Totaal onverwachts ben ik zwanger van een tweede. Hartstikke welkom natuurlijk, maar is dat niet onwijs zwaar, twee ukkies? Wie heeft er ervaring en kan me een hart onder de riem steken?
Mijn meiden schelen 23 maanden, dus iets meer dan jouw kindjes zullen schelen. De zwangerschap was pittig door lichamelijke klachten. Maar de oudste slaapt nog 's middags, dus ik kon mooi mee. En nu ons kleintje er is: Het is druk. Maar echt niet de hele dag door druk. 's ochtends met uit bed komen en 's avonds met naar bed gaan zijn spitsmomenten. Je moet even een ritme te pakken zien te krijgen, maar dan is het ook prima te doen hoor. De jongste krijgt BV en dat is ook goed te combineren (wel wat chantage richting de oudste ...wat lekkers, een leuk tekenfilmpje , een leuk speelgoedje o.i.d.) Ik vind het geweldig. Ze zijn echt dol op elkaar, zo ontzettend leuk om te zien. Ik zou het zo weer doen.
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah Yake! Gefeliciteerd meis! Het is vast zwaar, maar het is wel helemaal geweldig!
Yake, Gefeliciteerd meid! Hier was ik na 9 maanden weer zwanger, en idd best wel schrikken, maar het gaat vast goed komen meid! Voorlopig kan je er nog even lekker aan wennen en dan straks heerlijk gezellige drukte ! Ervaring ermee heb ik nog niet maar zit er aan te komen! En ach ik zie het wel, t komt wel goed zeg ik altijd maar! Liefs, Hanneke!
Ik kom ook gauw even feliciteren hoor! Al is je topic er niet voor bedoeld. Je gaat je vast prima redden met twee en inderdaad, je hebt nog even tijd om te wennen :-D
Geen ervaring mee, maar het lijkt me superleuk (2 kindjes kort op elkaar). Het zal vast pittig zijn in het begin, maar waarschijnlijk zal veel ook vanzelf gaan. Gefeliciteerd!
hoihoi ik heb er ook nog geen ervaring mee maar ik denk zelf dat het heel leuk is mijn meisje is ruim 5 maanden en ben nu 6 weken zwanger * ook onverwachts* maar mij lijkt het heel erg leuk succes en het gaat vast lukken enuhh gefeliciteerd
Dank voor de berichtjes en de felicitaties! Hahaha, Chacha, 'even een ritme pakken'! Hier na 11 maanden is dat nog steeds ver te zoeken, hihihi. Wordt wat met een 2e erbij, zal ik waarschijnlijk toch wel wat strenger moeten worden tegen Camila. Ach God, die stakker! Bolbuikje, jij bent er in ieder geval al twee gewend, dus jij moet inmiddels superervaren zijn, toch? In ieder geval hoef ik geen babykamertje te maken, we gebruiken gewoon die van Camiel, ze heeft er tenslotte nog nooit in geslapen! En ja, ons bed moet nu nog groter worden dan dat het al is. Wordt een drukke boel daar!
Ik denk dat het een voordeel is dat alles nog fris in het geheugen zit. Wat te doen bij krampjes, huilen, pijn, noem maar op!
Yake, Idd klopt ik ben er altijd 2 gewend, maar toch lijkt me dit anders. Malou en Ruben waren beide klein en lagen beide bijna de hele te slapen verder hadden ze en hebben ze nu nog veel hetzelfde ritme met slapen, wakker zijn, spelen, eten/drinken. En de nieuwe baby die gaat toch weer een heel ander ritme hebben, zeker in het begin. Maar ach ook veel slapen hoop ik ! En tja waarschijnlijk toch nooit echt precies in het soort van schema van Malou en Ruben. Misschien bij een maand of 10 dat die kleine een beetje mee kan in het ritme van die andere twee maar das afwachten en kijken hoe het dan weer zit met die andere twee ! Hoe lang ben je zwanger trouwens? Maar t komt vast wel goed meid! En idd babykamer is makkelijk, jullie bed word misschien wat ingewikkelder, camilla en baby er beide bij ! Liefs!
Hey meis, wat leuk zeg! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe het is met 2 ukkies kan ik je niet vertellen
Ik heb wel ervaring van 2 kindjes kort na elkaar (alleen bij mij zit er iets minder tijd tussen) Ik vind het nu echt nog meevallen met de drukte enz. De jongste sliep/slaap nog veel dus dan heb ik nog veel tijd voor mijn oudste. Het drukste moment van de dag is tijdens het avondeten, zelf eten en kinderen eten,omkleden,oudste badderen en naar bed brengen.(luna gaat in de ochtend in bad) Maar ik had snel had ritme te pakken, dat gaat denk ik ook vanzelf als je straks in de situatie zit. Gefeliciteerd en geniet ervan!
gefeliciteerd meid mijn kids schelen 22 maand het is soms idd druk maar wel gezellig en erg leuk hoe ze met elkaar omgaan je moet idd je ritme even vinden maar dat gebeurt erg snel hoor je bent er zo aan gewent idd sochtend en savonds zijn spitsuren hier
Gefeliciteerd! Ik heb nu net ervaring mee met 2 kindjes kort op elkaar. Onze kinderen schelen op 4 dagen na precies één jaar. Het pittigst vond ik de laatste zwangerschapsweken (o.a. door bekkenklachten) en momenteel heb ik nog niet echt een ritme, dus het is hier ook aanpoten. Ze kunnen nog niet echt met elkaar spelen, maar ik kijk er wel naar uit. Nu is de oudste al lekker bezig, ze wil de speen in zijn mondje doen wanneer hij huilt, graag kusjes geven en aaien en heel af en toe verschijnt er een glimlachje op het gezichtje van onze baby en kijkt ie richting zijn zus. Heel leuk om te zien! Nou, het komt vast wel goed. Ik denk zo: er zijn velen ons voor gegaan en het is gelukt!