijk wordt hij al aangelegd voordat ie echt wakker wordt) voor zijn voedingen.

Hij lijkt er verder niet onder te lijden zelf. Als je kindje gaat jengelen van moeheid, dan is het toch wel belangrijk dat hij gaat slapen. Rode oogjes zijn meestal ook een signaal van erge vermoeidheid.

Overigens helpt het hier niet om hem te laten jengelen of brabbelen in bed. Hij slaapt echt niet in zelf (behalve dus in de avond).

Deel Deze Pagina