Buikgriep. koorts en zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ingeltje, 26 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hoi,

Ik ben zondagnacht ziek geworden; diarree met veel buikpijn. Ik heb de hele dag gisteren ook die buikpijn gehouden en ook nu is het nog niet helemaal weg. Wel echt het gevoel dat die steken in mijn buik uit mijn darmen komen, want het zit helemaal boven in mijn buik (ben 26 weken zwanger).
    Gisteravond had ik ook koorts. Nu nog niet gemeten.
    Baby beweegt ook opeens veel meer als normaal.

Is het goed om nu iets te doen? Iemand bellen? Of is er niet veel aan de hand?

Alvast bedankt voor het antwoord!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

waarschijnlijk heb je gewoon een griepje. Je kunt rustig uitzieken, veel drinken, rusten en paracetamol nemen. Dat de baby beweegt is een goed teken. Maak je je zorgen of krijg je hele hoge koorts dan moet je je huisarts even bellen.

Mirjam

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Dankejwel voor je antwoord! De koorts is al weg inmiddels en ik houd alleen de buikkramp nog wel over. Ontlasting is niet meer dun.
    Ik heb van mezelf een prikkelbare darm en ik heb eerlijk gezegd het gevoel van een soort spierpijn in mijn darmen nu! Het voelt alsof mijn baarmoeder er vanonder tegen aanduwt en boven de ribbenkast. Het klopt toch dat je darmen nu veel meer bovenin liggen? Volgens mij krijgen ze nu te weinig ruimte en zijn ze erg opgeblazen. Zo voelt mijn lichaam in ieder geval.
    Ach en woensdag ga ik ook naar de vk, dus kan ik het gelijk eens navragen.
    Ik duik lekker mijn bed weer in.

Deel Deze Pagina