Voeden in het openbaar: hoe en waar?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nescio, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dag dames,

Het leek me leuk om al onze ervaringen met 'openbare voedingen' te delen.

Ik voed mijn dochter overal, op een terras, in het park, op consult bij de kinderarts, in een kamer vol visite (tegenwoordig ga ik wel een beetje apart zitten omdat ze snel is afgeleid), in restaurants... en ik heb er nooit een raar gevoel bij gehad. In het begin had ik daar wel stress over, maar toen ze op een gegeven moment echt goed dronk kon het me niets meer schelen. Ik voed discreet en heb nooit gezien of gehoord dat mensen er aanstoot aan zouden nemen of zelfs maar zouden kijken.

Vraag me wel af hoe het gaat als ze straks groter is. Zo kende ik een langvoedster die overal aan de behoefte van haar toen 3-jarige zoontje voldeed, ook in de supermarkt als hij in het winkelkarretje zat...

2. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik voed echt overal, maar wel discreet. En verder kolf ik op mijn werk ook gewoon waar andere bij zijn (op mijn werk geen aparte kamer en (vrouwelijke) collega's zitten dan aan de thee aan dezelfde tafel en hebben duidelijk gezegd dat ze het niet erg vinden).

Ik moet wel zeggen dat ik een kind van drie die overal waar hij wil de borst krijg toch een beetje raar vind, ook omdat hij toch echt wel de leeftijd heeft om eventjes te wachten en zijn bloedsuikerspiegel niet meer zo aan schommelingen onderhevig zijn. Mijn dochter moet soms ook wachten op haar boterhammetje omdat we onderweg zijn of zoiets. Doet me een beetje denken aan de serie Game of thrones waar een kind van, denk ik 9 ouzo, de hele tijd nog zeurt om de tiet... :$(kent iemand die scène??)

3. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Ik voed ook overal en nergens. De eerste keer voelde ik me wat ongemakkelijk maar nu maakt het me echt niet meer uit. Ik flap niet ineens mn tiet eruit ofzo, probeer het altijd wel enigszins bedekt te houden en met die mooie bh's van mammae zie je helemaal niets! Zelfs vorige week op het sinterklaasfeest op mn man zn werk zitten voeden. Ik had me voorgenomen om als ze kwam maar even in zijn kantoor te gaan zitten, maar uiteraard kwam ze net toen die beste man binnen kwam... dus ik ben gewoon blijven zitten en niemand heeft het gezien :) enige reacties waren "ahh kijk nou, ze slaapt!' :)

Ik ben wel van plan om lang te voeden, maar niet in het openbaar... Als ze een jaar is, is het ook gewoon niet meer zo nodig, waarschijnlijk zitten we dan op een ochtend en avondvoeding en mocht ze tussendoor dan nog melk krijgen kan ze dat afgekolft in een bekertje krijgen als we ergens anders zijn dan thuis.

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij liepen vanochtend in de regen toen zOonlief honger kreeg en toen heb ik mijn draagdoek laten zakken en hem aangelegd terwijl we verder liepen. Heerlijk om niet moeilijk te hoeven doen om een plekje te vinden om te zitten want alles was natuurlijk zeiknat!

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

BellaBella, ik ken die scene niet, maar 9 jaar lijkt me wel erggg lang :D

Noeska, dat is ook mijn idee, op een gegeven moment zouden we op 2 voedingen per dag zitten stel ik me zo voor, en dat wordt dan echt een speciaal moment.

ratatosk, geweldig!. Ik ben helaas niet zo handig met draagdoek opzij doen en aanleggen, omdat ik ook gewoon geen handige kleren draag (heb weinig blousjes en 'voedingsshirts' en draag meestal dingen die gewoon opgestroopt moeten worden, heel charmant;))

6. reinespa

reinespa Actief lid

5 sep 2012
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou wel meer in openbaar willen voeden maar zit een beetje met kleding. Ik vind die voedingdshirts niet heel leuk, allemaal egaal van kleur en weinig modiueus. Maar met 'normale' kleding zit ik meteen in mijn blote buik omdat heel mijn trui of tshirt dan omhoog gaat. Hoe doen jullie dat?
    Thuis, bij mijn ouders, op vakantie op t strand of bij bekenden doe ik t wel gewoon en plein public. Maar in t openbaar kolven gaat me echt te ver met die trechters en flessen bungelend aan mijn boobs. Wat voor kolf heb jij dan BellaBella?

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Precies hetzelfde 'probleem'. Ik zorg dat ik altijd een topje aan heb onder mijn kleding dat ik van de bovenkant naar beneden kan schuiven. Dan zit ik nooit in mijn blote buik.

8. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    ik heb veel shirtjes met koopjes onder andere bij de h&m verkopen ze fijne. en ik draag altijd een hemd onder mn shirt dus als ik iets aan heb dat omhoog moet zit ik iig niet in mn blote buik

9. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    @reinespa: ik heb een gewone electrische kolf van ameda. Maar kolf mijn borsten een voor een. Maar het is idd open en bloot, maar ach, ik ben gewoon te moe om me daar druk over te maken en ik ken de meiden op mijn werk goed en ze zijn erg lief... Als het bitches waren geweest had ik het zeker niet gedaan hoor!

10. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik voedde eerder wel gewoon overal en nergens. Nu niet meer, mijn zoontje is daarvoor veel te snel afgeleid, hij hoort en ziet alles. Wel geef ik hem snel een paar slokjes, zolang hij nog echt honger en/ of dorst heeft is hij minder afgeleid, dan voed ik thuis of ergens op een rustig plekje verder. Hij krijgt ook nog maar 2 bv voedingen per dag s morgens en s avonds dus meestal is in het openbaar voeden niet nodig.

Ik heb een paar shirtjes met knoopjes maar meestal heb ik een topje onder mijn kleding aan die ik naar beneden kan trekken. Vind ik fijner want als meneer weer los laat tijdens het drinken heb ik alles nat, als alleen het topje nat is loop ik niet met een opvallende vlek in mijn kleding ;)

11. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Hier hetzelfde! Helaas... Alleen als meneertje echt veel honger heeft, wil het nog wel eens lukken om hem in een restaurant oid te voeden... Maar meestal moet het in een donkere slaapkamer ;)

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik voed overal. Hier ook altijd een hemdje onder m'n kleding.
    M'n oudste heb ik tot ongeveer 13 maanden in het openbaar gevoed. Daarna dronk ze overdag niet meer en was het ook niet nodig.
    Ik heb het rond het jaar wel een beetje gestuurd naar wat vaste voedingsmomenten. De middagvoeding verviel vanzelf toen ik stopte met kolven onder werktijd en ik werk meestal 8 dagen achter elkaar. Daarna vroeg ze er zelf niet meer om en kwam het in het openbaar ook niet meer voor.

13. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit soort berichten was ik naar opzoek! (Heb er hier http://www.zwangerschapspagina.nl/borstvoeding/404704-bostvoeding-geven-kind-draagdoek.html een vraag over gesteld)
    Ik heb in het buitenland wel gezien dat babies gevoed werden in de draagdoek maar kan er hier weinig over vinden. Ben benieuwd hoe zoiets gaat. (zit de doek nog wel goed genoeg dan enzo...)

14. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Mijn zoontje is nu ruim 13 maanden en die voed ik overal wanneer hij zin heeft. Als we onderweg zijn even snel op parkeerplaats, als we aan het winkelen zijn even op een bankje. Meestal heeft hij gewoon even 'snelle dorst' dus duurt het geen kwartier. Dan zijn we echt snel klaar, dus is het geen probleem. Ik heb zoonlief ook regelmatig in draagdoek, maar daarin voeden vind ik beetje lastig,ik heb grote zware borsten, dus dat werkt voor mij niet zo. Of misschien heeft iemand de gouden tip?

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In principe anytime, any place, anywhere.
    Maar je gaat je kind steeds beter kennen, en op een gegeven moment weet je heus wel of een verzoek 'moet echt NU!' is of een 'kan best even wachten'.

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik voed ook gewoon in het openbaar. In de stad ga ik wel altijd bij een café of testaurant binnen omdat ik graag erbij wil zitten.
    Staand voeden lukt mij namelijk (nog) niet. Voeden in een draagdoek ook (nog) niet.
    Laatst zelfs tijdens een kerkdienst gevoed. Dat voelde wel even vreemd maar ook hier dacht iedereen dat ze sliep. Ik heb altijd een borstvoedings hemdje + bvbh aan met een vestje of blouse of een wijdere trui dus je ziet ook bijna niets

17. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Dit! Shirt omhoog en topje naar beneden.
    Ik voed ook overal. Als mijn zoontje honger heeft krijgt hij melk. Het is soms wel wat onhandig omdat ik met tepelhoedje voed. Ik kan het niet super discreet doen, want ik moet eerst het hoedje opzetten en hem dan pas pakken en aanleggen.
    Ik heb alleen nog maar positieve reacties gehad, een paar verbaasde blikken, maar nog nooit negatieve reacties.

18. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Same here Tara ;)
    Positieve reacties vindt t leuk dat kinderen zo nieuwsgierig zijn en daardoor uit kan leggen dat bv heeeel natuurlijk is.
    Tepelhoedje kon ik hier rond 3-4 mndn afbouwen, hoop dat dat jullie ook lukt ;)

19. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier ook overal en nergens. Heb ook zware borsten met lage tepels, dus moet altijd wel een flink stuk borst tevoorschijn toveren. Meestal trek ik een shirt aan dat naar beneden kan, borst eruit en hand bovenop mijn borst als er veel mensen zijn of een doekje. Over de kleine moet ik niets leggen, want dat pikt hij niet.

Verder zal het me een zorg zijn wie het ziet, waar e.d. :)

20. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Zal niet gaan lukken denk ik, heb namelijk echt heel erg ingetrokken tepels. Zoonlief heeft dan echt niks om op te zuigen:) Ga het ook niet meer proberen zonder, het gaat super goed met hoedje!

Deel Deze Pagina