krentenbaard

Discussie in 'De lounge' gestart door mamav2boefies, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Bij mijn zoontje op school zit een jongetje dat krentenbaard heeft
    Het jongetje is een aantal dagen ziek geweest en is nu weer op school
    Vandaag waren zijn lippen in gesmeerd met een zalf
    Mijn zoontje en hij zijn op dit moment 'maatjes' van elkaar
    Dwz dat ze veel dingen samen in de klas moeten doen

Ik weet dat krentenbaard besmettelijk is
    Wat zouden jullie doen?
    Hem gewoon met zijn maatje laten spelen of toch een beetje afstand tussen de twee houden?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik denk niet dat die mannetjes begrijpen waarom ze afstand van elkaar moeten houden. Hoe oud zijn ze?
    Zou de HA dat manneke niet thuishouden tot de besmetting weg is?

Het is wel extreem besmettelijk.
    Zoontje hier heeft het net gehad terwijl hij helemaal geen omgang heeft met andere kindjes. Het kan goed zijn dat hij besmet is geraakt door een kar van de AH waar alle kleintjes in zitten.
    Het zag niet uit, hij had maar 1 wondje maar het leek wel een zombie-wond haha maar het is niet gevaarlijk

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Uit elkaar halen vind ik zo sneu klinken.

wel kan je je zoon uit leggen dat ze misschien elkaar even niet echt aan moeten raken. Maar ze kunnen wel naast elkaar zitten voetballen samen tekenen maar even niet elkaar aanraken ( stoeien).

Misschien is het al op zijn retour de krentenbaard en mocht het kindje weer naar school. Weet niet of je daar voor speciaal helemaal thuis moet blijven?

En neem aan dat de juf er ook van weet. En er extra op let.

4. Neve

Neve Niet meer actief

Eigenlijk zou ik haast zeggen: laat het hem nú maar krijgen, dan is hij tenminste resistent in de toekomst.
    Ik heb het zelf gekregen toen ik 20 was en stage liep, ik schaamde me dood, want het zag er niet uit! (vooral niet toen mijn vriend het ook kreeg en we er samen zo bij liepen)

5. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochter had hele erge krentebaard toen ze maar 2 maanden was. In haar gezicht. Maar niemand hier thuis, heb ook nog een zoon, heeft het verder gehad. Dus wie weet valt het mee.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij kan je er niet resistent voor worden, maar kan je het telkens weer oplopen. Het is wel belangrijk om meteen goed te gaan smeren. Ik ben drager van de bacterie geworden en het duurde 1,5 maand om het uit te roeien, dat was niet erg fijn (had het overal op mijn lichaam, gelukkig maar kleine plekjes).
    Als er met de antibiotica begonnen is en er geen nieuwe plekken meer bijkomen, is het niet meer besmettelijk. Maar er moet wel consequent 3 keer per dag gesmeerd worden (fucidin of in heftige gevallen bactroban). Ik heb dat dus niet gedaan (zat achteraf gezien in mijn neus) en zo ging het mijn hele lichaam door.

7. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Besmetting van krentenbaard vindt al plaats voor het uitbreekt. Dus hij kan al besmet zijn. Het is vervelend als ze het krijgen, maar gelukkig goed te behandelen.

8. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Mijn meisje heeft het ook gehad en waarschijnlijk op de crèche opgelopen door een kindje dat niet op dezelfde dag als zij zit maar door het spelen met hetzelfde speelgoed. Gelukkig waren we er op tijd bij en gelijk begonnen met antibioticazalf (van de dokter) en is het heel beperkt gebleven. Je kan het inderdaad gewoon nog een keer krijgen volgens onze dokter. Ook mogen ze met krentenbaard gewoon naar school of crèche. Als je zoontje het krijgt is hij waarschijnlijk al besmet want het duurt even voor het uitbreekt maar hoop voor je dat het niet zo is. Ziet er zo sneu uit :(...

9. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Als ze het behandelen is het na 24 uur (of 48 uur?!) niet meer besmettelijk....

En idd, je kan al besmet zijn voordat het zichtbaar is.
    En je kan het zeker wel meerdere keren krijgen (weet ik helaas uit ervaring)

10. Neve

Neve Niet meer actief

Hmm, ik denk dat je gelijk hebt (ben het even op gaan zoeken op internet). Wat stom, ik heb echt gedacht dat ik het nu waarschijnlijk niet meer krijg..
    Gelukkig was ik er snel bij met smeren. Ik geloof dat het uiteindelijk zo'n 3 weken geduurd heeft voor alles weg was. Wat balen dat je net zo'n stom plekje vergeten was. Al die plekken over je hele lichaam lijkt me inderdaad niet fijn. :(

11. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    2 weken geleden heeft de jongste het gehad.
    Een evt besmetting met mij of de oudste kon ik niet voorkomen, kan de jongste niet de hele dag in de box laten zitten, dus naast geen eten en drinken delen heb ik niets gedaan.
    Ze heeft niemand besmet.

De bacterie kan zelfs weken overleven.
    In mijn ogen is een evt besmetting niet te voorkomen bij kleine kinderen.
    Zou het lekker laten gaan.

12. lydian

lydian Niet meer actief

Dit virus blijf je helaas je hele leven bij je dragen, en in tijden van slechte afweer steekt het de kop weer op.. Dus ik zou het zeker wel proberen te vermijden.. Maargoed je kan helaas niet alles voorkomen. Goede hygiëne leren dat verminderd al een boel de kans op besmetting.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is een bacterie en het is niet zo dat het bij slechte afweer weer de kop op kan steken. Denk dat je in de war bent met herpes.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    krentenbaard krijg je niet maar 1 keer, zoals waterpokken, maar kun je heel vaak weer krijgen, dus deze redenatie gaat niet op.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Na 2 dagen behandelen met creme is er niets meer aan de hand qua besmettelijkheid. De kans is groter dat hij voor die tijd al besmet is geraakt.

Mijn oudste 2 kinderen hebben het al heel vaak gehad. Mijn dochtertje had er zelfs een jaar lang elke maand last van. Wij zijn altijd direct begonnen met behandelen en zij hebben gelukkig nooit iemand anders besmet.

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Onzin, krentenbaard kun je meerdere keren krijgen.
    Mijn zoontje heeft het al 3x gehad.
    Krentebaard blijft wel tot 3 weken zichtbaar dus 3 weken thuis houden lijkt me wat lastig. Het is alleen besmettelijk als de plekken nog nat zijn. Zodra het korsten zijn (meestal na een dag of 3/4) is er geen gevaar meer.

17. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Bij Kdv schoonzus komen ze als de korsten zijn ingedroogd en de antibiotica 24/48 uur gegeven wordt. Gelukkig heb ik het zelf nog niet gehad maar mijn poes wel echt serieus (op haar kin allemaal korstjes) de dierenarts zei dit is krentenbaard en ook de poes kreeg antibiotica

18. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Krentenbaard is ook erg besmettelijk via water.. Ik zit op waterpolo, en zo'n 10 jr. terug had de halve vereniging het! Je moet overgens wel een wondje hebben waar de bacterie via wil binnen komen.. maar goed dat ben je ook zo opgelopen ;) bv va alleen van inademen kun je het niet krijgen...

Het is erg vervelend, en je kunt het inderdaad vaker krijgen dan 1x.. maar het is goed te behandelen.. en aan de besmetting doe je meestal helaas niks.. :)

19. lydian

lydian Niet meer actief

Sorry ja ik was van mening dat het over koortslip ging, dom ;)
    Maar dit kun je iig ook vaker krijgen dus alsnog zou ik het proberen te vermijden ;)

Deel Deze Pagina