Ze heeft zeker 2 dagen 39.6 en 39.8 gehad. Daarvoor was ze al warm maar heb ik niet getemperatuurd omdat ze dat verschrikkelijk vindt. Ze drinkt nog redelijk (met dank vooral aan de borst!) en eet slecht. Ze lijkt geen (erge) pijn te hebben, huilt nog dikke tranen, plast plasjes, is "helder", maar wel heel moe en slap en wiebelig en zielig. Ik weet dus eigenlijk niet wat ze mankeert, ik denk keelontsteking. Nu vraag ik me even af of we met haar naar de dokter moeten. Vorige keren met zulke hoge koorts was ze na 1 dag al duidelijk beter nl. Wat vinden jullie?
als ze nog goed drinkt en ook goede luiers heeft is het een pluspunt. Na 3 dagen hoge koorts moet je zeker even bellen.
Thx voor je snelle reactie. O ja, en als ik bedenk dat ze vrijdag zeker al behoorlijk warm was, is dat dus eigenlijk nu al... Ik ben daar vrij goed in, ze had toen al 38+ denk ik, niet alleen maar lichte verhoging. Heb morgen toevallig voor mijzelf een afspraak staan die eigenlijk niet meer hoeft, toch maar met haar gaan misschien.
Koorts is een goed teken van het lichaam omdat dit betekend dat haar lichaam het virus/bacterie aan et bestrijden is. Hoogte van de koorts is niet van belang tenzij het boven de 41.2 graden komt. Als de koorts morgenvroeg niet weg is zou ik haar wel even voor de zekerheid laten zien door de huisarts. Waar je op moet letten: Sufheid Minder dan de helft drinken dan normaal Geen plasluiers Paracetamol verlaagd de temp maar als ze geen pijn aan geeft hoef je haar dit niet te geven. Als het is uitgewerkt schiet de temp vaak weer omhoog waardoor ze een koortsstuip kan krijgen (advies kinderarts UMCG) Beterschap voor je meisje!
Dank je, klopt, ik geef (en neem zelf ook) geen pcm tenzij ze pijn heeft of niet kan slapen van de koorts.