Voorgevoelens van moeders juist?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nicolevh, Nov 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nicolevh

Nicolevh Actief lid

May 9, 2010
    179
    0
    0
    zaandam
    Hoi hoi,

Ik ben nu 35 weken zwanger en mijn gevoel, wat telkens sterker wordt, zegt dat mn meisje eerder geboren gaat worden dan dat ik uitgerekend ben. Dit is op 3 januari..
    Soms heb ik het idee, dat ze volgende week er al zal zijn haha.
    En nou vraag ik mij af, zijn er meer dames die dit hadden en het ook juist hadden?
    Ben zo benieuwd, ik weet dat je het niet onder controle hebt natuurlijk. Maar vraag me toch af of we het niet enigszins aanvoelen.

2. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    dat dacht ik ook bij allebei mn meiden maar ze kwamen toch op tijd!
    wie weet is jou gevoel wel juist!
    ben benieuwd! xxx

3. Saartje1

Saartje1 Actief lid

Aug 12, 2009
    199
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Ik heb niet echt een voorgevoel, meer de hoop dat deze baby wel wat eerder (op tijd) komt dan de eerste twee. De eerste kwam met 41 weken en de tweede met 40+6. Dus ik hoop dit keer eerder, dus met 40 weken, te bevallen. Nog een week eerder, dus 39 weken zou ik helemaal blij mee zijn.
    Maar als ik dan toch naar mijn gevoel kijk, dan denk ik precies 40 weken. We zullen het zien :)

4. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ik dacht vanaf 38 weken elke nacht dat er iets zou gebeuren en uiteindelijk met 42 weken bevallen:p

5. rus05

rus05 Bekend lid

Mar 31, 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ben benieuwd of voorgevoelens kloppen. Op een of andere manier heb ik vanaf het begin van de zwangerschap het gevoel dat de baby eerder gaat komen, maar vraag me niet waarom...geen idee:)

6. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    2,688
    6
    38
    Ik heb ook heel sterk het gevoel dat ons meisje eerder komt.. geen idee waarom. Echt puur het gevoel denk ik.. Ben benieuwd..

7. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik had steeds het gevoel dat onze eerste eerder kwam en dat klopte ook. 38+6 (klopte precies voor m'n gevoel zeg maar)

8. smile17

smile17 Niet meer actief

Ik had ook het gevoel dat ons dochtertje wat vroeger zou komen (39 weken) en had zelfs een datum in mijn hoofd. En ja hoor die dag braken mijn vliezen uiteindelijk die nacht pas geboren.

9. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik zei vanaf het begin dat ze zou komen op 7 augustus (31 juli uitgerekend) uiteindelijk ingeleid & bevallen op 9 augustus.
    Ik zat dus in de buurt!

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Dat heb ik ook... ook mijn moeder denkt dan ons meisje vroeg komt.
    Ik ben benieuwd, want voor mijn gevoel is het over ca. 2 weken zover, mijn moeder denkt 2,5 week...

11. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,064
    1,296
    113
    Nederland
    Ik ben ook benieuwd of mijn voorgevoel juist zal zijn!
    Vandaag is the D-day officieel, maar mijn gevoel heeft vrij vroeg in het begin "gezegd" dat hij rond 8 december geboren zou worden..

Mn schoonmoeder heeft vanaf het begin geroepen dat ik de 40 weken niet zou halen en dat hij 25 november zou komen, maar helaas die had het fout!

12. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Hier ook, bij beide zwangerschappen. Bij de eerste ben ik ruim een week overtijd gegaan, en bij deze zwangerschap heb ik vannacht al voorweeen gehad (bij 34 weken). Ik ben benieuwd of het deze keer wel klopt, mijn voorgevoel.

13. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    1,037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik had dat ook heel erg ik dacht zelf de hele zwangerschap dat dit kindje met 35 weken zou komen maar ben morgen 36 en hier nog geen baby gelukkig. Nu heb ik het gevoel dat ze rond 39 weken komt maar dat zou betekenen dat ze rond kerst komt!

14. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ik had dit voorgevoel ook de hele zwangerschap en ben nu bijna 40 weken. Vandaag bij de gyn geweest, kindje is volledig ingedaald maar alles is zo goed in mijn buik dat de gyn hem nog niet verwacht.
    Mijn hele zwangerschap heb ik gezegd dat hij op 28 nov zou komen.....helaas!

Ik denk dat dit voorgevoel ook te maken heeft met de wens dat een kindje eerder komt (dan heb ik het natuurlijk niet over prematuren!)

15. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,924
    9,439
    113
    Gelderland
    Ik had het het ook en mijn gevoel klopte want mijn zoontje is geboren met 37,1 weken. Ik heb het gevoel vanaf het begin uitgesproken naar mijn vriend maar nooit meer echt bij stil gestaan.. Er stond een geplande keizersnede gepland bij ruim 39 weken dus verwachte hem nu ook echt op die datum :)

16. Janna

Janna Fanatiek lid

Dit denk ik ook! Tegen het eind van de zwangerschap wil bijna elke vrouw dat het kindje komt. Je bent dan gewoon zo nieuwsgierig en verlangt naar je kind. En ja, als iedere vrouw dit voorgevoel heeft, zal dat soms ook wel kloppen, want er worden nu eenmaal kinderen voor de uitgerekende datum geboren... :):p

17. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Ik heb nog wel even te gaan maar ik heb ook het idee dat ons meisje eerder gaat komen, met 39 wkn oid. Ben benieuwd of dit voorgevoel uit gaat komen.

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Dit heeft echt meer met de wens te maken.

Vriendin van mij wist zeker: 37 weken zou hij komen! Ze is is met 42+1 ingeleid.
    Ik wist zeker dat het 42 weken zou worden bij beide mannen (was het nog niet zat) en beviel met 40+0 en 39+4.

19. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Ik weet nog dat ik bij de eerste tegen een kennisje zei: Over vier dagen mag ze komen hoor! Vier dagen later braken mijn vliezen, en de dag erna is onze dochter geboren. Dat was met 37+2. Toch had ik er juist rekening mee gehouden dat ik overtijd zou gaan lopen, misschien uit zelfbescherming dat ik dan nog zo lang zou moeten wachten op onze dochter ;)

20. Almi

Almi Actief lid

Mar 30, 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    Bij de eerste 'wist' ik dat ik overtijd zou raken. Hij is met 42,3 toch maar eens eruit gekomen... Bij de tweede heb ik bewust bij de vk een verkeerde datum doorgegeven (gezegd dat het echobureau een foutje had gemaakt, ze trapte erin!) omdat ik ons kindje de kans wilde geven om zelf te komen, dus zonder ingeleid te worden. Maar goed ook, nu is ze met 41,6 zelf gekomen ;)

Share This Page