Voor de kerst zoek ik nog een cadeau voor mijn zoontje en nichtje van 9 maanden. Ik dacht zelf aan een (voorlees)boek. Graag zou ik horen wat leuke boeken zijn voor tussen de 1 en 2 jaar oud.
Rupsje nooit genoeg Dikkie dik Raad eens hoeveel ik van je houd Jip en Janneke (als echt voorlees boek)
Ik vind die boekjes met verstopte dingen altijd erg leuk voor kleintjes. Zoiets: bol.com | Waar is Dribbel, Eric Hill | Boeken
Hier zijn favoriet: - waar is dribbel (flapjesboek) - dikkie dik op de boerderij (flapjesboek) - onderweg met Nijntje (schuifboek) - kiekeboe boe van Hema (schuifboek) - kartonboekje van Woezel en pip - op de boerderij (flapjesboek) - woordjesboekjes van Hema - voorleesboek 'Keesje Kietel' met handpop Ik zoek nog een leuk nieuw kartonnen boekje; dus lees graag mee naar tips!!
Vooral kartonboekjes, omdat ze er toch zelf in willen kijken. De volgende zijn hier favoriet: - Woezel en pip - Bumba - Jip & Janneke - alle boekjes met dieren - uitvouwboek met geluiden van een auto/boot/vliegtuig
Het grote Dikkie Dik voorleesboek! Ik lees onze kerel er iedere avond uit voor (al kan hij nog niet meekijken) en er staan veel leuke (korte) verhaaltjes in met ontzettend leuke tekeningen erbij Aanrader dus!!
Waar is dribbel is echt heel leuk. Ook van de mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept had (meer rond 2 jr en ouder.)
Bij exact 3 maanden! Voorlezen is érg goed voor de taalontwikkeling. Je kunt er eigenlijk niet vroeg genoeg mee beginnen.
Bij de action heb je boekjes van Tip de muis. Erg leuk en ze leren er gelijk van. Daarbij zitten er leuke illustraties bij en goedkoop.
Boekjes van Dick Bruna zijn hier mog steeds een groot succes; Nijntje, De koning, Het ei, etc. Ze kent ze vrijwel uit haar hoofd. Verder vindt ze Jip & Janneke ook heel leuk. En we hebben boekjes van Olivier Dunrea, oa Gonnie. Die vindt ze ook echt heel leuk. Oh en Mies van Hout heeft ook mooie boekjes met cd! 'Daar buiten loopt een schaap' en 'Op een grote paddestoel'. Ze kan echt lang naar die tekeningen kijken. Charlotte Dematons is ook een groot succes, net zoals Rotraut Susanne Berner, maar dat zijn geen voorleesboeken, maar echte 'zoekplaten'. Onwijs leuk trouwens wel hoor!
Met een goedgevulde portemonnee naar de kinderboekenwinkel gaan en met een lege portemonne thuiskomen, en een volle tas! Heerlijk zelf uitzoeken wat er leuk is!
Wij hebben 2 voorleesboekjes, maar mevrouw vind er niks aan. Overdag niet maar voor het slapen gaan ook niet. Stil zitten is niet zo haar ding haha! Denk dat we het over een maandje ofzo maar weer gaan proberen
Hier is het Elmer...als ik tegen d'r zeg dat ze een boekje moet uitzoeken dan zegt ze al "Elma, Elma" en dan 'lezen' we Elmer. Ik denk dat ze de plaatjes heel leuk vindt. Ik ben hier met een maand of 5 begonnen denk ik. Eerder was ze niet echt geinteresseerd.